جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۱
۲۵

رئیس جمهوری: بزرگترین منکر ما بیکاری و کم آبی است

يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب: 416865
متأسفانه در جامعه امروز ما نهی از منکر فقط در برخی از خیابان‌ها و آن هم علیه زنان است و بس؛ امروز بزرگترین منکر ما بیکاری در جامعه و کم‌آبی است و بزرگترین معروف ما توسعه اقتصادی کشور است. چطور منکر و معروف اینقدر مقامش پایین آمد و کی منکر و معروف را از مسائل اصلی اجتماعی به چند فرع تنزل داد البته فروع اسلام هم مهم است.
رئیس جمهوری: بزرگترین منکر ما بیکاری و کم آبی است
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در همایش بانوی انقلاب ضمن گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و امام راحل اظهار داشت: امروز روز بزرگداشت بانویی است که بر گردن همه ما حق زیادی دارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در زمینه حرکت‌های مهم تاریخی و اقداماتی که رهبران بزرگ اجتماعی و مصلحان انجام می‌دهند نقش همسران را کمتر مدنظر قرار می‌دهیم، تصریح کرد: هر وقت نام خدیجه کبری (س) به هر مناسبت برده می‌شد پیامبر اکرم (ص) از ایثار و فداکاری و اخلاق و فضائل آن بانوی بزرگ یاد می‌کرد و حضرت علی (ع) نیز به همین صورت بود.

وی با بیان اینکه همسران در زندگی همه مصلحان تأثیرگذار هستند، یادآور شد: اما آفتاب وجود رهبران کمتر می‌گذارد تا این چراغ پرفروغ تابش خود را به نمایش بگذارد؛ در خانه یک مصلح و رهبر فراز و نشیب‌هایی که به وجود می‌آید بار تحمل آن را به ناچار اعضا و به ویژه همسر بر عهده می‌گیرند.

روحانی در ادامه سخنان خود به شخصیت‌ امام و شجاعت و شهامت ایشان اشاره و به مراحل سختی که در زندگی ایشان وجود داشت اشاره و اضافه کرد: بانو ثقفی در همه شرایط قدم به قدم با امام بود و هیچ گاه ندیدیم که این بانوی شجاع ترسیده باشد یا گله‌ای کرده باشد.

رئیس‌جمهور کشورمان با تأکید بر اینکه انقلابی که امام خمینی (ره) آن را رهبری کرد از انقلاب سیاسی شروع نشد بلکه از انقلاب معرفتی شروع شد،‌ گفت: امام (ره) در رویکرد جامعه نسبت به اسلام تأثیر گذاشت، امام بابی را به روی مردم باز کرد که از آن باب صدها و هزاران باب به روی مردم گذاشته شد.

وی با تأکید بر اینکه امام اسلام واقعی، اسلام سیاسی و اسلامی که می‌تواند در دنیای امروز مدیریت کند را در کشور به وجود آورد، تصریح کرد: اسلامی که قدرت مدیریت ندارد در برداشت ما قطعا ایرادی وارد است،‌امام انقلاب اجتماعی را به وجود آورد.

روحانی با بیان اینکه امام (ره) آزادی زنان را به ارمغان آورد، اظهار داشت: دید امام خمینی (ره) به زنان جامعه بی‌تأثیر از اخلاق و رفتارهای همسر ایشان نمی‌تواند باشد.

رئیس‌جمهور بر همین اساس اضافه کرد: امام خمینی (ره) راه را برای پیشرفت جامعه باز کردند و زنان می‌توانند با حفظ ایمان و عفت خود در مراحل سیاسی و اجتماعی جامعه نیز حضور یابند.

وی با تأکید بر اینکه ما در اسلام مردسالاری و زن‌سالاری نداریم بلکه آنچه داریم شایسته‌سالاری است، افزود: زنان در صحنه‌های مختلف شایستگی خود را نشان داده و می‌دهند.

روحانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: متأسفانه در جامعه امروز ما نهی از منکر فقط در برخی از خیابان‌ها و آن هم علیه زنان است و بس؛ امروز بزرگترین منکر ما بیکاری در جامعه و کم‌آبی است و بزرگترین معروف ما توسعه اقتصادی کشور است. چطور منکر و معروف اینقدر مقامش پایین آمد و کی منکر و معروف را از مسائل اصلی اجتماعی به چند فرع تنزل داد البته فروع اسلام هم مهم است.

رئیس‌جمهور کشورمان ادامه داد: دولت وظیفه خود می‌داند برای حضور و استفاده برابر زنان از فرصت‌های اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهد؛ سال همدلی و همزبانی فقط مربوط به ۵۰ درصد جامعه نیست. همدلی باید در صددرصد جامعه باشد و باید احترام به زنان در تمام سطوح حفظ شود.

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی نیز این است که از تمام نیروی انسانی جامعه که ۵۰ درصد آن را زنان تشکیل می‌دهند به خوبی استفاده کنیم و به زنان هم فرصت اشتغال بدهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
و من هم شما رو امر به معروف می کنم که داز طرح اباطیلی چون حضور بانوان در ورزشگا هها دست بر دارید و به قول خودتان در رفع منکر بزرگی مثل بیکاری بکوشید .
Iran, Islamic Republic of
برای رفع بیکاری باید زمینه توسعه اقتصادی و صنعتی رو فراهم کرد و از ملزومات مهم این کار هم توسعه روابط با کشورهای جهان است.
با دیپلماسی مبتنی بر احساس و جوزدگی به جایی نمیرسیم.
Iran, Islamic Republic of
هر منکر و هر گناهی در جایگاه خود زشت و ناپسند است لطفا با ایراد این صحبتها بحث انحرافی نکنید: تهمت، دروغ، غیبت، بدحجابی و تبرج، دزدی، اختلاس و رشوه و نفاق و دورویی کبر و ...
برای کاستن از قبح و زشتی یک گناه، توسل به یک گناه دیگر و قبح زدایی از یک منکر و معصیت دیگر خود گناهی دیگر است.
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا رئیس جمهور هنوز تو حال حوای انتخاباته و فکر کرده احمدی نژادی هستد که مشکل اشتغال تقصیر اونه
تعریف اقتصاد مقاومتیتون منو کشته....
France
اقای روحانی این حرفها را باید در جمع رییسان بانک ها ایراد می فرمودید نه اینجا
Germany
كاش يك سال و نيم پيش اين را فهميده بودي و بيخود وقت خودت و ملت را صرف كوبيدن دولت قبل نميكردي!
یکی از مردم
از باب معروف به شما یاداوری میکنم که عدم تسلط کفار بر مسلمان که قاعده مسلم فقهی وایه صریح قران مجید نیز میباشدُ با بیانیه یا توافق یا هر چیز دیگری که در لوزان به ارمغان اورده اید تضاد کامل دارد.چگونه کفار بتوانند هر وقت دلشان خواست به کشور ما سرک بکشند وانها باشند که برای ما تعیین تکلیف کنند که در مورد هسته ای چه باید بکنیم وچه نباید بکنیم .ان هم به صورت زمانهای طولانی.
بزرگترین منکر مدیریتی است که به جای حل این مشکلات با استفاده ار پتانسیل داخلی ، چشم به خارج از کشور دوخته که مگر فرجی گردد و عنایتی فرمایند !
popix
United Kingdom
ایشالله که این دولت اولین دولت ۴ ساله ایران میشه ....
Iran, Islamic Republic of
چقدر سخنانشان با سخنان آیت الله!! هاشمی تشابه داره
صد در صد
یکی از منکرات توهین به منتقدان و بستن دهانشان است
نیماراسخ
این همه نزولات آسمانی از دی ماه گذشته تاکنون در چند سال گذشته بی سابقه بوده است.این را نه من که کارشناسان می گویند.آنوقت ایشان مدام از کم آبی می گویند و به نوعی کفران نعمت می کنند.
Iran, Islamic Republic of
آمارها خلاف مطلب شما می گویند. بارش مخصوصا به صورت برف که ذخیره رودها را تامین می کند به میزان قابل توجهی کاهش یافته. دوست عزیز کافی است سری به سد های اطراف پایتخت بزنید و بعد راجع به اینکه کم آبی اتفاق افتاده یا نه، نظر دهید. این حرفها ربطی به سیاست ندارد و زندگی تک تک ما را متاثر می کند.
Iran, Islamic Republic of
وقتی نظر مخاطبان جهان نیوز را میخوانم جمله ریاست محترم جمهور که مخالفان را کم سواد خواند، درک میکنم.
چقدر باسوادی تو, احتمالا تونستی دیپلمتو بگیری, مبارکه
United Kingdom
بزرگترین منکر "توافق بد" است و بزرگترین معروف "توافق نکردن" است که شرف دارد به توافق بد.
حالا برای کم آبی چه کسی را نهی از منکر کنیم؟ابر باد یا.....
اشتباهی منفی دادم
چشم مطهری روشن
"اقتصاد مقاومتی این است که به زنان هم فرصت اشتغال بدهیم."

مظلوم سخنان حضرت آقا که هر روز تعریف جدید از آن ارائه می شود !!!
Iran, Islamic Republic of
اینکه زیاده روی در مصرف آب منکر بزرگی است کاملا پسندیده است. بیائیم با هر عقیده و مسلکی در مصرف آب صرفه جویی کنیم و دیگران را از مصرف بی رویه نهی کنیم.
ایران
من به شخص از صحبت های آقای روحانی خوش آمد.واقعا هم اینطوره-اگر در کشوری جوانان سر کار باشند .و هیچ یک از جوانان بیکار نباشند آیا جوانی میاد دنبال فساد یا چیز های دیگر .جوانی که صبح تا بعد از ظهر میره سرکار آیا وقت میکنه که بدنبال فساد باشه .آیا وقت میکنه.
الان من خودم یک دانشجو هستم بخدا من دوستی دارم که فوق لیسانس مدیریت سیستم اطاعات هست الان 32 سال داره .هنوز کار ثابتی پیدا نکرده .دوستی دارم فوق لیسانس فیزیک هسته ای از دانشگاه سراسر ولی الان بیکاره.
خیلی از این نمونه داریم .مسئولان ما باید به اینها فکر کنه .بخدا الان که من دانشجویم از آینده ام ترس دارم و هر روز که این جوانان را میبینم بخدا افت درسی پیدا میکنم .نمی تونم تمرکز کافی داشته باشم.نمراتم میاد پایین .بخدا اگه من یک کار ثابتی داشته باشم هیچ وقت دنبال فساد یا بد اخلاقی یا ...نمیروم .خیلی ها پشتشان گرمه صداشون از جای گرم در میاد من بدا دارم زجر میکشم.
کاظم
يکى از دلايل کم ابى وخشکسالى وجود منکرات در جامعه ميباشد