يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

گزارش رویترز از دیدار ایران و عراق

جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب: 403427
خبرگزاری رویترز در گزارشی عنوان کرد تیم‌های ایران و عراق یکی از فوق‌العاده‌ترین بازی‌های تاریخ جام ملت‌های آسیا را رقم زدند.
 به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در پی شکست امروز (جمعه) تیم ملی کشورمان مقابل عراق در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های 2015 آسیا، خبرگزاری «رویترز» نوشت: عراق در حالی موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه 7 بر 6 از سد ایران بگذرد و راهی مرحله نیمه نهایی شود که این دو تیم خاورمیانه‌ای یکی از فوق‌العاده‌ترین بازی‌های تاریخ جام ملت‌های آسیا را رقم زدند.
 
با وجود نظارت شدید نیروهای امنیتی پلیس به خاطر تنش موجود روی سکوها، عراق موفق شد به بازی برگردد و ایران 10 نفره را شکست دهد، بازی که در پایان وقت‌های قانونی یک بر یک و در پایان وقت‌های اضافه با نتیجه 3 بر 3 خاتمه یافته بود. بازیکنان عراق و هواداران این تیم پس از این پیروزی غرق در شادی شدند و بین آنها اتحاد دیده می‌شد. آنها که کشورشان درگیر جنگ داخلی است، پس از مدت‌ها به جشن و شادی پرداختند.
 
هشت سال پیش عراقی‌ها با وجود مشکلاتی که در کشورشان وجود داشت برای نخستین بار به قهرمانی جام ملت‌های آسیا رسیدند و حالا با شکست اصلی‌ترین رقیب خود که در دفاع شجاعانه عمل می‌کرد، رؤیای بزرگ دیگری را در سر دارند.
 
در حالی که دو دقیقه از وقت‌ اضافه اول بازی می‌گذشت یونس محمود، زننده گل قهرمانی عراق در جام ملت‌های 2007 آسیا این تیم را پیش انداخت ولی در دقیقه 103 مرتضی پورعلی گنجی نتیجه را به تساوی 2 بر 2 رساند. سرنوشت این بازی ظاهراً در دستان همین بازیکن بود، چرا که پورعلی گنجی یک پنالتی را با خطا روی قاسم تقدیم حریف کرد تا عراق توسط ضرغام اسماعیل به گل سوم خود برسد ولی در نهایت این رضا قوچان‌نژاد بود که در فاصله دو دقیقه مانده به پایان این بازی نفسگیر گل تساوی تیم کی‌روش را به ثمر رساند.
 
بنجامین ویلیامز، داور استرالیایی این دیدار 10 کارت زرد را از جیب خود خارج کرد و اوضاع در لحظات پایانی بازی زمانی که بازیکنان دو تیم با یکدیگر درگیر شدند از دست وی خارج شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *