يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

افزایش قیمت جهانی طلا

پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 408304
با احتمال عدم افزایش نرخ بهره در آمریکا، سرمایه‌گذاران فلز گرانبهای طلا تا حدودی ترغیب شدند و امروز قیمت آن در بازارهای جهانی دو دلار افزایش یافت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، امروز قیمت جهانی طلا نسبت به روز گذشته ۲ دلار افزایش یافت و هر اونس از این فلز گرانبها به قیمت ۱۲۱۵ دلار و ۳۰ سنت خرید و فروش شد.

قیمت طلا امروز در کمترین زمان به قیمت ۱۲۱۴ دلار و ۵۰ سنت و در بیشترین زمان ۱۲۱۸ دلار و ۱۰ سنت خرید و فروش شد.

قیمت امروز طلا نسبت به یک ماه گذشته ۷۸ دلار و ۹۰ سنت و نسبت به یکسال گذشته ۹۵ دلار و ۶۰ سنت با کاهش همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز قیمت طلا بعد از آن افزایش یافت که سرمایه گذاران این بخش به این نتیجه رسیدند که فدرال رزرو همچنان قصد افزایش نرخ بسته را در آمریکا ندارد.

از یک ماه گذشته رئیس جدید فدرال رزرو خانم جانت یلن گفته بود نرخ بهره را در این کشور افزایش خواهد داد، بنابراین سرمایه‌گذاران در انتظار این اقدام فدرال رزرو سرمایه‌گذاری این بخش را کاهش دادند اما به تازگی آنها به این نتیجه رسیدند که خانم یلن قصد افزایش قیمت بهره را ندارد و این مسئله تا حدودی تقاضا را بالا برد.

از سوی دیگر بحران بدهی یونان و اولتیماتوم اروپا به این کشور برای روشن کردن وضعیت بدهی عامل دیگری برای افزایش تقاضای این فلز گرانبها محسوب می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *