کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد شدید مراجع تقلید از وزارت ارشاد

شکایات پشت شکایات برای ما می‌آید

15 بهمن 1393 ساعت 19:54

مراجع عالیقدر شیعیان با انتقاد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفتند: هر جریانی که بر خلاف امام و اسلام باشد مورد تایید نیست، ما اجازه نمی‌دهیم برخی مسائل خلاف شرع با صدور مجوزهایی که ارشاد برای آن می‌دهد معمول و مرسوم شود و جلوی آن را می‌گیریم.


به گزارش جهان، آیات عظام نوری همدانی، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و سبحانی از عملکرد و مجوزهای اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شدت انتقاد کردند.

اجازه نخواهیم داد وزارت ارشاد هر کار دلش خواست انجام دهد

آیت الله نوری همدانی امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با انتقاد شدید از عملکرد وزارت ارشاد و صدور مجوز خوانندگی برای زنان، تصریح کردند: حوزه انقلابی و بیدار و علما اجازه نخواهند داد این‌ها هر کاری دلشان خواست بر خلاف اسلام و ارزش‌های انقلاب انجام دهند.

ایشان گفتند: هر جریانی که بر خلاف امام و اسلام باشد مورد تایید نیست، ما اجازه نمی‌دهیم برخی مسائل خلاف شرع با صدور مجوزهایی که ارشاد برای آن می‌دهد معمول و مرسوم شود و جلوی آن را می‌گیریم.

آیت الله نوری همدانی تاکید کردند: خواندن زنان در برابر مردان به نص صریح قرآن حرام است و در این بین فرقی بین تک خوانی و همخوانی وجود ندارد؛ بنابراین وزارت ارشاد حق ندارد چنین مجوزی بدهد، مردم نیز چنین اجازه‌ای را به آن‌ها نمی‌دهند.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کردند: هر فیلم و جشنواره و برنامه‌ای که متضمن ارزش‌های انقلاب باشد ما از آن حمایت می‌کنیم اما اگر این گونه نباشد ما با آن مخالفیم و جلوی آن را می‌گیریم و به وزارت ارشاد هم اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

مردم از وزارت ارشاد گله‌مند هستند

آیت الله مکارم شیرازی هم در درس خارج فقه خود به درخواست‌های مکرر از ایشان برای واکنش به اقدامات وزارت ارشاد اشاره کرده گفتند: مردم از وزارت ارشاد گله‌مند هستند.

این مرجع تقلید گفتند: وزارت ارشاد ارزش‌های انقلاب و اسلام را زیر پا می‌گذارد و داد مردم انقلابی بلند شده است؛ شکایات پشت شکایات برای ما می‌آید که وزارت ارشاد باید اسلامی باشد.

ایشان افزودند: امیدواریم که این گفته سبب بیداری مسئولان کشور مخصوصا وزارت ارشاد شود و در کارهای خود تجدید نظر کنند و مردم انقلابی و مومن را ناراضی نکنند.

منکر هرگز با مجوّز نهادی، معروف نمی‌شود

آیت الله صافی گلپایگانی نیز از مجوزهای خلاف شرع وزارت ارشاد انتقاد کرده و گفتند: منکر هرگز با مجوّز نهادی، معروف و مشروع نخواهد شد.

ایشان امروز در درس خارج گفتند: دولتمردان همانطور که به مسائل اقتصادی و رفاه و آسایش مردم باید توجه داشته باشند، به مسائل دینی و اخلاقیات در جامعه هم باید بیشتر توجه کنند.

این مرجع تقلید تاکید کردند: مردم با ایمان و دلسوزان انقلاب اسلامی توقع دارند مسئولان وزارت ارشاد به وظایف دینی خود عمل کند و جلوی منکرات و محرّمات را بگیرند.

آیت الله صافی گلپایگانی افزودند: وزارت ارشاد اسلامی وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارد و شیوع بعضی از منکرات در جامعه موجب تضعیف نظام اسلامی است.

خبر تکمیلی/
*آقای وزیر مگر تو اهل فتوا هستی؟ استغفار کنید
آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید هم در دیدار شهردار تهران از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به صدور مجوز برای تک خوانی بانوان به شدت انتقاد کرد.
 
وی افزود: بنده بسیار گلایه‌مند هستم که فرزند یک روحانی فتوایی درباره تک‌خوانی بانوان می‌دهد؛ یعنی تمام مشکلات ما حل شده و تنها این مشکل باقی مانده است که دختری بیاید و تک خوانی بکند؟ چقدر برای ما زننده است؛ این فتوا به کشورهای همانند امارات و دیگر کشورهای عربی می‌رود و بر می‌گردند می‌گویند که این‌ها دروغ می‌گویند و ادعا می‌کنند که اسلامی هستند؛ ولی نمی‌‌دانند که این حرف یک نفر است حرف نظام نیست.
 
حضرت آیت‌الله سبحانی خطاب به حاضران تأکید کرد: این گله را به گوش این آقا برسانید که آیا تو اهل فتوا هستی؛ ما مجلس، قانون، شورای نگهبان داریم که باید این‌ها صحبت کننده نه تو؛ جای گله است، ایشان از این کار استغفار کند، یعنی حرفش را پس بگیرد، معصوم نیست.
 
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه 41 سوره حج، اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه افراد دانست و گفت: 22 بهمن یکی از مصادیق این آیه است؛ خدا در این روز همه چیز را به مؤمنان و متدینین داد.
 
وی افزود: در نظام سابق برای افتتاح یک مدرسه اسلامی باید بسیار تلاش می‌کردیم؛ ولی خدا در 22 بهمن سال 57 همه امکانات کشور را در اختیار متدینین، علما، دانشمندان و مسلمانان قرار داد.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به مجاهدت‌های امام راحل برای پیروزی انقلاب اسلامی، این نظام و انقلاب اسلامی را نعمت الهی دانست و بیان داشت: هر نعمتی در کنار خود نیاز به شکر دارد؛ شکر انقلاب این است که نظام خود را تحت اصول اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و پرداخت صدقه حفظ کنیم.
 
وی تصریح کرد: اگر شکرگذار نباشیم و کوتاه بیایم خدا این نظام را از ما می‌گیرد؛ متأسفانه امروز در جامعه مشکل بی حجابی و بد حجابی حل نشده است؛ چرا که امر به معروف و نهی از منکر نیست؛ دولت، قدرت و ثروت داریم که باید اسلام را پیاده کنیم.


کد مطلب: 405648

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/405648/انتقاد-شدید-مراجع-تقلید-وزارت-ارشاد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com