يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

تشریح جزئیات جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا

دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 409064
دبیر هنری دومین جایزه مرگ بر آمریکا گفت: نهادینه کردن این جایزه به خاطر نوعی نگاهی که داشت، کار دشواری است؛ با این حال دومین دوره جایزه مرگ بر آمریکا با استقبال خوبی همراه بود.
تشریح جزئیات جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا
به گزارش جهان به نقل ازسراج، ۲۴ سید مسعود شجاعی طباطبایی در مورد دومین جایزه مرگ بر آمریکا گفت: جایزه مرگ بر آمریکا دومین تجربه دست اندرکاران این جایزه است و خوشبختانه جایزه امسال به صورت بین المللی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه جایزه در سه بخش کاریکتاتور، عکس و گرافیک برگزار می شود، ادامه داد: البته بخش کاریکتاتور به خاطر جذابیت هایی که دارد نسبتا نسبت به سایر بخش ها موفق تر بوده است؛ علاوه بر آن امکان عرضه محصولات کاریکتاتور در سایت های مختلف وجود دارد، در حالی که سایت های تخصصی در حوزه عکس و گرافیک کمتر هستند.

دبیر هنری دومین جایزه مرگ بر آمریکا اظهار داشت: نهادینه کردن این جایزه به خاطر نوعی نگاهی که داشت، کار دشواری است؛ با این حال دومین دوره جایزه مرگ بر آمریکا با استقبال خوبی همراه بود.

شجاعی طباطبایی با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ اثر به بخش کاریکتاتور این دوره از جایزه رسید، تصریح کرد: از میان این تعداد ۲ نفر برگزیده و ۳ نفر شایسته تقدیر انتخاب شدند که داوری این بخش بر عهده بنده، محمدحسین نیرومند و مازیار بیژنی بوده است.

وی با اشاره به بخش گرافیک جایزه گفت: در این بخش نیز هزار و ۸۰۰ اثر رسید که در نهایت ۳ نفر برگزیده و ۳ نفر شایسته تقدیر از سوی هیئت داوران شامل مسعود نیابتی، حمید شریفی آل هاشم و احمد آقاقلی زاده انتخاب شدند.

دبیر هنری دومین جایزه مرگ بر آمریکا درباره بخش عکس نیز افزود: سیدعباس میرهاشمی، محمد حسین حیدری و یوسف گرامی را بر عهده داشتند و از میان ۸۰۰ اثر رسیده نفرات برگزیده و شایسته تقدیر را انتخاب کرده اند.


شجاعی طباطبایی با بیان اینکه ۹ اسفند ماه و در روز اختتامیه جایزه از کتاب این دوره از جایزه نیز رونایی می شود، تصریح کرد: همان طور که رهبر انقلاب فرمودند شعار مرگ بر آمریکا تنها مربوط به کشور ما نیست و در حوزه هایی مانند هنرهای تجسمی برخی کشورها از قبیل چین و آمریکای لاتین به این شعار پرداخته می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *