پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۲

وحشت مرتجعین عرب از اقتدار نظام اسلامی

جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۴۵
کد مطلب: 417723
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر دوم شورای عالی مدیریت حوزه گفت: اقتدار نظام اسلامی مرتجعین عرب را به وحشت انداخته است.
به گزارش جهتن به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد غروی روز پنجشنبه در گردهمایی طلاب جدید الورود حوزه علمیه قم در شبستان کربلایی مسجد مقدس جمکران، اظهار داشت: نظام اسلامی امروز یک نظام تثبیت شده، نیرومند و قوی در جهان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه شیعه پس از پا گرفتن نظام اسلامی حیات جدیدی پیدا کرده است، تصریح کرد: امروز بیشتر کشورها ایران را به عنوان ام القرای جهان اسلام و تشیع می دانند، و این امر به یک واقعیت مهم در جهان تبدیل شده است.

عضو جامعه مدرسین همچنین با اذعان به اینکه ایران در کشورهای دیگر بدون هیچ گونه دخالتی بسیار تاثیر گذار است، افزود: این برای ملت ایران افتخار بزرگی است که مشکلات جدی کشورهای همسایه اعم از عراق، افغانستان، سوریه، بحرین و یمن بدون حضور ایران حل نمی شود.

غروی تصریح کرد: مردم کشورهای همسایه ایران به خوبی می دانند، اگر صلح و آرامشی بخواهد در کشورهایشان برقرار شود، این امر بدون خواست ایران امکان پذیر نیست.

دبیر دوم شورای عالی مدیریت حوزه این شرایط را حاکی از نفوذ نظام اسلامی در منطقه توصیف کرد و افزود: البته این نفوذ انتظاراتی را نیز از سوی مردم و دوستداران نظام در کشورهای منطقه متوجه ایران می کند که برآورده ساختن آنها ضروری است.

وی با اشاره به صف آرایی همه جانبه دشمنان اسلام و همچنین آنهایی که نام اسلام را با خود یدک می کشند، در برابر نظام اسلامی بویژه از نظر فرهنگی و فکری، تصریح کرد: دشمنان با طرح روزانه هزاران شبهه اعتقادی، حقوقی و فلسفی در شبکه های ماهواره ایی و فضای مجازی بدنبال تضعیف مکتب شیعه به عنوان پایه و بنای تشکیل دهنده نظام اسلامی هستند.

وی با اشاره به نقش حوزه در مقابله با این شبهات و پاسخگویی به آنها با استفاده از وسایل و امکانات ارتباطی روز، اظهار داشت: حوزه با بهره گیری از این امکانات می تواند، تفکر و ایده خود را در سراسر جهان انعکاس دهد.

غروی با تاکید بر افزایش هر چه بیشتر توانایی ها و ظرفیت های حوزه برای تحقق این امر، تصریح کرد: اگر ظرفیت های حوزه چندین برابر وضعیت فعلی شود، هنوز نیازهای پاسخگویی، نه در داخل و نه در خارج به طور کامل رفع نشده است.

استاد حوزه علمیه قم همچنین با تاکید بر پشتکار و تلاش مجدانه طلاب جدیدد الورود حوزه در نشر ارزش های اسلامی، تصریح کرد: به طور کلی وظایف طلاب جوان در سه امر فراگیری معارف اسلامی، انتشار و تبلیغ آنها و همچنین دفاع از این معارف خلاصه می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *