شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱

نقش اروپای مرکزی در گسست تحریم ایران

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 408160
عضو هیات مدیره بانک آینده گفت: دعوت از بازرگانان اروپای مرکزی برای حضور کشور اقتصاد ما را به سمت پشت سر گذاشتن تحریم‌ها می‌برد.
به گزارش جهان، محمد صمصامی در گفتگو با پایگاه خبری ائتلاف فراگیر ایرانی آباد، در خصوث لغو تحریم‌های کشتیرانی اظهار کرد: در همان اوایل دولت یازدهم، مصوبات اولیه‌ای در ارتباط با رفع بعضی تحریم‌ها مطرح و در آن زمان بحث لغو تحریم کشتیرانی نیز عنوان شده بود.

وی افزود: از مقررات رفتن کشتی‌ها به هر بندری و بستن آن‌ها به اسکله، داشتن پوشش بیمه‌ای است و این موضوع می‌تواند برای شرکت‌های کشتییرانی مهم باشد درغیر این صورت لغو هر نوع تحریمی مهم نیست.

عضو هیات مدیره بانک آیندهبه تحریم‌های بانکی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نقل و انتقال پول برای چندان مقدار نیست و زیرا تحریم‌های بانکی همچنان وجود دارد.

صمصامی ادامه داد: تحریم‌های بانکی مهم‌ترین بخش تحریم هاست و برداشتن آن‌ها مبادلات تجاری را آسان می‌کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر راههای برای مبادلات تجاری وجود دارد و بانک‌ها برای کمک به بازرگانی خارجی از طریق شرکت‌های زیر مجموعه خود وارد مذاکره با بانک‌های دیگر می‌شوند.

عضو هیات مدیره بانک آینده با تمجید از برگزاری اتاق‌های بازگانی مشترک با کشورهای اروپای مرکزی خاطرنشان کرد: اروپای مرکزی از اهمیت فراوانی برای مبادلات تجاری برخوردار است و بازرگانان کشور با حضور در این کشورها و دعوت از تجار اروپایی به حل مشکل تحریم‌ها کمک فراوانی می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *