جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱
۲
مؤسسه پژوهشی «جدوه» بررسی کرد؛

عربستان مجبور به استقراض می‌شود

چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۵
کد مطلب: 416317
یک مؤسسه پژوهشی سعودی در گزارشی اعلام کرد که کسری بودجه عربستان سعودی در سال کنونی میلادی به بیش از دو برابر از آنچه که مقامات این کشور پیش‌بینی کرده‌اند، خواهد رسید.
به گزارش جهان، مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه خبرداد، مؤسسه پژوهشی جدوه در عربستان با انتشار گزارشی اعلام کرد که میزان کسری بودجه آل سعود در سال کنونی میلادی به بیش از دو برابر از آنچه که مقامات سعودی محاسبه کرده اند، خواهد رسید و این به معنای این است که این کشور مجبور است برای اولین بار طی ۱۰ سال گذشته به استقراض روی آورد.

در گزارش این مؤسسه آمده است: کاهش قیمت نفت موجب خواهد شد تا بزرگترین کشور صادرکننده آن دچار کسری بودجه ای به میزان ۱۰۶ میلیارد دلار شود. این درحالی است که مقامات سعودی کسری بودجه خود در سال کنونی را ۳۶ میلیارد دلار برآورد کرده اند.

بر اساس گزارش این مؤسسه، مجموع درآمدهای عربستان در سال جاری با کاهش حدود ۳۰ درصدی به ۱۸۵ میلیارد دلار خواهد رسید. این درحالی است که پیش بینی می شود هزینه های عمومی این کشور در مقایسه با سال گذشته بدون تغییر بوده و ۲۹۰ میلیارد دلار باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


میثم
لعنت به عربستان وهابیت،وقتشه که دیگه مردم ما مکه نرن و پول نریزن تو حلق وهابیا
لعنت به عربستان وهابی