جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۱

زیباسازی جنین قبل از انتقال به رحم

سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب: 406678
دانشمندان جوان مرکز درمان ناباروری یزد موفق شدند، با عمل زیباسازی جنین قبل از انتقال به رحم مادر به موفقیت بزرگی در درمان ناباروری دست یابند.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، دکتر ایمان حلوایی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در این طرح، سلولهای چسبیده به اطراف سلولهای جنینی و سلولهای موجود در فضای دور زرده ایی جنین جداسازی و سپس جنین پاکسازی شده به رحم مادر منتقل می‌شود.

وی گفت: تاکنون در مرکز درمان ناباروری یزد ۱۰ مورد حاملگی با استفاده از این روش با موفقیت انجام شده است.

کنترل جنین به روشهای غیرتهاجمی

همچنین سرپرست آزمایشگاه جنین شناسی مرکز تحقیقاتی درمانی ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از دستاورد دیگر این مرکز در زمینه کنترل جنین به روشهای غیر تهاجمی "کنترل لحظه به لحظه جنین" خبر داد و گفت: در این روش می توان جنین را پنج روز در هر ده دقیقه تحت مراقبت قرار داد و تمام اطلاعات سلولی از قبیل دوره تکاملی، رشد و سرعت تقسیم سلول و یا هر اتفاق سلولی دیگر جنین را ثبت و رصد کرد.

دکتر خلیلی افزود: این روش از سه ماه پیش در پژوهشکده طب تولید مثل یزد اجرا شده و خوشبختانه تاکنون از دو روش "آی .وی. اف" و "میکروانجکشن" دو مورد حاملگی با موفقیت به ثبت رسیده است.

وی افزود: روش "تایم لاپس" جنین انسانی نخستین بار در کشور در پژوهشکده طب تولید مثل مرکزدرمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اجرا شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *