چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰

روایت آمریکایی‌ها از وضعیت پالایشگاه بیجی

جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 417740
رئیس ستاد ارتش آمریکا اعلام کرد بزرگترین پالایشگاه عراق در «بیجی» به رغم نفوذ گروه تندروی «داعش» به برخی بخش‌های آن، با هیچ خطری تهدید نمی‌شود.
به گزارش جهان؛ تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: ژنرال «مارتین دمپسی» رئیس ستاد ارتش مشترک عراق، دیروز در کنفرانس خبری مشترک با «اشتون کارتر» وزیر دفاع این کشور، به تلاش‌های عناصر داعش برای حمله به پالایشگاه بیجی اشاره کرد و گفت: «جنگجویان گروه داعش به اطراف این تاسیسات فوق‌العاده بزرگ نفوذ کرده‌اند ولی در حال حاضر هیچ خطری این پالایشگاه را تهدید نمی‌کند.»

ژنرال دمپسی افزود: «پشتیبانی هوایی و توانایی شناسایی و اطلاعاتی خود را بر این تاسیسات استراتژی متمرکز می‌کنیم.»

پالایشگاه بیجی بعد از آنکه داعش ژوئن ۲۰۱۴ آن را به اشغال خود درآورد، به میدان درگیری‌های شدید تبدیل شده است. تروریست‌ها بارها تلاش کرده‌اند این پالایشگاه را تصرف کنند و شهر بیجی در جنوب را به کنترل خود درآورند.

در همین حال، «کریم النوری» سخنگوی نظامی «بسیج مردمی» در عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه گفت: «نیروهای امنیتی، تا ساعاتی دیگر عملیات آزادسازی شهرستان بیجی در شمال بغداد را تکمیل خواهند کرد.»

وی با اعلام اینکه درگیری‌ها در شهرستان بیحی شمال استان صلاح‌الدین ادامه دارد، اعلام کرد: همچنین درگیری‌ها در اطراف پالایشگاه «الصمود» (بیجی) که بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت در عراق و خاورمیانه به‌شمار می‌رود، در جریان است و نیروهای عراقی پیشروی‌های چشمگیری در نبردها با گروه تروریستی داعش داشته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *