کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پایان عصر سرمربی پرتغالی؟! / با رفتن کارلوس کی‌روش موافقید یا ماندنش؟

12 فروردين 1394 ساعت 16:21

این روزها که بعد از کشمکش فراوان میان کارلوس کی‌روش، فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و رسانه‌ها، مرد پرتغالی غزل خداحافظی سر داده، اعتراضات مردمی به پایان کار کیروش در تیم ملی به گوش می‌رسد به گونه ای که حتی این اعتراضات به صفحات منتسب به رئیس جمهور در فضای مجازی نیز کشیده شده است!


گروه ورزشی جهان‌نیوز: آن طور که پیداست، همکاری ۴ ساله مرد پرتغالی با فوتبال ایران به پایان رسیده و معروف‌ترین سرمربی تیم ملی ایران در طول تاریخ، قصد خداحافظی دارد.

به گزارش جهان، کارلوس کیروش که در دوران حضور خود در ایران، موافقان و مخالفان بسیاری داشت، در دو دورتمنت اصلی دوران چهارساله خود نتوانست توفیق خاصی را به دست بیاورد و با اتخاد سیستمی کاملا دفاعی، در جام جهانی برزیل به کسب یک امتیاز نائل شد و در جام ملت‌‌های استرالیا نیز برابر عراق شکست خورد و حذف شد.

با این حال، برخی از نمایش‌های قابل قبول تیم ملی در زمان سرمربی‌گری کی‌روش، همچون همین دو بازی اخیر تدارکاتی با شیلی و سوئد، بازی قابل قبول برابر یاران لیونل مسی در جام جهانی و بردهای ۱ بر صفر برابر تیم ملی کره جنوبی، مقبولیت وی در بین فوتبالدوستان را افزایش داده است.

آمار برد، باخت و تساوی تیم ملی در زمان کی‌روش

تیم تحت مربی‌گری کی‌روش پرتغالی از تیرماه ۹۰ تاکنون تنها در برابر ۳ تیم غیر آسیایی "شیلی، ماداگاسکار و ترینیداد" پیروز شده است. سایر بردهای این تیم برابر "لبنان و کره‌جنوبی (هر کدام ۳ بار)، مالدیو، اندونزی، بحرین، قطر، تایلند (هر کدام ۲ بار)، ازبکستان، تاجیکستان، یمن، کویت، عراق، امارات و فلسطین" به دست آمده است.

همچنین "قطر (۳ بار)، بحرین و اردن (هر کدام ۲ بار)، تونس، عربستان، کویت، بلاروس، مونته نگرو، آنگولا، نیجریه و عراق" نیز با تیم کیروش مساوی کرده‌اند.

همچنین تیم‌های آلبانی، لبنان، ازبکستان، عمان، گینه، آرژانتین، بوسنی، عراق و سوئد نیز ۹ باخت را در کی‌روش بر جا گذاشته‌اند.

بماند یا برود؟

این روزها که بعد از کشمکش فراوان میان کارلوس کی‌روش، فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و رسانه‌ها، مرد پرتغالی غزل خداحافظی سر داده، اعتراضات مردمی به پایان کار کیروش در تیم ملی به گوش می‌رسد به گونه ای که حتی این اعتراضات به صفحات منتسب به رئیس جمهور در فضای مجازی نیز کشیده شده است.

این در حالی است که کی‌روش در اخرین اظهار نظرخود از اختلافات خود با دولت‌مردان گفته است: " جواب دادن به این سال که چه کسی یا عاملی باعث شدند من بروم خیلی سخت تر است چون داستان طولانی است. بعد از عملکرد تیم ملی در جام جهانی و جام ملت‌ها که بدون هیچ گونه حمایت و اردوهای آماده سازی به دست آمد و اکثر مردم راضی بودند، دست اندرکاران جدید فدراسیون فوتبال نظرشان این بود که عملکرد بنده به عنوان مربی و نتایج تیم ملی راضی کننده نیست برعکس آن چیزی که اکثریت مردم ایران فکر می کردند با افتخار و قداست کامل سعی کردیم برای تیم ملی بجنگیم اما افراد جدید در فدراسیون چنین طرز فکری نداشتند."

در همین راستا گروه ورزشی جهان نیوز، درصدد است تا در فضایی غیراحساسی نظرات مردم درباره دستاوردهای فوتبال ایران در دوره زمانی حضور کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی و بحث ماندن یا رفتن وی را جمع بندی کرده و در اختیار مخاطبان قرار دهد.

مخاطبان می‌توانند نظرات خود را ذیل همین بحث ارائه کنند.


کد مطلب: 415093

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/415093/پایان-عصر-سرمربی-پرتغالی-رفتن-کارلوس-کی-روش-موافقید-یا-ماندنش

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com