شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۳
۱

شیوع بیماری پوستی کشنده درمیان داعش

سه شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب: 416105
نیروهای داعش در سوریه به بیماری کشنده که باعث خورده شدن گوشت بدن میشود مبتلا شده اند.
به گزارش جهان به نقل از پرس تی وی، گزارشات حاکی است صدها تن از نیروهای گروه تکفیری داعش در سوریه به نوعی بیماری پوستی کشنده مبتلا شده‌اند که باعث خورده شدن گوشت بدنشان میشود.

به گزارش شبکه العربیه، درحالی که نیروهای داعش در شهر رقه در شمال سوریه مردم را به پیروی از قوانین خود مجبورمیکنند و در صورت اطاعت نکردن، آنان را اعدام میکنند یا سرشان را میبرند، در حال حاضر خود به یک بیماری کشنده مبتلا شده اند.

پزشکان محلی به دلیل تجربه کم از درمان این بیماری عاجز هستند. برخی از افراد داعش به خاطر عقاید خود حاضر به مداوا نیستند که این خود نیز باعث شده این بیماری به سرعت منتشر شود.

این خبر اوایل ماه آوریل در روزنامه‌های انگلستان از جمله دیلی میرور ودیلی اکسپرس منتشر شد. پس از آن تاریخ به دلیل عدم مراعات نظافت شخصی وآلودگی در میان جنگجویان داعش به طور گسترده منتشر شد.

عامل این بیماری نوعی انگل است که از طریق نیش پشه آلوده، به انسان منتقل می‌شود. این بیماری باعث زخمهای پوستی، تب، کاهش گلبولهای قرمز در خون، بزرگی کبد وطحال میشود، در صورت درمان نشدن، به مرگ میشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیر
الحمدلله