شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

فعالیت انتخاباتی دولت رسما کلید خورد

شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 408602
دبیركلی حزب اعتدال و توسعه را محمدباقر نوبخت بر عهده دارد؛ فردی كه در كسوت معاونت رئیس‌جمهوری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سخنگوی دولت نیز فعالیت می‌كند. از سوی دیگر حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و عضو شورای مرکزی حزب اعتدال، مرتضی بانک، سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند گواهی بر این مدعا باشد.
به گزارش جهان به نقل از دنیای اقتصاد، حركت اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی شتاب بیشتری گرفته است؛ پس از آنكه گروه‌ها و احزاب مختلف جریان اصلاح‌طلبی، اواخر دی ماه امسال در قالب همایشی یكجا جمع شده و پس از ۶ سال اجماع دوباره خود را كلید زدند، حالا با برگزاری همایش‌های جداگانه فعالیت‌های خود را برای انتخابات مجلس جدی‌تر كرده‌اند. حزب اعتدال و توسعه با دبیركلی محمدباقر نوبخت و نیز حزب اراده ملت به دبیر كلی احمد حكیمی پور با برگزاری همایش‌های جداگانه فعالیت‌های انتخاباتی خود را برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی آغاز كردند.

پیش از این و در اوایل بهمن ماه امسال نیز حزب مردمسالاری به دبیركلی مصطفی كواكبیان سیزدهمین همایش خود را برگزار كرد. همه همایش‌های جریان‌های اصلاح‌طلبی با نقطه اشتراكی همراه بود؛ پیام آیت‌الله اكبر‌هاشمی‌رفسنجانی به همه همایش‌های مذكور نشان می‌دهد این بار اصلاح‌طلبان عزم جدی برای همگرایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی دارند. شورای نگهبان چهارشنبه گذشته با تاریخ پیشنهادی وزارت كشور برای انتخابات مجلس شورای اسلامی یعنی هفتم اسفندماه سال ۹۴ موافقت كرده بود.

پیام آیت‌الله‌هاشمی‌رفسنجانی به دو همایش
آیت‌الله‌هاشمی‌رفسنجانی در پیام‌های جداگانه‌ای به ۲ همایش حزب اعتدال و توسعه و حزب اراده ملت تاكید كرد: «توسعه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با افراط و تفریط راه به جایی نمی‌برد.»

او در پیامی به حزب اعتدال و توسعه كه در ابتدای همایش توسط دخترش، فاطمه‌هاشمی كه از اعضای این حزب نیز هست قرائت شد، تاکید کرد: اتفاقات سال‌های اخیر درچند کشوراسلامی موید این نکته است که توسعه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی حتی اگر برخاسته ازعمق کینه جامعه نسبت به استبداد و استعمار باشد با افراط و تفریط راه به جایی نمی‌برد. او به جوانان حزب اعتدال و توسعه توصیه کرد که جوانان عضو هوادار نیز فعالیت‌های خویش را بر محور اعتدال تنظیم کنند و تا هم وفاداری به مرام حزب را رعایت کرده باشند و هم بر اندیشه‌های حاکمیتی اسلام تاکید کرده و در راه ترویج آن تلاش کنند.

فعالیت انتخاباتی تیم دولت

در این میان برگزاری همایش جوانان عضو و هواداران حزب اعتدال و توسعه كه پنج‌شنبه گذشته با شعار «اسلام رحمانی، ایران آرمانی و جوان اعتدالی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد از آغاز فعالیت‌های انتخاباتی تیمی خبر می‌دهد كه پیش از این در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲، برد انتخاباتی را از آن خود كرد. دبیركلی حزب اعتدال و توسعه را محمدباقر نوبخت بر عهده دارد؛ فردی كه در كسوت معاونت رئیس‌جمهوری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سخنگوی دولت نیز فعالیت می‌كند.

از سوی دیگر حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و عضو شورای مرکزی حزب اعتدال، مرتضی بانک، سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند گواهی بر این مدعا باشد. چهارشنبه گذشته نیز یك عضو حزب كارگزاران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از فعال شدن ستادهای انتخاباتی حسن روحانی برای انتخابات مجلس خبر داده بود.

حسین مرعشی گفته بود كه آقای نوبخت در قالب حزب اعتدال و توسعه به موضوع انتخابات ورود می‌کند و اخیرا هم به ستادهای حسن روحانی در استان‌ها، به‌عنوان اعضای شورای توسعه ابلاغ کردند. مرعشی البته با تاكید بر اینكه نوبخت قاعدتا از موضع سازمان برنامه کار سیاسی انجام نمی‌دهد، گفت: «آقای نوبخت علایقی دارند و قاعدتا با اصلاح‌طلبان کار خواهند کرد، چون آنها انتخاب دیگری جز اصلاح‌طلبان ندارند. اصولگرایان که خودشان هنوز از درون به انسجام نرسیده‌اند و بعد هم هیچ‌گاه به اعتدال و توسعه و اینها نزدیک نخواهند شد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *