سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۳
۶
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران:

برخی می‌خواهند برخورد قانونی با علاء الدین را به حاشیه بکشانند

صدور مجوز برای طبقه هفتم پاساژ علاء الدین منتفی است
جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 405859
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با اقدام صورت گرفته از سوی شهرداری تهران در پاساژ علاء الدین می توان گفت افرادی که درکانون های قدرت و ثروت جمع شدند اکنون احساس می کنند عزم جدی برای برخورد با اقدامات خلاف قانون صورت گرفته از این رو سعی دارند با طرح برخی مسائل این اقدام موجه و انقلابی را به حاشیه بکشانند.
برخی می‌خواهند برخورد قانونی با علاء الدین را به حاشیه بکشانند
به گزارش جهان، پرویز سروری در گفت وگو با تسنیم، درباره تخریب واحد غیر مجاز ساخته شده در پاساژ علاءالدین و احتمال صدور مجوز برای آن، اظهار داشت: انجام چنین کاری درباره طبقه هفتم این پاساژ منتفی است و به هیچ عنوان امکانپذیر نیست به ویژه از لحاظ مباحث ایمنی و مخاطراتی که برای شهروندان دارد.

وی با اشاره به اینکه در کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر بررسی مستقیمی روی این موضوع نداشته ایم، افزود: اجرای حکم کمیسیون ماده ۱۰۰ یکی از اقدامات درخشان مدیریت شهری بود و باید این روحیه را تقویت کرد اما در این بین افرادی که احساس می کنند با چنین اقداماتی منافع آنها به خطر می افتد جوسازی در این زمینه را آغاز کردند و در تلاش هستند شرایطی به وجود آید که چنین اقداماتی متوقف شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: با اقدام صورت گرفته از سوی شهرداری تهران می توان گفت افرادی که درکانون های قدرت و ثروت جمع شدند اکنون احساس می کنند عزم جدی برای برخورد با اقدامات خلاف قانون صورت گرفته از این رو سعی دارند با طرح برخی مسائل این اقدام موجه و انقلابی را به حاشیه بکشانند.

وی افزود: شهردار تهران از عدم نظارت و برخورد قاطع برخی از عوامل شهرداری دراین زمینه ناراضی بود و همین امر هم موجب عزل شهردار وقت منطقه ۱۱ شد علاوه بر این تا جایی که بنده اطلاع دارم با سایر عواملی که در این موضوع دخیل بوده و کوتاهی کرده اند برخورد شده است.

سروری خاطرنشان کرد: در کنار همه اقدامات صورت گرفته نکته مهم تر این است که بالاخره برای یکبار هم که شده یک قدرت مصمم تلاش کرد بساط کانون های قدرت و ثروتی که در حاشیه امن زندگی می کردند و بر این باور بودند که قانون شامل حال آنها نمی شود، برچیده شود و دریافتند که نمی توانند هر اقدامی را با پول و زور به نتیجه برسانند.

وی گفت: تاجایی که اطلاع دارم در شهرداری برنامه هایی برای استمرار چنین برخوردهایی وجود دارد و امیدواریم بتوانیم در آینده ای نه چندان دور شاهد اقدامات دیگری در جهت برخورد با قانون دان های قانون شکن باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علیرضا رضائی
آقای سروری انتقاد به شهرداری در این زمینه چهار وجه منطقی دارد!
1. سوری و ظاهری بودن اقدام، به طوری که تنها با تخریب قسمت کوچکی از چند مغازه و رسانه ای کردن، کار تخریب متوقف شود!

2. برخورد محکم تر می باید با سازندگان و دلالان فروش مغازه های پاساژ های این چنینی باشد و نه مغازه داران و و یا مغازه اجاره کردگان!!

3. مسلما در شهرداری تهران نیز افرادی بدون در نظرگیر ملاحظات شهری و اجتماعی با این ساخت سازهای های تجاری این چنینی موافقت کرده اند که می باید پیش از اینها به جد رسیدگی و متخلفین داخل شهرداری معرفی شوند.

4. مهمتر از همه اینها هم اکنون در نقط مرکزی شهر تهران نظیر سه راه امین حضور، پاساژهای بسیار بزرگی در حال ساخت هستند که قطعا خیابان های اطراف کشش چنین مراکزی را ندارد، چرا طور نسبت به آنها اقدامی انجام نمی شود و بر تعداد مغازه و ساخت و سازهای مناطق این چنینی مرکز شهر رسیدگی لازم صورت نمی گیرد؟
متاسفانه مرکز شهر ما را پاساژهای تجاری و اداری دارند می بلعند!
بورس کالاهایی مثل تلویزیون، موبایل، لوازم خانگی و... باید در نقاط حاشیه ای شهر باشد نه نقاط پر تراکم مرکز شهر!
رسیدگی بیشتر به ساخت و سازهای تجاری و پاساژها خواسته قریب به اتفاق مردم است!
امیر
بهتر است با دستفروشی در معابر که ضربه به تولید کشور وبیکاری مخفی است نیز برخورد شود.مدیریت ضعیف در بالا و رشوه منشا اصلی ان است.
Iran, Islamic Republic of
یکی را قربابی و هزارتا را لاپوشانی می کنند×!!!
علی
شهرداری تهران قصور خود در اجازه دادن به ساخت و ساز بدون مجوز را نمی تواند منکر شود. قطعا باید خسارت مالکین مغازه های طبقه هفتم که مطابق قانون املاک را خریداری کرده اند توسط شهرداری پرداخت شود.