پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

توصیه های‌ رهبر‌انقلاب به‌ سفیر‌ شوروی

چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 416196
آیت الله خامنه ای رئیس جمهور: ما همیشه خواسته ایم روابطمان با همسایگان عادلانه و سالم باشد امیدواریم در بازگشت به کشورتان بکوشید تا دولت شما نیز رفتار مسالمت جویانه دولت و ملت ما را سرمشق قرار دهد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آقای وینوگرادف سفیر اتحاد جماهیر شوروی که مدت ماموریتش در ایران به پایان رسیده است دیروز با حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور دیدار و گفت و گو کرد .

در این دیدار ابتدا سفیر شوروی با اشاره به روابط میان دو کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت : من ملت ایران را ملتی پرتحرک یافتم که برای یک زندگی تازه بیدار شده است.

وی افزود : یکی از بزرگترین و ارزنده ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که ملت ایران برای زندگی آگاهانه به پا خواسته است .

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور در پاسخ به سفیر شوروی ضمن سخنانی اظهار داشتند : شما این شانس را داشتید که یکی از بزرگترین انقلاب های تاریخ معاصر یعنی انقلاب اسلامی را از نزدیک ببینید این برای شما از نظر حافظه سیاسی و انعکاسی که نزد مقامات دولت متبوعتان خواهید داشت بسیار ارزشمند است.

شما از اول انقلاب در ایران بودید و حسن نیت دولت و ملت و دستگاه رهبری ما را مشاهده کردید.

ایشان خطاب به سفیر شوروی اظهار داشتند : شما بخوبی دریافتید که سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران بر مبنای دوستی با دولت هایی است که قصد تعرض ندارند مخصوصا همسایگان ما.

رئیس جمهوری افزودند : ما همیشه خواسته ایم روابطمان با همسایگان عادلانه و سالم باشد امیدواریم در بازگشت به کشورتان بکوشید تا دولت شما نیز رفتار مسالمت جویانه دولت و ملت ما را سرمشق قرار دهد.(۱)

۲
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *