شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۵
۵۳
واکنش هاشمی به بیانیه لوزان؛

حاکمان اسرائیل شیطان‌ترین موجودات‌ بشری‌اند/ بعد ازعبور ازگردنه‌های خطرناک، دچارخودشیفتگی نشویم

يکشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 415570
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قدرت علمی، استدلال و منطق ایران در مذاکرات غربی‌ها را مجاب به تصمیم عاقلانه کرد، گفت: رسانه‌های صهیونیستی بلندگوی مخالفان توافقات هسته‌ای ایران و ۱+۵ خواهند بود.
حاکمان اسرائیل شیطان‌ترین موجودات‌ بشری‌اند/ بعد ازعبور ازگردنه‌های خطرناک، دچارخودشیفتگی نشویم
به گزارش جهان به نقل از فارس، در پانزدهمین روز از فروردین ماه سال ۱۳۹۴ وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیرو، راه، مسکن و شهرسازی به همراه معاونین و جمعی از مدیران بخش‌های مختلف وزارت‌خانه‌های متبوع ـ معاونین رئیس جمهور و رؤسای سازمان‌‌های محیط زیست و اسناد و کتابخانه ملی، معاونین حقوقی و علمی و فناوری، بعضی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، استانداران استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، گیلان و قزوین، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان ایشان، جاسبی عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، وزیر امور خارجه در دولت اصلاحات، جمعی از مدیران مترو تهران و همچنین مدیران بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی، استادان مراکز علمی و دانشگاهی، فعالان سیاسی و رسانه‌ای در پنج گروه و نوبت جداگانه با حضور در دفتر آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی ضمن تبریک سال نو، با ایشان دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدارها با تبریک سال نو، اظهار امیدواری ‌کرد که سالی توأم با پیروزی‌ها و موفقیت‌ها برای مردم ایران، فارسی زبانان و مسلمانان باشد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر درایت رهبری در نامگذاری امسال برای همدلی و همزبانی دولت و ملت، گفت: امیدواریم در سال جاری با نصب العین قراردادن این نامگذاری، شاهد وحدت و انسجام بیشتر بین مردم و مسئولان باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش وحدت در مقاطع گوناگون پس از پیروزی انقلاب بر همدلی و همزبانی مردم در مقطع پذیرش قطعنامه ۵۹۸ تأکید و تصریح کرد: با نگاهی انسانی و اسلامی، یک پیروزی سیاسی مشعشع تاریخی را در میدان سیاست و سازمان ملل متحد به دست آوردیم که مکمل پیروزی‌های نظامی جوانان ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس بود.

وی با تأکید بر تفاوت نقد و منفی بافی، گفت: در همین قضیه مذاکرات هسته‌ای که دنیا در برابر حقانیت ایران سر تعظیم فرود آورده، دیدیم که چگونه بعضی‌ها در لباس نقد منفی‌بافی می‌کردند، در صورتی که آن‌گونه سخن گفتن جز ایجاد تنش در فضای داخلی و خارجی نخواهد بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف از دشمن تراشی‌های سال‌های گذشته و ایجاد مشکلاتی که برای مردم و کشور ایجاد شده بود، گفت: ایران با تمدن باستانی و فرهنگ اسلامی باید الگوی همه‌ جوامع انسانی برای همزیستی مسالمت آمیز باشد و جای تعجب است که بعضی‌ها می‌خواستند چهره‌ا‌ی خشن از اسلام و به تبع آن مکتب تشیّع و ایران به مردم جهان معرفی کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تشکر از زحمات خستگی‌ناپذیر تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران و تبریک دستاوردهای این مرحله از مذاکرات به دولتمردان، منطق و استدلال را سلاح همیشگی مردم ایران در طول تاریخ و به ویژه در مقطع پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: این منطق قدرت‌های جهانی را مجاب کرد که علیرغم اوضاع نابسامان بسیاری از مناطق جهان به ویژه منطقه خاورمیانه، بر ثبات و امنیت مثال زدنی ایران تأکید کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنان باراک اوباما و تکیه وی بر رسیدن به «درک تاریخی مردم ایران» گفت: این درک تاریخی مربوط به بسیاری از کشورهای جهان و حاکمان آنان است که در این مقطع حقیقت ایران و ایرانی را درک کرده‌اند.

وی با تأکید بر اهمیت سه ماه پیش‌رو برای طرف‌های مذاکره گفت: مطمئن باشید اسرائیل و لابیهایش، افراطیون، تندروها، جنگ طلب‌ها و کسانی که از صلح و آرامش می‌ترسند، دست به کار می‌شوند و با قلم و قدم هر چه بتوانند مانع تراشی می‌کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تقدیر از هدایت و حمایت رهبری و دولت تدبیر و امید و تیم مذاکره کننده و تبریک این موفقیت به مردم ایران، گفت: در نظام اسلامی دو سه مقطع خطرناک داشتیم که از پیچ‌های سرنوشت ساز عبور کردیم، البته باید با هوشیاری، توجه داشته باشیم که در سراشیبی بعد از عبور از گردنه‌های خطرناک، دچار خودشیفتگی نشویم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جایگاه علم و تحقیقات نزد ایرانیان و سابقه‌ برخورد استدلالی و منطقی مردم ایران با مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، گفت: این قدرت علمی و تحقیقاتی، استدلال و منطق فرزندان ایران بود که غرب و آمریکا را مجاب کرد تا پای میز مذاکره بنشینند و ما باید این سرمایه را در فضای سیاسی و علم و عمل تقویت کنیم.

وی میدان‌ دادن به محققان جوان را تقویت عملی تحقیق و پژوهش خواند و گفت: همین الان تحقیقات دانشگاهی زیادی داریم که پس از موفقیت در مرحله آزمایشی، به قفسه‌های بایگانی سپرده شدند که اصلاً زیبنده ایران نیست.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر تجاری سازی تحقیقات علمی و مشارکت بانک‌ها در این زمینه، این سؤال مهم را تکرار کرد که واقعاً اگر نقدینگی در کشور زیاد است، الان کجاست؟ چرا بانک‌ها از این توانمندی خویش در جهت رشد و بالندگی کشور و تقویت تولید و ایجاد اشتغال استفاده نمی‌کنند؟

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد شغل و تقویت تولید را وظیفه‌ همه‌ی بخش‌های دولتی، تعاونی و خصوصی دانست و گفت: چگونه ممکن است ادعای حمایت از ایران و انقلاب را داشته باشیم، اما میدان را برای تلاش و کوشش جوانان تحصیلکرده باز نکنیم؟!

وی در بخش دیگری از سخنان خود حاکمان اسرائیل را شیطان ترین موجودات بشری توصیف کرد و گفت: اشغالگرانی که اساس وجودشان جعلی‌ است و با هیچ یک از اصول و قوانین بین‌المللی آشنا نیستند و اصلاً عضو باشگاه هسته‌ای جهان هم نیستند، به کشوری با سابقه و متمدن چون ایران ایراد می‌گیرند که چرا از قوانین پروتکل الحاقی عبور می‌کند؟!

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به نفوذ لابی‌ صهیونیست‌ها در کنگره آمریکا و نقش مالی و تبلیغاتی آنان در انتخابات، گفت: مطمئن باشید رسانه‌های صهیونیستی بلندگوی مخالفان توافقات هسته‌ای ایران و ۱+۵ خواهند بود، چون تداوم جنایت‌های بشری آنان در سیاست ایران ستیزی غرب و ایران هراسی منطقه، آسان‌تر خواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، توافق نهایی هسته‌ای و قبول قابلیت‌های علمی، فناوری و دانشگاهی ایران را حق مردم کشور ما دانست و افزود: متأسفانه بعضی از عوامل داخلی و خارجی دست به دست هم دادند تا امکاناتی که می‌توانست در جهت رشد و بالندگی به کار رود، صرف تخریب و جنگ‌های لفظی و رسانه‌ای شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توسعه دانش‌بنیان را اساس سیاست‌های کلی نظام و برنامه‌های بلند مدت دانشگاه‌های کشور دانست و گفت: باید با ارتباط علمی و عملی بین دانشگاه و صنعت، مواهب علمی و فنی و تکنولوژی را در خدمت پیشرفت کشور و خدمت به مردم به کار بگیریم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به برکات مادی و معنوی آغاز سال ۱۳۹۴ گفت: در سالی که آغازش مزیّن به نام حضرت فاطمه (س) است، شاهد لطف الهی در بارش نزولات آسمانی هستیم که امیدواریم بیشتر و مداوم باشد.

در آغاز هر یک از این دیدارها، علی جنتی، حسن واعظی، چیت‌چیان، عباس آخوندی، معصومه ابتکار، الهام امین زاده، سورنا ستاری، مرتضی روزبه، محمدعلی نجفی، سید علی اکبر پرویزی، حمید میرزاده، عبدالله جاسبی، کمال خرازی، جبارزاده، صالحی امیری و جمع دیگری از مدیران و میهمانان نوروزی، با تبریک سال نو به بیان دیدگاه‌های خویش در خصوص مسائل مهم کشور از جمله مذاکرات هسته‌ای پرداختند و استانداران گزارشی از اوضاع سیاسی، اجتماعی و شرایط اقلیمی استان‌های متبوع خویش ارائه کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
از نظر شما تا دیروز که ما دلواپسان مخالف توافق بودیم همصدا با اسراییل بودیم امروز که شما از این توافق راضی هستیدو رژیم کودک کش هم راضی است مشخص می شود که چه کسی با این صهیونیستها هم نواست؟!
البته اگر اصلاح طلبان و اعتدالگرایان باز هم دچار آلزایمر نشده باشند و ادعاهای پوچ و بی ربط خود را در گذشته فراموش نکرده باشند!
تازه مسلمان نروژی مقیم ایران
اعتماد به نفس حاج آقا منو کشته
اردشیر
خوب بهتر است رفراندوم بگداریم در این مورد و نظر کل ملت را بخواهیم که مدیون نسلهای بعد وتارریخ هم نشویم
سرور
در مورد چی؟ اعتماد به نفس حاج آقا؟!
نه بابا لوزان و میگم....
حمید
این آدمها دور و برشون پره از متملقین...
و احساس وظیفه اش اللخصوص در برابر دولت و نه ملت
من که فکر نمیکنم تحریمهای ظالمانه لغو بشوند و آنوقت چهره بعضی ها دیدن داره !
Iran, Islamic Republic of
خواهیم دید بعد چره شما و دلوابسان انتخابات بعد دیدن دارد
ظاهرا به گرگ اعتماد کردید؟ زنده نمی مونید که ببینید گرگ راست گفته یا دروغ
United Kingdom
ارائه تفسيرهاي متفاوت از بيانيه توسط مقامات مختلف امریکایی به اين نكته اشاره دارد كه سياست راهبردی امريكا بازي با كلمات است. اين کلمات متفاوت مسئولین مختلف امریکا از آن جهت بيان مي‌شود كه ايالات متحده به دنبال برهم زدن انسجام دروني ايران، ايجاد فضاي يأس در جامعه و تحريك مردم براي فشار بر تيم هسته‌اي است و در نهايت دو قطبی کردن جامعه است درست نقطه مقابل راهبردی که رهبر انقلاب دنبال میکنند
سید مرتضی
آقای هاشمی یادم نمی رود که در ماجرای آشوب فتنه در نماز جمعه شما خطیب بودید همان آخرین خطبه شما که ما توقع داشتیم شما اطاعت خود را از ولایت با سخنانی علیه فتنه گران نشان دهید که با حمایت ضمنی شما از سران فتنه شوکه شدیم
ما امت ولایتیم مطمئن باش آنچه برای ما مطرح است فرمایشات حضرت آقا است و لا غیر
دمت گرم سید
بنده
Australia
کجا اسرائیل از این توافق راضیه؟ چرا دروغ پراکنی میکنی؟
...، راضی نیست؟؟؟؟
حوصله اش را نداریم. حالا خوبه مقام اسرائیلی خیلی هم از این توافق راضی بود. و گفت اگر با ایران می جنگیدیم هم نمی تونستیم به اندازه این توافق، برنامه هسته ای ایران را متوقف کنیم.
Iran, Islamic Republic of
زنده باد هاشمی عزیز
United Kingdom
اگر خطوط قرمز را مذاکره کردند، مثل فتنه 88،...
خداوند تو را با او و خاندانش محشور کند
آقای هاشمی باز هم تآسف از اظهار نظر جنابعالی اگر حافظه جنابعالی یاری کند رسانه های صهیونیستی بلند گوی سران فتنه و حامیان پشت پرده آنها بود، ما مخالف توافق بد که منافع مردم و کشور را هدف گرفته هستیم ، هسته ای که با خون شهدا و تلاش شبانه روزی دانشمندان بسیجی از ده سال پیش بدست آمد، روزی که اشراف در جزیره کیش و... مشغول خوش گذرانی بودند دانشمندان هسته ای با خونشان این نهال افتخار را آبیاری می کردند.
حسین
Netherlands
حتی خود شیفتگی هم باید در انحصار باشد و هیچکس حق ندارد در خارج از این خاندان خود شیفته باشد در غیر اینصورت مردم بریزید تو خیابون
ای که هشتاد رفت و در خوانی
حق
عین سین
Iran, Islamic Republic of
1-اگر کسی گفت:ایشان رئیس دولت است به بعضی ها برمی خورد، چرا؟ دیدارها در این سطح چه معنایی دارد؟2- واقعا کسانی هستند که از صلح وآرامش می ترسند؟که ایشان فرمودند: اسرائیل و لابی هایش وافراطیون وتندروها و جنگ طلب ها که از صلح و آرامش می ترسند با قلم و قدم دست به کار می شوند و...احتمالا ایشان ...
Iran, Islamic Republic of
دم هاشمي گرم
ببخشيد !....
كلاه قرمزى !!؟؟
نشييييييم !؟...
ایرانی
حالا وقتی میگیم هاشمی همه کاره این دولت است به بعضی ها بر میخورد!!!!!!!
درود بر شرافتش بخاطر حمایتش
...کشته مرده آمریکاست ...
اونموقع که از فتنه حمایت کرد ...
Iran, Islamic Republic of
از نظر امام خمینی پذیرش قطعنامه 598 نوشیدن جام زهر بود اما نظرایشون:

"یک پیروزی سیاسی مشعشع تاریخی را در میدان سیاست و سازمان ملل متحد به دست آوردیم که مکمل پیروزی‌های نظامی جوانان ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس بود."
56
Iran, Islamic Republic of
هاشمی:
مطمئن باشید اسرائیل و لابیهایش، افراطیون، تندروها، جنگ طلب‌ها و کسانی که از صلح و آرامش می‌ترسند، دست به کار می‌شوند و با قلم و قدم هر چه بتوانند مانع تراشی می‌کنند...متأسفانه بعضی از عوامل داخلی و خارجی دست به دست هم دادند تا امکاناتی که می‌توانست در جهت رشد و بالندگی به کار رود، صرف تخریب و جنگ‌های لفظی و رسانه‌ای شد.

در فتنه ی 88 که کل نظام و اصل ولایت فقیه مورد هجمه ی صهیونیست و همه ی معاندین خارجی و داخلی قرار گرفته و اعتبار چندین ساله ی نظام خدشه دار شد .... الان به خاطر یک بیانیه که نه به دار است ونه به بار اینگونه همه را در جبهه ی اسرائیل و صهیونیست می بینید
عبداللهی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه برخی هنوز گمان می کنند در هیئت حاکمه امریکا دو گروه هستند که یک گروه ملایم و خوب است و دیگری بد و اخ است و باید با خوبها بسازیم و معتقدند از قضا این خوبها هم مخالف اسرائیلند پس با آنها کنار بیاییم
زهی خیال ب ا ط ل
به قول نوام چامسکی «این دو حزب همانقدر اختلاف دارند که کوکاکولا و پپسی»
نه واقعا"تعطیلی فردو و کاهش سانتریفیوژها از 20000 به 5000 عدد و وعده نسیه لغو تحریمها و محدود شدن برنامه هسته ای از 10 الی 25 سال دستاورد بزرگی بوده است !!!!
اگر 8 سال در جبهه ها مقاومت نمیکردیم قطعنامه 598 صادر میشد ؟ اگر دستاورد های هسته ای در دولت گذشته به این اندازه نرسیده بود آیا امروز چیزی در مشت مذاکره کنندگان بود که با آن بتوانند قدرتهای جهان را پای میز مذاکره بیاورند ؟ ضمنا یاداوری میشود سال 88 که کشور را به آتش کشیدید (همصدا با آمریکا و اسرائیل و بهائیان و منافقین و ... ) به یاد "منطق " نبودید ؟ ضمنا در مورد بکارگیری جوانان لطفا به آقای روحانی نصیحت کنید که "دولت بازنشستگان و از کار افتادگان " را ایجاد نموده اند .
احوال جونیور چطوره؟
جهان نیور برایتان متاسفم که فقط نظرات مخالفان ایران و ایرانی را چاپ میکنی ...
بفهم دارند انرژی هسته ای را به باد میدهند و توافق ننگین دیگری را امضا میکنند برای کدام ایران نگرانی ؟ همه سکوت کنند فردا نمیگی چرا همه ساکت بودند ؟
هشدار ایشان بسیار بسیار هوشمندانه است......
Iran, Islamic Republic of
بله هوشمندانه است
براي خط دادن به ...
بله بیشتر به توافق هاشمی با 1+5 شبیه است برای همین بسیار بسیار سنگ این توافق رو به سینه میزنه....
جناب آقای هاشمی اگر حاکمان رژیم صهیونیستی شیطان ترینند آمریکا و انگلیس پدرمادرش حساب میشوند و بارها از سقوط حتمی نجاتش داده اند پس چرا با پدرومادر شیطان باید وارد گفتگو شد؟!!!
ایرانی
ایران فقط فارسی زبانان نیستند ...
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی نباید شما مصداق ن...
سید علی
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی شما خوب میدانید که حماسه 40 میلیونی مردم در سال 88 باعث شده بود که دشمنان تسلیم شده و حق غنی سازی ما در وضعیتی بهتر از حالا را بپذیرند اما با مشاوره های عوامل داخلی مرتبط با فتنه 88 ، آمریکائیها به سمت تحریمهای شدیدتر رفتند تا به فتنه گران کمک کنند
سلام
همين اسراييل طيفى را سرمايه خود دانست كسى اعتراض نكرد!!!!!!در فتنه ٨٨!
هاشمي دوست داريم.
Iran, Islamic Republic of
اي كه هشتاد هم رفت......
رضا باقری
United Kingdom
آقای هاشمی رفسنجانی یادتان نرود که خوب یادمان هست آآآآآآآآآآآآآمریکا شیطان بزرگ و اصلی است نه سگ نگهبان او اسراییل جنایتکارجعلی غاصب ( به خاطر توافق احتمالی آن هم در موضوع هسته ای ، آمریکا را تطهیر کردن ...........است )
مجید
Iran, Islamic Republic of
قطنامه 598 جام زهری بود که بعضی ها به امام نوشاندن اما ما پیرو ولایت هستیم و نمی گذارم جام زهر دیگری نوشانده شو در ضمن اوضاع و احوال جونیور عزیز تر از جان چطور است ؟؟؟؟؟؟؟؟
مجید
Iran, Islamic Republic of
من که تو کارهای این مرد بزرگ ماندهم چونکه امام ره قطنامه را جام زهر نامیدند ولی حاج آقا امداد غیبی و توافق لوزان ...
يونس
واقعا متاسفم كه اين آقا كار دولت قبل را دشمن تراشي ميداند .مگر جز اين بود كه در مقابل خواسته هاي نا مشروع امريكا ونوكرانش ايستاده بود ‚ مگر اسلام وخط امام غير از اين را نشان داده ‚ ولي اسلامي كه ايشان دم از آن ميزند همان اسلام عبيدالله ابن عباس است كه سر تعظيم براي دوستي به معاويه وبا دشمنان با معاويه هم دست شد تا امام حسن عليه السلام را ......
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
ايشان چه كاره هستند مگر مقام اجرايي اند كه اين همه اهن و تلپ داره و زرت و زرت به بهانه هاي مختلف ديدار پشت ديدار دارند ...
این حرفهارا ول کنید.تکیف مهدی هاشمی چی شد.نتیجه رای نهایی دادگاه به کجارسید.پرونده فایزه چی شد.