يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

مقاومت انگلیس درافشای روابطش باآل‌خلیفه

پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 412273
روزنامه ایندیپندنت روز چهارشنبه درگزارشی عنوان کرد دولت انگلیس برای جلوگیری از آبروریزی و به خطر افتادن قرارداد اخیرش با رژیم ال خلیفه درارتباط با پایگاه نیروی دریایی اش در بحرین، از انتشار اطلاعات مربوط به جزییات ارتباطاتش با این رژیم مستبد امتناع می کند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، روزنامه ایندیپندنت دراین گزارش با اشاره به اینکه دولت انگلیس به طورمعمول اسناد محرمانه را پس از گذشت ۳۰ سال از آنها منتشرمی سازد، نوشت: با توجه به گمانه زنی هایی که در خصوص تلاش انگلیس برای حفظ پایگاه نیروی دریایی اش در بحرین وجود دارد، اما وزارت خارجه این کشور از منتشر کردن اسنادی که مشخص کننده جزییات ارتباطاتش با رژیم آل خلیفه است، خودداری می کند .

این روزنامه افزود: یک نهاد مدنی از دادگاه حقوق اطلاعات انگلیس خواسته است از وزارت خارجه انگلیس بخواهد تا اسنادی را که مربوط به مکالمات مقامات انگلیسی با یک افسر سابق ارتش انگلیس که در سال ۱۹۷۷ میلادی عهده دار نیروی پلیس بحرین بوده است را افشا کند.

دراین گزارش آمده است: 'هندرسون'، مشهور به 'قصاب بحرینی' که دو سال پیش فوت کرد، متهم است در دورانی که مسوولیت نیروی پلیس بحرین را برعهده داشته زندانیان شیعی را اذیت و آزار نموده و در غارت برخی از روستاها مشارکت داشته است.

به نوشته ایندپیندنت ، 'مارک جونز'، یک عضو گروه مدنی ناظر برحقوق بشر بحرین عنوان می کند بر اساس قانون افشای اطلاعات، اسناد محرمانه درانگلیس می تواند پس از گذشت ۳۰ سال قابل دسترسی باشد.

ایندیپندنت نوشت : وی عنوان کرد که به رغم تقاضاهای مکرر از وزارت خارجه انگلیس تنها یک نسخه ویراستاری شده دراین خصوص منتشر شده است.

این روزنامه افزود: این فعال مدنی معتقد است که اخفای اطلاعات کامل این اسناد برای جایگاه رژیم آل خلیفه حیاتی است و دولت انگلیس برای جلوگیری از آبروریزی و به خطر افتادن معاهده پایگاه نیروی دریایی اش در بحرین از انتشار آن سر باز می زند.

خیزش مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه که از سال ۲۰۱۱ برای درخواست مطالبات حقوقی و مشارکت در تعیین سرنوشت، شروع و با سرکوب شدید و خونین نیروهای امنیتی این کشور و رژیم سعودی روبرو شد با گذشت بیش از ۴ سال و به رغم تشدید فشارها علیه رژیم آل خلیفه همچنان ادامه یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *