دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۲
۲

نرخ وام مسکن جانبازی سال ۹۴ تعیین شد

يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 408798
نمایندگان مجلس با تصویب بندهایی از لایحه بودجه وزارت شهرسازی را مکلف به تامین مسکن ۷۰ هزار واجد شرایط ایثارگر و بانک مرکزی را موظف به پرداخت وام مسکن جانبازی تا سقف ۸۳ میلیون درشهر های بزرگ کردند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی بندهایی از بخش درآمدی لایحه بودجه در دستور کار مجلس قرار گرفت.

وکلای ملت با تصویب بندی وزارت راه و شهرسازی را موظف کردند بر اساس برنامه پنجم توسعه با هماهنگی و معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به تأمین مسکن و یا زمین مسکونی به قيمت منطقه‌اي و ساير هزينه‌ها به قيمت تمام شده برای حداقل هفتاد هزار نفر از واجدان شرایط که قبلاً از زمین و یا مسکن واگذاری از سوی دولت استفاده نکرده‌اند، اقدام كند.

نمایندگان با تصویب بندی بانك مركزي را موظف کردند از طريق بانكهاي عامل در سال ۱۳۹۴ به تعداد يكصد هزار نفر از جانبازان با اولويت درصد جانبازي، آزادگان، خانواده شهدا (همسر، والدين و فرزندان)‌، رزمندگان با سابقه ۶ ماه حضور در جبهه، فرزندان جانبازان هفتاددرصد (۷۰%) و بالاتر و وراث تحت تكفل جانبازان بيست‌و‌پنج درصد (۲۵%) و بالاتر و وراث تحت تكفل آزادگان متوفي فقط يك فقره تسهيلات مسكن براساس قوانين مربوط و برابر قانون الزام بانكها به پرداخت تسهيلات به وراث جانبازان و آزادگان متوفي مصوب ۲۲/۱/۱۳۸۰ (واجدان شرايط) براي خريد يا ساخت مسكن اعطاء كند.

همچنین مبلغ تسهيلات مزبور به ازاي هر واحد مسكوني در شهرهاي با جمعيت بيش از يك‌ميليون نفر، هشتصد و سی ميليون (۸۳۰.۰۰۰.۰۰۰) ريال، مراكز استان‌ها، هفتصد ميليون (۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ريال، ساير شهرها پانصد و هفتاد و پنج ميليون (۵۷۵.۰۰۰.۰۰۰) ريال، روستاها سيصدو پنجاه ميليون (۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰) ريال و در شهرهاي جديد معادل سقف تسهيلات مركز همان استان و با نرخ چهاردرصد(۴%) با مدت بازپرداخت بيست‌ساله بدون رعايت الگوي مصوب مسكن و نوساز بودن تعيين مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در حال حاضر به کسانی ایثارگر گفته می شود که در دفاع مقدس شرکت داشته اند و یا به واسطه ی شرکت در جنگ تحمیلی و یا در عملیات های تروریستی دشمن، دچار آسیب شده اند. و البته خانواده ی درجه ی اول آنها نیز گاها در شمار ایثارگران قرار می گیرند.
کاش قانونگذاران با دیدی وسیعتر، ایثارگران غیر جنگی جامعه را هم شناسایی می کردند و مورد تشویق و لطف قرار می دادند. یعنی وقتی قانونی برای ایثارگران تصویب می شد برای همه ی ایثارگران ایران اسلامی تصویب می شد. مثلا آن معلمی که برای نجات دانش آموزان، جان خود را به خطر می اندازد یا دختری که مرد معلولی را برای یک عمر همسری انتخاب می کند و سالها از او مراقبت و پرستاری می کند و امثال اینها هم در گروه ایثارگران قرار گیرند و امتیازات این قبیل مصوبات شامل حال همه ی ایثارگران جامعه شود. مسلما با تعریف ایثار و ایثارگر و شمول آن به افراد جامعه برای حال حاضر که زمان جنگ نیست، می تواند روحیه ی ایثارگری را در جامعه تقویت و دایره ی واژه ی ایثار را وسیعتر نماید.
البته باید اذعان کرد که بسیاری از ایثارها قابل مشاهده و شناسایی نیست و موکدا باید اذعان کرد که بسیاری از افراد هستند که روحیه ی ایثارگری دارند هر چند با تعریف عرفی کنونی، ایثارگر نیستند و بعضی از افراد طبق واژه ی تعریف شده ی کنونی ایثارگر هستند ولی روحیه ی ایثارگری ندارند و یا آن روحیه را در گذر زمان از دست داده اند.
محسن
بنده قبلا ده میلیون وام گرفته ام ودو میلیون وپانصد هزار تومان آن را بابت دریافت سند داده ام و ایا ما میتوانیم بقیه وام خود رابگیریم ونزدیک به 14000000میلیون باید بپر دازم که با این حساب چند درصد میشود اگر وافعا میخواهید به جانبازان وام بدهید اینهمه برای آنها دردسر درست نکنید راه سریعتر راانتخاب کنید تا مشکل جانبازان بر طرف شود