سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۱

مولاوردی: چرا فقط از ما انتقاد کردند

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 413332
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن تشریح سفر خود به نیویورک به منظور شرکت در کمیسیون وضعیت زن به انتقادات مطرح شده به وی در خصوص این سفر پاسخ داد.
به گزارش جهان به نقل از ایلنا، شهین‌دخت مولاوردی در نشست خبری خود که صبح امروز (سه‌شنبه ۲۶ اسفند) برگزار شد، در ارتباط با سفر اخیر خود به نیویورک گفت: اجلاس پنجاه و نهم کمیسیون مقام زن با عنوان ارزیابی برنامه‌ها و دستاورد‌ها در دوازده حوزه نگران‌کننده زنان برگزار شد. در این اجلاس نمایندگان دولت‌ها، پارلمان‌های غیر دولتی حضور داشتند و تدابیر مختلفی برای بهبود وضعیت زنان اندیشیده شد.

وی ادامه داد: اکنون در سال پایانی سند پکن + ۲۰ مشخص شد؛ هیچ کشوری نتوانسته اهداف سند پکن را به طور کامل اجرا کند و برابری جنسیتی در هیچ کدام از کشور‌ها محقق نشده است. بنابراین پس از این برنامه هدف‌گذاری‌هایی تا سال ۲۰۳۰ صورت خواهد گرفت و اولویت‌هایی در این زمینه مشخص خواهد شد. براساس نظر سازمان ملل سال ۲۰۳۰ باید تاریخ انقضای تحقق کامل برابری جنسیتی باشد.

مولاوردی گفت: همچنین کشور‌ها باید به سمت امحای اپیدمی خشونت علیه زنان با مشارکت مردان و زنان پیشروی کنند. امسال نیز کمپینی با عنوان «he for she» در این زمینه تشکیل شد. بحث مشارکت زنان در اقتصاد، تجارت، نهادهای سیاسی، نقش زنان در تغییرات آب و هوایی و... از دیگر مسائل دراولویت این برنامه خواهد بود.

وی افزود: ایران نیز در کمیته شش نفره از دولت با همراهی دو نفر از اعضای پارلمان و کمتر از ۱۵ نفر از اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد در این نشست حضور پیدا کردند. دو سازمان غیر دولتی ایرانی در دو نشست جانبی به مسئله تجربه کارآفرینی زنان در سه نسل و توانمندسازی زنان آسیب‌دیده به ویژه زنان مبتلا به ایدز پرداختند که استقبال بسیاری از این دو برنامه صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه انتقادهای بسیاری به این مسئله شد که هیات دولتی نباید در نشست برابری جنسیتی به دلیل استفاده از واژه برابری شرکت کند گفت: دو نماینده مجلس شورای اسلامی در نشستی با همین عنوان شرکت کردند و تحت همین عنوان برنامه‌های خود را بیان کردند. اما هیچ انتقادی به آن‌ها وارد نشد که این مسئله نیز در جای خود قابل تامل و بررسی است.

مولاوردی درپایان اظهار کرد: بحث برقراری توازن میان نقش زنان در خانواده و در محیط کار از جمله مسائل مهمی بود که تمامی کشور‌ها به آن پرداختند و تجربیات خود را در این کنفرانس با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *