يکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
 
۰

واکنش بلر به شکست مذاکرات سازش

دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 412912
نخست‌وزیر اسبق انگلیس قصد دارد از نمایندگی کمیته چهارجانبه موسوم به صلح خاورمیانه که هدف اصلی آن پیشبرد مذاکرات سازش است، کناره‌گیری کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حدود یک سال پس از آنکه دور تازه مذاکرات سازش تشکیلات خودگردان و رژیم‌صهیونیستی با شکست زودهنگام مواجه شد، تونی بلر نماینده کمیته چهارجانبه موسوم به صلح خاورمیانه قصد دارد از سمت خود استعفا کند.

آنطور که نشریه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داده، استعفای بلر از سمت نمایندگی صلح خاورمیانه، احتمالا همین هفته اعلام می‌شود.

بنا بر این گزارش، بلر روز شنبه در حاشیه نشستی که در شرم الشیخ مصر برگزار شده بود، با جان کری وزیر خارجه آمریکا در مورد تصمیمش گفت‌وگو کرده است. او فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را نیز در جریان این تصمیم قرار داده است.

فایننشال‌تایمز البته نوشته است که بلر می‌خواهد همچنان در جریان مذاکرات دخیل باشد، اما قصد «بازتعریف» سمت و وظایف خود را دارد.

بلر از سال ۲۰۰۷ پس از استفعا از نخست‌وزیری، به عنوان نماینده کمیته چهارجانبه متشکل از سازمان ملل، اتحادیه اروپا، آمریکا و روسیه مشغول به فعالیت شد.

در سال ۲۰۱۴ گروهی از دیپلمات‌های سابق انگلیس با انتشار نامه‌ای به انتقاد از عملکرد وی پرداخته و خواستار کناره‌گیری او شدند.

مارتین ایندیک نماینده آمریکا در مذاکرات سازش هم تابستان امسال پس از ناکامی در پیشبرد این گفت‌وگوها که قرار بود ۹ ماهه به نتیجه برسد، از سمتش استعفا داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *