چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
عبادی مطرح کرد:

ضرورت تشکیل شبکه جهانی مساجد

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب: 411747
نماینده ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور از تشکیل ۱۶۵۰ کانون فرهنگی مساجد در کشور طی امسال خبرداد و بر ضرورت تشکیل شبکه جهانی مساجد در ایران برای معرفی فعالیت مساجد تاکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، جواد عبادی عصر دوشنبه در همایش بیست و دومین سالگرد تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کرمانشاه که در محل مجتمع فرهنگی و هنری انتظار برگزار شد از فعالیت ۱۹ هزار و ۸۰۰ کانون در سراسر کشور خبرداد.

وی افزود: براساس آمارهای موجود روزانه سه کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور ایجاد می‌شود که بر این اساس امسال یک‌هزار و ۶۵۰ کانون در کشور تأسیس شده است.

نماینده ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از فعالیت فعالیت ۷۴۳ کانون تخصصی در مساجد کشور خبرداد و افزود: ۹۲۰ خانه نور نیز در کشور فعالیت‌های قرآنی انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ۳۷۰ کانون مصلی نیز در جوار مساجد جامع کشور برای جذب جوانان به‌سمت مساجد و آشنایی آنها با علوم و معارف دینی ایجاد شده است.

عبادی گفت: هم‌چنین هم‌اکنون هشت هزار و ۸۰۰ کانون نیز در روستاهای سراسر کشور مشغول فعالیت هستند و پنج هزار و ۸۰۰ کتابخانه نیز در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خدمات می‌دهند.

وی به فعالیت ۱۸۸ خانه فرهنگ دیجیتال نیز در کانون‌ها ی کشور اشاره کرد و گفت: ۱۱۲ کانون دانشگاهی نیزبرای جذب جوانان اقدامات فرهنگی لازم را انجام می‌دهند.

نماینده ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: باید شبکه جهانی مساجد در ایران شکل بگیرد و فعالیت‌های آن به سراسر جهان معرفی شود.

فرهنگ تنها راه مقابله با هجمه‌های دشمنان


وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این رهنمودها باعث شده ایران اسلامی در راه مقابله با زیاده‌خواهی دشمنان ایستادگی کند و در این مسیر تلاش سربازان گمنام در مساجد کشور که بدون چشم‌داشتی به فعالیت می‌پردازند را نباید نادیده گرفت.

عبادی فرهنگ را تنها ابزار مبارزه با هجمه‌های دشمنان دانست و تصریح کرد: دشمنان برای استثمار فرهنگی از این وسیله مهم استفاده کرده و برای انتقال آن از ظرفیت‌های قوی رسانه‌ای خود بهره می‌برند و ما نیز باید این موضوع را به عنوان راهکار در نظر بگیریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *