پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱۰
۱۷

از رنگ مشکی چادر تا رنگ لباس خانم‌های جشنواره

يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۳۴
کد مطلب: 407397
یک نکته ای در پوشش خانم هایی که به هر دلیلی روی سن آمده اند، جالب توجه است؛ رنگ لباس ها.
به گزارش جهان، کبری آسوپار‎ در گوگل پلاس نوشت:
دارم تصاویر اختتامیه ی جشنواره ی فیلم فجر را می بینم و طبیعی ست که نگاه خانومانه ام روی لباس های خانم ها، نه قدر زردبازی های سایت ها و افراد لوس، اما قدر خود دخترانه ام، کمی دقت کند.
یک نکته ای در پوشش خانم هایی که به هر دلیلی روی سن آمده اند، جالب توجه است؛ رنگ لباس ها
 
باران کوثری، تماما سیاه پوش؛ رویا تیموریان، تماما سیاه پوش؛ نیکی کریمی، سحر دولتشاهی، مینا ساداتی، فائزه عزیزخانی، فرشته طائرپور و ... همگی سر تا پا سیاه پوشیده اند.
 
فکر می کنم اینهایی که در مذمت رنگ مشکی چادر می نویسند و می گویند، کجا رفتند یعنی؟! فقط چادر، مشکی اش بد است و باعث دلزدگی و دلمردگی و افسردگی و ...؟! مشکل با خود چادر را شیفت می کنند روی رنگ و حواشی دیگر تا مثلا یادمان برود که اصل مشکلشان خود چادر است، حالا هر رنگی باشد!
 
پی نوشت: بد نگوییم به مهتاب اگر تب داریم...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شما چادرتو سرت کن حالا هررنگی کاری به دیگران نداشته باش کبری جان
Iran, Islamic Republic of
واقعا داره درست ميگه ديگه چرا انکار حق مي کنين
منظورت این بود:کاری نداشته باش بذار ما...!!!
شما ادب داشته باشی از همه چیز بهتره عزیز.
من
كلا رنگ مشكى مكروه و خوب نيست حتى براى مانتو اكر هنرپيشه ها اين رنگ را مىدوشن دليل بر درست بودن كارشان نيست ملاك انها نيستن خداوند اگر رنك را افريد دليل داشت وگرنه همه چيز سياه وسفيد افريده مىشد پوشش خوب است اما رنك در روحيه جامعه تاثير خوبى دارد و جلوى افسردگى رامىگيرد وباعث شادابى در جامعه است پوشش شاد شاد خوب است مانند زنان روستايى خودمان كه به رنگ طبيعت مىپوشند
ف
اگر قراره من خانم چادربپوشم رنگش هم خودم انتخاب می کنم من مشکی رو دوست دارم مشکی انتخاب میکنم ورنگ های شاد رو براتو خونه انتخاب میکنم ودر مهمانی های زنانه!!وهرکس طبق میل خودش حجاب بزنه ملاک فقط حفظ شونات اسلامیه ورنگ لباس بهانه ای بیش نیس!!

اتفاقا ماخانم های چادری روحیه شادتری نسبت به بقیه خانمها داریم!!صرفا جهت اطلاع!!
... معـبری بهـ آسـمان
حق با شماست...
...
Iran, Islamic Republic of
اينا رنگي بپوشن...شما ميگيد چرا پوشيدن.
مشكي ميپوشن... ميگيد چرا مشكي...
يه سازي بزنيد كه مردم بتونن باهاش برقصن.
من که تاحال نشنیدم بگن چرا رنگی پو شیدی؟

رنگی پوشیدن با بد حجابی دوتاست!

اما نگو که نشنیدی چرا چادر مشکیه؟ و چادر مشکی افسردگی میاره!
موضوع رو نگرفتی...
کاش لحظه ای تامل می کردید...
ضمنا این شمایید که به هر گزاره اخلاقی دینی اشکال می کنیدو...
یعنی واقعا منظور این متن رو نفهمیدی؟!
France
لطفا متن رو با دقت بخونید بعد نظر بدید نگفته چرا مشکی پوشیدن.گفته بعضی ها به چادر به خاطر مشکی بودنش گیر میدن که دلگیره ولی اگه مانتویی باشی و سرتا پا مشکی بپوشی اشکالی نداره.یه بام و دو هوا
Iran, Islamic Republic of
شما هم اصلا نمیخواد بیای خبر بخونی
بلد نیستی بخونی
کی گفت رنگی یا مشکی اشکال داره بابا
یه بار بخون بعد نظر بده
United Kingdom
رنگ مهم نیست به بازی گرفتن حجاب که در فرهنگ ما جولان می کند . و بد حجابی پر رنگ است . کاش ما یک مسلمان واقعی بود همه کارهایی که انجام می دهیم همیشه از روی اجبار است در نتیجه سر از لجبازی در می اورد
علی
Iran, Islamic Republic of
چادر یک پوشش همیشگی است و کل جامعه اگر چادر مشکی بپوشند و هر روز این عمل تکرار شود نظریه رنگ سیاه درست است اما اگر گاهی هم مشکی بپوشیم نه تنها مشکلی نیست بلکه تنوع است و البته ناگفته نماند که به دلیل سختگیریهای روزهای قبل از اختتامیه این خانمها بهتر دیدند تا مشکی بپوشند تا از حضورشان در اختتامیه جلوگیری نشود و فرض دیگر این است که چون وقتی کاندیداها مشخص می شوند به آنها در مورد پوشش تذکر داده می شود
رنگ لباس تاثیری در حجاب فرد ندارد اسلام هم هیچوقت نگفته مشکی بپوش و رنگی نپوش ملاک اسلام در حجاب پوشیدگی و عرف است بعنی لباس هم فرد را بپوشاند و هم باعث شهرت و جلب توجه نشود چیزی که الان اصلا به ان توجه نمی شود.