چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

تولید داروی پیشگیری از آلزایمر از زعفران

دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۲۰
کد مطلب: 406310
پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی تهران پس از ۱۰ سال پژوهش بر روی گیاه زعفران، داروهایی برای درمان افسردگی و آلزایمر تولید و فرمولاسیون نوینی از زعفران را برای درمان موارد ذکر شده ابداع کردند.
به گزارش جهان به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، جمال الدین جلالی، رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان گیاهان سبز زندگی و مجری این طرح تحقیقاتی، با بیان اینکه این دارو با زعفران ساخته شده است گفت: ‌ گیاه زعفران یک گیاه ایرانی است و در کتاب قانون ابن سینا نیز به خاصیت‌های بی‌شمار این گیاه از جمله تاثیر مثبت بر خلق و خوی انسان، حافظه، تقویت بینایی چشم بسیار تاکید شده است که با تلاش پژوهشگران کشورمان توانسته‌ایم با تولید یک داروی گیاهی علائم بیماری آلزایمر را کنترل و از آن پیشگیری کنیم.

مجری این طرح تحقیقاتی گفت: شرکت دانش بنیان گیاهان سبز زندگی با همکاری دانشکده پزشکی دانشگاه تهران و بیمارستان‌های وابسته به این مرکز دانشگاهی، پس از انجام آزمون‌های بالینی متعدد برای نخستین بار دارویی گیاهی با نام سافروتین تولید کرده است که قابلیت کاهش علائم بیماری آلزایمر را دارد.

وی در خصوص مقایسه داروی تولید شده با نمونه خارجی آن گفت: داروهای تولید شده ضمن برابری با نمونه‌های خارجی از لحاظ تاثیرگذاری مشابه و عوارض جانبی بسیار کم، به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی، باعث پیشگیری از سرطان نیز می‌شود که به این ترتیب این دارو می‌تواند به راحتی جایگزین داروهای شیمیایی مشابه و وارداتی نیز باشد.

جلالی ادامه داد: این شرکت دانش بنیان در دو حوزه مواد غذایی و فرآوری گیاهان دارویی و نیز گیاهان بومی ایران فعالیت می‌کند و محصولات تولیدی خود را به صورت بسته‌های تکی و نیز فله به اقصی نقاط دنیا صادر می‌کند. او اضافه کرد در جهت پیشبرد اهداف فوق و نیز به ثبت رسانی داروهای گیاهی در سطح بین المللی خواستار کمک رسانی از سوی مسئولین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌باشیم که امید آن داریم که با کمک‌های مستمر و حمایت‌های معاونت بتوانیم تولید این قبیل دارو‌ها را هرچه بیشتر گسترش دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *