يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

مقام حضرت زهرا(س) در کلام رهبرانقلاب

سه شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 414108
رهبر معظم انقلاب، تجلیل پیامبر اکرم(ص) از حضرت فاطمه(س) را از مقامات حضرت زهرا(س) دانسته و افزودند: زبان قاصر است که بخواهد از این مقام بلند تعریف و تجلیل کند.
به گزارش جهان، حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: من حقیقتا نه به عنوان تعارف، نه به عنوان یک حرفِ هزاران بار تکرار شده، واقعاً قاصرم؛ زبان قاصر است، دل قاصر است، ذهن قاصر است که بخواهد از این مقام بلند تعریف و تجلیل کند.

این موجود انسانی، این دختر جوان، این همه فضیلت، این همه درخشندگی، این همه کبریا و عظمت که کسی مثل پیغمبر(ص) وقتی فاطمه زهرا(س) بر او وارد می شد، قام الیها نه فقط بلند می شد، بلکه بلند می شد و به سمت او می رفت.

یک وقت یکی وارد اتاق می شود، شما به احترامش بلند می شوید؛ یک وقت کسی وارد اتاق می شود، شما با اشتیاق به طرفش می روید. اینها مگر شوخی است؟ این بحث پدر - فرزندی نیست. پیغمبر خدا اینجور از فاطمه زهرا(س) تجلیل می کند؛ رضای او را رضای خود، رضای خود را رضای خدا؛ سخط او را سخط خود، سخط خود را سخط خدا اعلام می کند؛ اینها مقامات فاطمه زهرا(س) است.

آن زندگی با امیرالمومنین(ع)، آن تربیت آن فرزندان. خب، مگر می شود درباره این بزرگوار، امثال ما حرف بزنیم؟ با همه اینها، این بزرگوار الگوست؛ نکته این است.

ائمه ما (ع) که بدون تردید رتبه و مقامشان از ملک و فرشتگان مقرب خدا بالاتر است، جوری زندگی نکردند، جوری حرف نزدند، جوری مشی نکردند که از دسترس ما خارج باشند؛ نه. به فرموده مرحوم علامه طباطبائی، مِثل آن کسی است که روی قله کوه ایستاده است، به مردم می گوید بیایید اینجا؛ به سمت خود، به سمت قله، به سمت اوج فرا می خواند.

اینجوری نیست که اینها مثل برجستگان دروغین دنیای مادی و دارای معنویت های قلابی، بروند توی برج عاج و اتاق شیشه ای بنشینند، کسی به اینها دسترسی نداشته باشد؛ نه، می گویند بیایید، بیایید.

راه همین است؛ ما باید دنبال ائمه(ع) راه بیفتیم؛ زندگی آنها الگوی ماست. بله، الا و انّکم لا تقدرون علی ذلک؛ ما مثل آنها نمی توانیم حرکت کنیم؛ ما لیاقت این را نداریم، طاقت این را نداریم؛ اما می توانیم آن راهی را که آنها رفتند، مسیر زندگی مان قرار بدهیم؛ این را جهت قرار بدهیم، در این جهت حرکت کنیم.

** بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مداحان سراسر کشور با معظم له در ۲۳ اردیبهشت سال ۹۱
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *