کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اخراج به‌علت مخالفت با طرح‌غیرکارشناسی!

7 اسفند 1393 ساعت 13:01

"محمد رحیم‌خانی" که با طرح ملی توانیر برای کاهش تلفات شبکه برق توانیر مخالف بود و معتقد است که کاهش واقعی تلفات بدون صرف هزینه و فراهم کردن زیرساخت‌های فنی و تعویض تجهیزات امکان‌پذیر نخواهد بود؛ به یک‌باره برکنار شد!


به گزارش جهان به نقل از برق‌نیوز، وقتی همایون حائری از مدیران شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور خواست تا طرح ملی کاهش تلفات را امضا کنند همه مدیران شرکت‌های توزیع می‌دانستند که این طرح خط قرمز وزارت نیرو و توانیر شده است.

مدیرعامل توانیر به صراحت مدیران شرکت های توزیع را تهدید به برکناری کرده بود و در گردهمایی مدیران ارشد برق کشور در این زمینه اظهار داشت که "اگر کسی شرایط را برای این کار مهیا نمی‌بیند باید برکنار شده و فرد دیگری که معتقد به این مهم است جایگزین وی شود."

وی با اشاره به اينكه شركت توانير روی يكايک مجريان طرح جهادی كاهش تلفات حساب ويژه باز كرده، از مجريانی كه شرايط را مهيا نمی‌بينند درخواست كرد با طرح موضوع در ابتدای راه، امكان انتخاب فرد ديگر را فراهم كنند.

پس از خط و نشان کشیدن مدیرعامل توانیر به راحتی قابل پیش‌بینی بود که اگر مدیری هم مخالف این طرح باشد یا آن را اجرایی نداند، جرأت مخالفت با آن را نداشته و از روی اجبار هم که شده، میثاق‌نامه را امضا می‌کند.

در همین حال یک منبع آگاه در گفت‌وگو با "برق‌نیوز" علت برکناری محمد رحیم‌خانی از مدیرعاملی شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام را همین امر عنوان کرد.

وی که نخواست نامش فاش شود، اظهار داشت: رحیم‌خانی معتقد بود با این روش نمیتوان کاهش تلفات را به صورت اصولی اجرا کرد و در حالی که می‌دانست با امضا نکردن میثاق‌نامه کاهش تلفات برق، در حقیقت حکم برکناری خود را امضا کرده، دست به این کار زد.

این منبع آگاه گفت: مدیر برکنار شده نمی‌خواست به آمارسازی و کاهش ظاهری و غیراصولی تلفات در استان ایلام تن دهد و به همین خاطر کاهش تلفات به این میزان را در این یکسال غیرممکن می‌دانست.

به گزارش برق‌نیوز، غلامرضا خوش خلق در جلسه ای که چند روز پیش برگزار شد هادی شیرخانی را به جای رحیم خانی عزل شده، معرفی کرد.


کد مطلب: 409680

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/409680/اخراج-به-علت-مخالفت-طرح-غیرکارشناسی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com