شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۱

چه مقدار کالری در روز نیاز داریم؟

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۵۰
کد مطلب: 411554
فرد عادی بالغ به ازای هر کیلوگرم وزنش روزانه به ۲۰ تا ۳۰ کالری نیاز دارد.
به گزارش جهان، پیام فرح بخش متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: یک فرد عادی بالغ تقریبأ بین ۲۰ تا ۳۰ کالری به ازای هر کیلوگرم وزنش نیاز دارد یعنی اگر ما با یک فرد ۷۰ کیلیویی روبرو باشیم به طور متوسط بین ۱۴۰۰ تا ۲۱۰۰ کالری فرد نیاز دارد که در شرایط خاص مقدار آن کاهش یا افزایش پیدا می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: زمانیکه فرد در شرایط بیماری باشد یا تحت استرس‌‌های فیزیکی و روانی قرار می‌گیرد مثل وقتی که شخص دچار سوختگی می‌شود یا هر بیماری می‌تواند، نیاز بدن را به کالری کاهش دهد.

فرح‌بخش افزود: در شرایط دیگر نیز ما نیاز به کالری را کاهش می‌دهیم، یعنی شخص اضافه وزن دارد یا چاق است در نتیجه این افرادی که چاق هستند به ازای هر کیلوگرم چربی که در بدن خود ذخیره کرده‌اند معادل ۷۰۰۰ انرژی ذخیره کرده‌اند پس اگر فردی ۱۰ کیلو اضافه وزن دارد یعنی به عبارتی ۷۰۰۰۰ کالری انرژی اضافی در بدن خود ذخیره دارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: لذا فردی که اضافه وزن دارد به علت آن ذخیره بالایی که دارد میزان کالری او را باید کاهش دهیم تا بدنش کالری اضافه بسوزاند و نیاز غذایی خود را از آن کالری اضافه تامین کند و وزن فرد کاهش پیدا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اكبرى
سلام وقت به خير. لطفا در اطلاع رسانى دقت بيشترى داشته باشيد چون در مواقع سوختگى كالرى بيشترى براى فرد مورد نياز مي باشد.