کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس‌جمهور در نشست خبری:

فکت‌شیت خود را منتشر کرده‌ایم/ برخی فراموش‌کار و کم‌حافظه‌اند

10 ارديبهشت 1394 ساعت 15:39

رییس‌جمهور در نشست خبری پایان سفر به شیراز در پاسخ به سئوالی پیرامون انتشار فکت‌شیت ایرانی گفت: "فکت‌شیت ایرانی" ساعتی قبل از بیانیه لوزان و قبل از آمریکایی‌ها منتشر شد.


به گزارش جهان به نقل از رسا، نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پایان سفر به شیراز دقایقی پیش آغاز شد.

رییس‌جمهور در این نشست با بیان اینکه در کشاورزی نیازمند تغییر الگوی کشت هستیم، اظهار داشت: ان شاءالله مسائل محیط زیست و آب و کشاورزی را همزمان با یکدیگر حل کنیم.

وی با بیان اینکه در زمینه صنعت طرح‌های صنعتی بزرگی را دولت اعتبارات آن را اماده کرده است، گفت: بزرگترین طرح آلومینیوم کشور در استان فارس اجرا می‌شود. یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار دولت تامین اعتبار کرده و تحول بسیار خوبی برای استان فارس پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی خاطرنشان کرد: البته فاز دوم طرح مشکلات محیط زیستی دارد که امیدواریم با حل مسائل و مشکلاتش، به سرانجام برسد. همچنین خط دوم متروی شیراز اعتبارات آن مدنظر قرار گرفته است.

رییس‌جمهور در ادامه سخنانش با بیان این که در زمینه صنعت، تحول بزرگی در استان فارس رخ خواهد داد، تاکید کرد: آزادراه شیراز - اصفهان اعتباربالایی می‌خواهد که سال گذشته آغاز شده است. ۲۳ درصد این طرح اجرایی و عملیاتی شده است که امیدواریم بخش خصوصی این پروژه را برعهده گیرد تا به صورت کامل اجرایی و عملیاتی شود. بخش خصوصی به راحتی می‌تواند این طرح را برعهده گیرد.

وی ادامه داد: ۹۲ طرح و پروژه برای این استان در نظر گرفتیم که همه در سال ۹۴ و ۹۵ اجرایی و عملیاتی خواهد شد. همچنین در سال ۹۴ و ۹۵، ۹۵۳ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در پاسخ به سئوالی پیرامون انتشار فکت‌شیت ایرانی گفت: فکت‌شیت ایرانی قبل از آمریکا منتشر شد. شبی که تفاهم بین ایران و ۱+۵ انجام شد و بیانیه‌ای که در لوزان اعلام شد، یک ساعت قبل آن خبرگزاری‌ها فکت‌شیت ایرانی را منتشر کردند؛ همه خبرگزاری‌ها ما یک فکت شیت را اعلام کردند و همان را هم رسانه‌های خارجی اعلام کردند.

وی با بیان اینکه برخی فراموش کارند و انتشار فکت شیت ما را نادیده می‌گیرند، تاکید کرد: نمی‌دانم برخی حافظه‌شان ضعیف شده است چراکه قبل از آمریکایی‌ها ما فکت شیت خود را اعلام کردیم. بنابراین ما اعلام کردیم و روشن است، منتها برخی شبهه‌‌ای ایجاد و مسائلی را مطرح کردند، ضمن اینکه ما نظرات خود را به صراحت گفتیم. وزیر امور خارجه ما و رییس سازمان انرژی اتمی به تفصیل نظرات ایران را اعلام کردند، حال اگر می‌خواهید مصاحبه‌های آنان را دوباره منتشر کنید تا فکت شیت دوم منتشر شود.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: کلید حل مشکل همه استان‌ها به صحنه آمدن مردم و کارآفرینان است. روز گذشته بسیار خوشحال شدم که در شیراز بیش از ۷۰ نفر از کارآفرینان از کشور‌های مختلف به شیراز آمده بودند. باید زمینه‌ها را برای سرمایه‌گذاری در این استان فراهم کنیم.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه عمر دولت ۲۰ ماهه است، گفت: در دولت کارهای بسیار زیادی انجام شده است. البته سیاست خارجی چون فعالیت آن برجسته شده و بسیار هم مهم است، مردم با هوشیاری و دقت و چشم تیزبین روزانه شاید مسئله دیپلماسی را دنبال می‌کنند. باز هم باید از دیپلمات‌ها تشکر کنیم کار بسیار بزرگی و قابل تقدیری را انجام می‌دهند.آنها افتخار کشور هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی خاطرنشان کرد: بخش‌های دیگر نیز در کشور کارهای زیادی را انجام دادند، در بخش سلامت کار عظیمی در کشور تحقق پیدا کرد. در حاشیه سازمان ملل با روسای جمهور و مقامات ملاقات داشتیم، می‌گفتند چگونه این اقدام عظیم را در عرصه سلامت انجام دادید. در اردیبهشت سال گذشته شروع و بعد از ۷ و ۸ ماه در بخش سلامت کار عظیمی صورت گرفت آن هم در شرایطی که قیمت نفت نصف شده بود. در شرایط تحریم و کاهش قیمت نفت از رکود خارج شدیم و تورم را مهار کردیم.

رییس جمهور در بخش دیگری پیرامون موجودی انبارهای کالاهای اساسی گفت:‌ در هیچ زمانی بعد از انقلاب، به اندازه امروز و ۲ تا ۴ ماه گذشته، انبار‌های کالاهای اساسی ما پر نبوده است درحالی که در زمانی که رییس جمهور شدم انبارها خالی بود و حتی موجودی گندم برای برخی استان ها تنها ۳ روز بود درحالی که امروز باید اعلام کنیم انبار کالاهای اساسی ما تا ۶ ماه آینده هم موجودی دارند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر انقلاب مبنی بر استفاده دستگاه‌های دولتی از کالاهای داخلی گفت: همه بخش‌ها باید به تولید داخلی خود متکی باشیم و دستور ایشان باید از سوی تمام بخش‌ها عملیاتی و اجرایی شود.


کد مطلب: 420323

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/420323/فکت-شیت-خود-منتشر-کرده-ایم-برخی-فراموش-کار-کم-حافظه-اند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com