يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۹
۱۷

عربستان، آماده حمله به صنعا/ حرکت به سمت مرز یمن +فیلم

چهارشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 414227
وزیر خارجه عربستان تهدید کرد، به همراه همپیمانانش (کشورهای شورای همکاری خلیج فارس) به یاری منصور هادی خواهد شتافت و هر درخواست او را اجرا خواهند کرد.
عربستان، آماده حمله به صنعا/ حرکت به سمت مرز یمن +فیلم
به گزارش جهان به نقل از العالم،"سعود الفیصل" مدعی شد، کشورهای مزبور هر آنچه به نفع مردم یمن باشد، انجام خواهند داد و تدابیر لازم به منظور حمایت از یمن و مقابله با انصارالله اتخاذ خواهند کرد.

این سخن پس از آن اعلام شد که "ریاض یاسین" از افراد نزدیک به عبد ربه منصور هادی، رییس جمهور مستعفی یمن گفت: وی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مداخله نیروهای "سپر جزیره" در یمن را درخواست کرده است.

همچنین شاهزاده "محمد بن سلمان" وزیر دفاع عربستان، در دو روز گذشته از منطقه "جازان" در جنوب کشور، منطقه "الخوبه" در مرز یمن، نیروهای واکنش سریع، ایستگاه های بی سیم و پشتیبانی الکترونیک و همچنین سامانه پهپادهای (لونا) بازدید کرده است.

وی در این بازدید با فرمانده منطقه جنوب در ارتش سعودی، فرمانده نیروی جازان و افسران بلندپایه در باره راهکارهای تقویت امکانات رزمی گفتگو کرد.


در این حال یک عضو جنبش انصارالله یمن در واکنش به اظهارات برخی مقامات ریاض مبنی بر دخالت نظامی در یمن هشدار داد، هرگونه دخالت نظامی عربستان در یمن پایان کار نظام آل سعود خواهد بود و آزادی نجد و حجاز را به دنبال خواهد داشت.

محمد البخیتی افزود: دخالت نظامی در یمن در‌ واقع راه‌حل نخواهد بود بلکه منازعه و درگیری را گسترده‌تر خواهد کرد و بیشترین ضرر نیز متوجه کشورهای خلیج‌فارس خواهد بود.

وی تهدید کرد اگر عربستان سعودی یا کشور دیگری بخواهد علیه یمن اقدام نظامی کند این کشور مقابله به مثل خواهد کرد.

مسئولان آمریکایی:عربستان جنگ افزارهای سنگین نظامی خود رادرمرز یمن مستقر کرد


مسئولان آمریکایی روز سه شنبه اعلام کردند که عربستان سعودی ماشین جنگی سنگین خود را شامل توپخانه ها و تجهیزات زرهی به مناطق نزدیک مرز یمن منتقل کرده است، امری که خطرات کشیده شدن ریاض به گرداب بحران یمن را افزایش داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، تمرکز نظامی عربستان در مرز بعد از پیشروی های انصارالله و سیطره آنها بر تعز در مرکز یمن پس از صنعا پایتخت این کشور بیشتر شده است و همچنان در حال نزدیک شدن به پایگاه جدید جنوبی عبدربه منصور هادی در عدن هستند.

عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی فراری یمن مورد حمایت آمریکا و عربستان سعودی است و ریاض به شدت بیم از آن دارد که انقلابیون یمن در قالب کمیته های مردمی انصارالله بر تمام یمن مسلط شوند؛ مساله ای که آل سعود آن را تهدید امنیت ملی خود می داند و از سرایت انقلاب به عربستان شدیدا نگران است.

منابعی در دولت آمریکا اعلام کرده اند که زرهپوش ها و توپخانه های عربستان برای اهداف تهاجمی یا دفاعی در مرزهای یمن مستقر می شوند.

این اظهار مقام های آمریکایی – با تاکید بر اهداف تهاجمی یا دفاعی- از نظر تحلیلگران، سیگنالی به همه طرف های بحران یمن مبنی بر موافقت آمریکا با حمله و مداخله نظامی عربستان در آن کشور تلقی می شود.

برخی مسئولان آمریکایی دیگر نیز که رویترز از آنها نامی نبرده است اسقرار نظامی ارتش عربستان در مرزهای یمن را صرفا دفاعی دانسته اند.

یکی از منابع آگاه دولتی آمریکا حجم استقرار نظامی عربستان در مرزهای یمن را «زیاد» توصیف کرد و گفت: سعودی ها احتمالا برای آغاز حملات هوایی در صورت حمله کمیته های مردمی انصارالله به منصور هادی در شهر عدن واقع در جنوب کشور آماده می شوند.

روز گذشته عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن در حالی از شورای امنیت سازمان ملل درخواست مداخله کرده است که منابع خبری از فرار دسته جمعی سربازان و افسران ارشد طرفدار وی در نزدیکی عدن خبر می دهند.

به گزارش شبکه المیادین، عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی فراری یمن شامگاه سه شنبه از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا با دخالت نظامی خود مانع از پیشروی های نظامی انصارالله شود.

این درخواست منصور هادی در حالی مطرح شده است که منابع آگاه از فروپاشی جبهه نیروهای طرفدار وی در پایگاه بزرگ العند واقع در نزدیکی شهر عدن خبر داده اند.

عدن واقع در جنوب یمن جایی است که عبدربه منصور هادی به آنجا فرار کرده و آن را مرکز دولت خود می داند.

المیادین اعلام کرد، سربازان پایگاه العند به صورت گروهی فرار کرده اند. همچنین ژنرال محمود الصبیحی و سرهنگ ثابت جواس دو فرمانده ارشد نیروهای طرفدار منصور هادی نیز پایگاه مذکور را در حالی ترک کرده اند که گفته می شود نیروهای کمیته های مردمی انصارالله در حال پیشروی به سوی مناطق جنوبی یمن هستند.

چند ساعت پیشتر، کمیته های مردمی تابع انصارالله یمن موفق شدند مرکز تیپ لبوزه در محور شهر کرش واقع در ۵۰ کیلومتری عدن را به تصرف خود درآورند.

همچنین درگیری های شدید در اطراف شهر الضالع جریان دارد و هنوز کمیته های مردمی انصارالله وارد مرکز شهر نشده اند.

این در حالی است که منطقه الحبیلین در استان لحج جنوب یمن به دست نیروهای ارتش و کمیته های مردمی افتاد و افراد مسلح از آن گریختند.

مقام های یمنی و شاهدان اعلام کردند که جنبش مردمی انصارالله و یگان های نظامی متحد این گروه روز سه شنبه شهر کرش در ۱۰۰کیلومتری شمال شهر عدن را پس از درگیری با نیروهای وفادار به عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی این کشور در اختیار گرفتند.

نیروهای مردمی جنبش انصارالله روز یکشنبه نیز بیشتر مراکز دولتی شهر تعز سومین شهر بزرگ یمن در ۱۵۰ کیلومتری شمال غرب عدن، از جمله فرودگاه غیرنظامی و نظامی، ساختمان مجتمع قضایی، زندان مرکزی و پایگاه نظامی آن را تصرف کرده بودند.

جنبش مردمی انصارالله پس از ماه ها تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در یمن، تابستان سال گذشته برای مبارزه با فساد و تروریسم، بر صنعا تسلط یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کیارش
گزینه کم هزینه تری هم هست که انصار ا... می تواند با یک عملیات سری و نفوذی هادی (ریس جمهور مخلوع)را یا بربایند یا ترور کنند. که در این صورت عربستان و آمریکا کیش و مات میشوند.
حران
Iran, Islamic Republic of
ان‌شاءالله سقوط حکومت خونریز آل‌یهود نزدیک است
باحمله عربستان به يمن آل سعود گور خود راكند
شهرام
تو توهمی داداش چشماتو باز کن ببین مقصر کیه بعد واسش گور بکن...
علی
چه ربطی داشت مثلا خودتم نمیفهمی چی داری میگی مقصرهرکیم باشه بالاخره کارو اون میکنه که اجراش میکنه تو خودت تو توهمی خبرنداری
France
خداوند به حق اميرالمؤمنين علي بن ابي طالب اسد الله الغالب اين رويارويي مستقيم شيعيان فاطمه زهرا (س) رو با وهابي هاي از خدا بي خبر، شكستي مفتضحانه براي وهابيت و عربستان و نصرتي عظيم براي يمني هاي عزيز كه شخصا با تمام وجود بهشون عشق مي ورزم قرار بده.

و اي كاش مي تونستم در كنار اين رزمندگان گران قدر در مقابل اين جرثومه ها بجنگم و دينم رو به اسلام عزيز ادا كنم و از فائزين بشم.
خب خدارو شکر انگار سران ابله سعودی میخوان گور خودشونو با دندون خودشون بکنن دیدن داره این حماقت بزرگ
قريشي
Iran, Islamic Republic of
شيعيان يمن و الحوثي هاي عزيز تر از جان مردان كارزارند و بنده شخصا حاضرم جونم رو دستشون بسپارم.
اما تا اونجا كه ميدونيم نظاميان سعودي تن پرور و بي بخارند. جز تجهيزات پيشرفته اي كه با پول نفتي خريده اند چيزي در چنته ندارند كه اونها هم انشاالله براي بررسي و مهندسي معكوس در خدمت محوذ مقاومت قرار خواهد گرفت.
بعيد است اين آل سعود خبيث از حرم سراها و شكم سراهاي خود بگذرند.
حسین
ان شاالله بی مخ های سعودی دارند به گرداب هلاکت خود نزدیک میشوند.
علی م
راستی واکنش ایران دراینباره چه بوده؟
یک ادم چقدر می تونه خائن باشه که از یک کشور دیگه بخواد مردم کشورشو بکشن تا بتونه به قدرت برسه
بابادی
Germany
خطاب ب ملت عزیز ایران..خدا را شکر عربستان کمی زودتر از موعد نابودی خود رو رغم زد...
بابادی
Germany
خطاب ب ملت عزیز ایران ..عربستان وهمچنین آل سعود با این حرکت کمی زودتر از موعد نابودی خود را رغم زد....
مجید از شهر ری
بسم الله الرحمن الرحیم
ملک عبدا... پادشاه قبلی عربستان بیشعور بود که زودتر دستور حمله به یمن رو نداد ، این پادشاه جدید لابد بیشتر میفهمه ، ملک سلمان خدمت بزرگی به دنیا کرد زیرا با این عملی که انجام داد گور آل سعود رو کند ، اگر تا حالا آل سعود باقی بود صبر خدا سر نیامده بود ، اما حالا دیگه صبر خدا سرآمده و نوبت نابودی آل سقوطه ، الان دیگه باید گفت آل سقوط ، بعد از آل سقوط نوبت آل یهوده .... اذا جاء نصرالله والفتح و رایت الناس یدخلون فی دین الله افواجا
مسلم
ال سعودخایین به اسلام ونوکرامریکاواسراییل است صاحب کعبه ریشه اش راقطع نماید
سعيدي
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام؛
مگر ماه رجب، ماه حرام نيست كه به نص قرآن كريم جنگ در آن حرام شده است؟ مگر حكام سعودي مدعي اسلام و خادم الحرمين نيستند؟ پس چگونه به خود اجازه مي دهند به يك كشور اسلامي حمله كنند و زنان و كودكان بي دفاع را براي خوش رقصي نزد اربابان صهيونيسم و استكبار جهاني به خاك و خون بكشانند؟
داود ضاربی
این یمن نیروی هوائی ندارد ؟
این یمن توان موشکی ندارد؟
در واقع یمن رهبر عاقل و قاطع ندارد که با موشکهایش و هواپیماهایش خاک عربستان را بلرزاند .