کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله صادق آملی لاریجانی:

اگر درباره پرونده رحیمی صحبت کنم مثنوی «۷۰ من» می‌شود/ مجازات بیش از این بود، اعمال سلیقه نکردم

28 بهمن 1393 ساعت 18:59

رئیس قوه قضائیه با اشاره به پرونده رحیمی و ادعای رسیدگی سیاسی به آن گفت: بنده اگر بخواهم در این مورد صحبت کنم، مثنوی ۷۰ من می‌شود اما ورود من به این قضیه مصلحت نیست و هیچ ربطی هم به ماجرای یک میلیارد تومانی که گفته شده ندارد.


به گزارش جهان، آیت‌الله آملی لاریجانی در دیدار با قضات و کارکنان قضایی استان لرستان با بیان این‌که قاطعیت در برخورد با جرائم خشن، سارقان مسلح و مفسدان اقتصادی یکی از وظایف مهم ماست، اظهار داشت: امنیت روحی و روانی برای مردم مانند تنفس کردن یک نیاز مبرم است و از ثروتمند تا فقیر همه به آن نیاز دارند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به این‌که رکن اساسی ایجاد امنیت، پیگیری‌های قضایی است، گفت: با مفسدان اقتصادی و کسانی که به بیت‌المال دست‌اندازی می‌کنند باید برخورد قاطعی شود و نباید اینگونه باب شود که هرکس مدتی بر مسندی نشست، می‌تواند به بیت‌المال دست‌اندازی کند.

وی ادامه داد: در این چند سال اخیر قوه قضائیه افرادی را به دادگاه فرستاده که هیچ وقت در مخیله‌ها نمی‌گنجید؛ این‌که معاون اول رئیس‌جمهور محاکمه شده و به زندان برود برای کسی قابل تصور نبود.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: رسیدگی به پرونده این فرد از سال ۸۸ و زمانی که هیچ بحث سیاسی وجود نداشت، شروع شد و اینکه توسط برخی افراد و شخص این فرد،‌ این مجازات را سیاسی بدانند، کاملاً نادرست است.

رئیس قوه قضائیه گفت: بنده اگر بخواهم در این مورد صحبت کنم، مثنوی ۷۰ من می‌شود اما ورود من به این قضیه مصلحت نیست و هیچ ربطی هم به ماجرای یک میلیارد تومانی که گفته شده ندارد.

وی اظهار داشت: بنده هیچگاه با وجود اختلاف نظر با آرا صادره هیچگاه به دنبال اعمال سلیقه و نظر نبودم و در این مورد نیز با این‌که قرار مجرمیت بازپرس و کیفرخواست صادره و همچنین مجازات صادره بیش از میزان فعلی بود، اما قضات دیوان عالی نظرشان کمتر بود و من هم تسلیم شدم.

آیت‌الله آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی قاطعانه برخورد می‌کند و قضات باید اقتدار قضایی خود را حفظ کرده و در عین حال احکامشان عادلانه باشد.
منبع: تسنیم


کد مطلب: 407990

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/407990/اگر-درباره-پرونده-رحیمی-صحبت-کنم-مثنوی-۷۰-می-شود-مجازات-بیش-این-اعمال-سلیقه-نکردم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com