سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۲

آغاز دور جدید حمله به مقدسات اسلامی

سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 409295
به نظر می رسد دور جدیدی از این حملات به مکتب سید و سالار شهیدان آغاز گشته است چندی پیش حجاریان در سخنانی وقیحانه مدعی شده بود عملکرد ائمه(ع) پس از عاشورا عقلانی‌تر شده است و این بار روزنامه اعتماد از حامیان خاتمی و هاشمی طی یک گفت‌وگوی سیاسی، مدعی رنگ‌باختگی سیدالشهدا(ع) بعنوان یک اسطوره برای جوانان شد.
به گزارش جهان به نقل از بسیج دانشجویی، مرام حسین ابن علی علیه السلام و خروج ایشان بر علیه فساد و افساد طلبان الگویی برای جهانیان شد. تا جایی که حتی گاندی ها هم مجبور شدند در برابر این مکتب و مرام خضوع و خشوع کنند.

اما این مرام همیشه مورد حمله افراد بیمار قرار گرفته و می گیرد کسانی که تروج بیش از پیش مرام امام حسین علیه السلام را نمی توانند تحمل کنند و این مکتب را در تضاد با منافع پست و حقیر دنیوی خود یافته اند.

این افراد گاهی سعی دارند مرام امام حسین علیه السلام را به سبکی تفسیر و معنا کنند که نه تنها به منافع آنها لطمه ای وارد نکند بلکه در جهت آن باشد برای مثال پیش از پیروزی انقلاب حکومت پهلویی سعی می کرد هدف قیام امام حسین علیه السلام را تنها آزادی بیان کند و آنهم آزادی در تعرف غربی آن.

اما بعد از پیروزی انقلاب نه مقابله با مکتب امام حسین علیه السلام و نه به انحراف کشاندن آن پایان نیافت این بار تنها چهره ها و نقاب ها تغییر پیدا کرد حرمت شکنی در روز عاشورای حسینی از جمله این موارد بود.

به نظر می رسد دور جدیدی از این حملات به مکتب سید و سالار شهیدان آغاز گشته است چندی پیش حجاریان در سخنانی وقیحانه مدعی شده بود عملکرد ائمه(س) پس از عاشورا عقلانی‌تر شده است و این بار روزنامه اعتماد از حامیان خاتمی و هاشمی طی یک گفت‌وگوی سیاسی، مدعی رنگ‌باختگی سیدالشهدا(ع) بعنوان یک اسطوره برای جوانان شد.

گفت‌وگوی مذکور با ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب پیرامون جنبش دانشجویی انجام شده است.

اصغرزاده در بخشی از این مصاحبه می‌گوید: «نمی‌توان از نقش اسطوره در فرهنگ جامعه دست کشید. در این باره ما امام حسین(ع) را داریم به عنوان نمونه و به عنوان فرهنگ مذهبی و سیاوش را در فرهنگ ملی که هیچ یک از اینها را نمی توان از جامعه گرفت» و سپس خبرنگار روزنامه اعتماد می‌گوید: «اما این اسطوره‌ها هم به نظر می‌رسد رنگ باخته‌اند و برای نسل امروز آنقدری که شما می‌گویید اهمیتی ندارند...» و اصغرزاده هم جواب می‌دهد: « ما به دنبال این سوال نیستیم...»

خبرنگار اعتماد همچنین در ادامه این گفت‌وگو از فتنه‌های سال ۷۸ و ۸۸ با عنوان یک نوستالژی و رخداد تراژیک برای نسل جوان! یاد می‌کند.

اصغرزاده در بخش دیگری از این مصاحبه گفته است: مسایل آینده قابل پیش بینی نیست. جامعه ما آبستن حوادث است...

باید دید کینه این جریان از مرام و مکتب سیدوسالارشهیدان تا کجا و کی ادامه دارد اما آنچه روشن است به انحراف کشاندن این مکتب خیال خامی بیش نیست که صاحبان این خیال آنرا به گور خواهند برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسام
با سلام
این هم جامعه آزاد اینان ندانسته گور خود را در حال کندند هستند شما و خودم را به راه راست الهی دعوت می کنم.اللهم عجل لولیک الفرج
میزان رای ملت است