شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
جان کری:

درباره ایران با اسرائیل اهداف مشترک داریم

پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۱۲
کد مطلب: 403178
وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که کشورش در خصوص سیاست‌های مربوط به پرونده هسته‌ای ایران، با صهیونیست‌ها اختلافی ندارد گرچه گاهی تاکتیک‌های متفاوتی دنبال می‌‌شوند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا امروز در کنفرانس خبری مشترک با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اروپا گفت که اقدام یکجانبه کشورش در خصوص تحریم‌های ایران همیشه بهترین گزینه نیست.

وزیر خارجه آمریکا به نظرات مقامات رژیم صهیونیستی و به خصوص «بنیامین نتانیاهو» در خصوص برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: «ما هم مانند اسرائیلی‌ها کماکان این هدف را در پیش گرفته‌ایم که ایران به بمب اتم دست پیدا نکند، ما در هدف با هم اختلافی نداریم گرچه در برخی تاکتیک‌ها، اختلافاتی داریم.»

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا از بنیامین نتانیاهو برای سخنرانی در یک جلسه استماع در مورخ ۱۱ بهمن دعوت کرده بود که عدم هماهنگی مجلس با مقامات دولتی برای دعوت از یک مقام خارجی، باعث ابراز نارضایتی کاخ سفید شده بود. سخنگوی کاخ گفته بود که این کار بر خلاف عرف دیپلماتیک است.

جان کری در این خصوص گفت:‌ «ما از ورود نخست‌وزیر نتانیاهو به آمریکا و سخنرانی در هر زمانی، استقبال می‌کنیم؛ البته این قدری نامعمول است که متوجه شویم آقای بینر رأساً از نتانیاهو دعوت کرده است.»

بحث تحریم‌های روسیه به دلیل بحران اوکراین هم از موضوعات مورد بحث در این کنفرانس بود.

آقای کری گفت که در جبهه مقابله با روسیه، اروپا در خط اول ایستاد و هرگونه زیرپاگذاشته شدن مفاد توافق آتش‌بس مینسک قابل تحمل نیست.

خانم موگرینی اما گفت که هرگونه برداشته شدن تحریم‌های روسیه تنها به پیاده شدن کامل توافقنامه مینسک منوط خواهد بود.

نمایندگان روسیه و اوکراین و فرستادگان استقلال‌طلبان روز جمعه ۱۴ شهریور در شهر مینسک پایتخت بلاروس دور هم آمدند و بر سر اعمال آتش‌بس در شرق اوکراین توافق کردند. این آتش‌بس گام اول از یک طرح کلی صلح میان کی‌یف و استقلال‌طلبان است که آزادی اسرای دو طرف، مستقر شدن ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در مرزهای مشترک اوکراین و روسیه، برگزاری انتخابات پیش از موعد در مناطق جنوب‌شرقی اوکراین و تمرکز زدایی قدرت در این کشور را نیز شامل می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *