کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جوابیه استانداری سیستان‌وبلوچستان به یک خبر

6 اسفند 1393 ساعت 12:34

امنيت مقوله اي چند وجهي مي باشد كه به اشتغال، مشاركت مردمي و جلب سرمايه اجتماعي، جغرافياي سياسي، اقدامات نرم افزاري، عمران و آباداني و تقويت زيرساختهاي امنيتي مرتبط مي شود.


به گزارش جهان نیوز، پيرو درج مطلبی با عنوان «درخواست مردمی برای عزل استاندار سیستان و بلوچستان/ اعتراض به سیاست‌های دولت» مورخ ۹۳/۱۱/۱۲، جوابیه ای از سوی استانداری سیستان و بلوچستان ارسال شده، که متن آن بدین شرح است:

درخواست مردمی برای عزل استاندار سیستان و بلوچستان/ اعتراض به سیاست‌های دولت

۱- مردم استان سيستان و بلوچستان اعم از شيعه و سني به جمهوري اسلامي ايران و آرمانهاي بلند آن ايمان و اعتقاد داشته و از رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامي همواره حمايت نموده و وفاداري خود را نشان داده اند. اقشار مختلف مردم خود را در پيشرفتها وموفقيتهاي نظام سهيم مي دانند.

۲- نويسنده محترم مطلب مذكور ضمن تقدير از اقدامات دولت در بخش عمراني و اقتصادي، امنيت دراستان را دغدغه مردم عنوان نموده است. لازم به ذكر است امنيت مقوله اي چند وجهي مي باشد كه به اشتغال، مشاركت مردمي و جلب سرمايه اجتماعي، جغرافياي سياسي، اقدامات نرم افزاري، عمران و آباداني و تقويت زيرساختهاي امنيتي مرتبط مي شود.فعاليتهاي دولت اعتدال و اميد در برقراري امنيت در استان در راستاي پركردن شكافهاي قومي و مذهبي ايجاد شده از گذشته مشاركت دادن اقوام و مذاهب مختلف در مديريت استان و در تامين امنيت و بومي كردن امنيت بوده است كه نتايج آن در كوتاه مدت كاهش آمار عمليات تروريستي گروههاي معاند، افزايش آمار نادمين و افرادي كه با تقاضاي عفو به دامان نظام بازگشته اند و برقراري امنيت رواني به مردم بوده است. از ديگر دستاوردهاي دولت در بخش امنيت مي توان به انتقال ناامني ها و عمليات تروريستي از داخل شهرهاي استان به حاشيه مرزهاي كشور و به حاشيه راندن تروريستها و فرار آنان به درون كشورهاي همسايه بوده است كه نشان از موفقيت نيروهاي انتظامي و امنيتي در برون راندن ناامن كنندگان جامعه از كشور است. سه بار سفر استاندار به كشور پاكستان و انجام اقدامات ديپلماتيك با مقامات پاكستاني براي فشار بر تروريستها و ناامن كردن فضاي خارج از كشور براي آنان از ديگر اقدامات نرم افزاري تامين امنيت در استان بوده است. دستگيري باند تروريستي عامل شهادت تعدادي از كارمندان دولت و ماموران انتظامي استان از ديگر موفقيتهاي نيروهاي امنيتي و انتظامي با مديريت شوراي تامين استان و شهرستانها و همكاري معتمدين و روحانيون اهل سنتي مي باشد كه نويسنده مطلب مذكور در سايت آنان را به اشتباه گروههاي تكفيري و خواص راز آلود معرفي كرده است.

از طرف ديگر طبق اظهارات مسئولان امنيتي استان و معاون امنيتي انتظامي استانداري سيستان و بلوچستان امسال شاخص های امنیتی در استان در مقایسه با سال گذشته ۴۶ درصد ارتقا پیدا کرده است و بازگشت اعتماد اجتماعی، مقابله با نابرابری ها و ناهنجاری های اجتماعی، توجه به وحدت، هم افزایی و همدلی اعضای شورای تامین، فعال سازی کمیته های تخصصی، شایسته سالاری به جای قوم سالاری، پرهیز از اقدامات افراط گرایانه و نرم افزاری کردن امنیت از مهمترین سیاست های امنیتی در سیستان و بلوچستان در يكسال گذشته بوده كه تدبير استاندار و توسط مسئولان امنيتي سيستان و بلوچستان انجام گرفته است. در ماه گذشته نيز با تلاش نيروهاي امنيتي و تدبير شوراهاي تامين استان يك تيم تروريستي كه در سالهاي اخير اقدام به شرارت و قتل در استان مي كردند با همكاري مردم منطقه دستگير شدند كه خود گواه بر موفقيت تلاشهاي استاندار در برقراري امنيت با جلب مشاركت مردمي و بها دادن به مرز نشينان و بوميان منطقه دارد.

۳- تكريم شهدا و بازديد از خانواده شهيدان جزو برنامه هاي استاندار بوده و در سفرها و بازديدها از شهرستانها همواره به ديدار خانواده هاي شهدا مي روند و ادعاي نويسنده مقاله مذكور بر بي توجهي استاندار به خانواده شهدا كذب و بي اساس مي باشد.

۴- تلاشهاي استاندار و تيم اجرايي دولت براي بهبود شاخص هاي اقتصادي، مبارزه با فقر و محروميت و ايجاد اشتغال و مبارزه اصولي با ناامني در ماههاي اخير بر هيچ كس پوشيده نيست. شاهد آن كلنگ زني و آغاز عمليات اجرايي طرح بزرگ آبرساني با لوله با ۱۴۶ هزار هكتار از مزارع استان با اعتبار ۵۰۰ ميليون دلار، مطالعه چند ۲۰۰هزار كيلومتر مربع از مساحت استان براي اكتشاف و استخراج معادن، اجراي طرح بزرگ احداث قطب سوم پتروشيمي كشور در بندر چابهار با ايجاد ۱۷ هزار شغل مستقيم و مطالعه احداث واحدهاي پتروشيمي در شهرستان ايرانشهر و دهها طرح ديگر از اقدامات استاندار دولت تدبير و اميد در ماههاي اخير بوده است كه از ديد نويسنده مقاله مغفول مانده و به نظر مي رسد تنها با انگيزه فشار سياسي بر دولتمردان به دليل از دست رفتن منافع سياسي و جناحي خود اقدام به تخريب استاندار نموده و تقاضاي بركناري ايشان را داشته اند.

۵- نويسنده محترم كم توجهي به روحانيون را دليلي ديگر بر لزوم عزل استاندار عنوان نموده است. در اين خصوص بايد گفت هم اكنون بيشترين هماهنگي، همراهي و دوستي بين نماينده محترم ولي فقيه در استان و امام جمعه زاهدان با استاندارمحترم وجود دارد به گونه اي كه علاوه بر انتشار بيانيه هاي مشترك در مناسبتهاي ملي و مذهبي، شركت مشترك در راهپيمايي ها و برخي بازديدها، اخيرا نيز به مناسبت دهه مبارك فجر حضور مشتركي به همراه تعداد زيادي از روحانيون و مسئولان استان در جلسه وحدت در محل مسجد جامع مكي اهل سنت داشته اند كه در سالهاي اخير بي سابقه بوده است. عملكرد استاندار سيستان و بلوچستان به گونه اي بوده است كه برخي از روحانيون منتقد سالهاي اخير بطور مرتب در مساجد و خطبه هاي نماز جمعه از ايشان و عملكردشان تمجيد مي كنند و با اقدامات انجام شده بحمد ا... فضاي سياسي و مذهبي آرامي در استان حكمفرما شده است. اما برخي دوستان كه منافع حزبي و جناحي خود را در خطر مي بينند تاب اين همدلي را بر نياورده و با تحرير مقالات جانب گرايانه و غير واقعي سعي در تخريب وحدت بين شيعه و سني براي رسيدن به مطالبات و منافع جناحي خويش هستند آنهم در شرايطي كه جهان اسلام و منطقه در آشوب گروههاي متعصب و بهانه جو همچون داعش گرفتار شده است.

اميد است منتقدان محترم با ديد وسيع بدون اغراض و كينه ورزي به فعاليتهاي دولت تدبير و اميد در استان حساس و استراتژيك سيستان و بلوچستان نگريسته و فرصت را براي همكاري تمام اقوام و مذاهب استان براي مشاركت در توسعه استان و ايجاد امنيت پايدار در منطقه به گونه اي كه تامين كننده منافع ملي كشور باشد فراهم كنند.


کد مطلب: 409488

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/409488/جوابیه-استانداری-سیستان-وبلوچستان-یک-خبر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com