يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
یک کارشناس مباحث تربیتی حوزه؛

بازی‌های رایانه‌ای مانعی بر سر راه تربیت

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب: 403101
پدر پرجمعیت ترین خانواده ایرانی گفت: غرب با برنامه ریزی دیگری که انجام داده است به دنبال تهی ساختن خانواده و جامعه ایرانی از حیا و غیرت اسلامی است.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام محمد مسلم وافی در برنامه سلام زائر که در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران سخن می گفت، اظهارداشت: امروز قریب به ۴۰ شبکه فارسی زبان ماهواره ای در به دنبال از بین بردن غیرت و پاک کردن حد و مرز دینی و اعتقادی در جامعه هستند که یک نمونه آن فقط شبکه فارسی وان است که به طور جدی این مقوله را دنبال می کند.

این کارشناس مسائل تربیتی حوزه علمیه قم با بیان اینکه کسب لقمه حلال یک قطعه از پازل تربیتی فرزندان است، خاطرنشان کرد: در نیم قرن گذشته پدر و مادر در محیط خانواده، معلم در محیط مدرسه، و در محیط بسته حرف شان فصل الخطاب و یکی بود اما امروز مباحث به محیط پیرامونی و فراتر از محیط های بسته گذشته کشیده می شود و تربیت در محیط باز با تربیت در محیط بسته متفاوت است.

وی افزود: امروز قریب به ۴۰ شبکه فارسی زبان ماهواره ای در ایران قابل دریافت است که مدیر یکی از این شبکه ها اعلام کرده است طی ۵ سال آینده حیا را در ایران از بین خواهم برد.

حجت الاسلام وافی تهاجم فرهنگی دشمن را یکی از دام های پیش روی نوجوانان و جوانان ایران اعلام کرد و با اشاره به اینکه کنگره آمریکا در باره ۲۵۰ میلیون دلار اعتبار هزینه شده در ایران از اوباما توضیح خواست گفت: رییس جمهور امریکا در جواب کنگره آمریکا گفت تمامی این اعتبار هزینه ارسال گوشی های انروید به ایران شده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه فکر بچه ها را باید تقویت و خود کنترلی آنها را فعال کرد یادآورشد: خاصیت و ویژگی تلویزیون این است که فکر بچه ها را تعطیل می کند.

کارشناس مباحث تربیتی حوزه علمیه با اشاره به اینکه چرا برخی‌ ها اصرار دارند از همان سنین کودکی همه اطلاعات دینی را به آنها یاد دهند گفت: اسلام می گوید بچه ها که سه ساله شدند سبحان الله را به آنها یاد بدهیم و زمانی که دست چپ و راست خود را بلد شدند قبله را به آنها آموزش دهید.

حجت الاسلام وافی ادامه داد: در زندگی امروزی برج ها زیادتر از خرج ها شده است، حال آنکه خداوند متعال روزی همه بندگانش را به اندازه مشخص تعیین کرده است و نباید دغدغه ما روزی فرزندان باشد.

حجت الاسلام وافی‌ یکی از مهمترین وظایف پدر و مادر در مسیر تربیت اسلامی فرزندان را علاوه بر نشان دادن مسیر درست زندگی صحیح به آنها، شناسایی و برطرف کردن موانع پیش روی شکوفایی و برآورده شدن نیازهای حقیقی بچه ها دانست.

وی از بازی های رایانه ای به عنوان یکی از موانع جدی تربیتی بچه ها نام برد و افزود: گرایش نسل امروز به بازی های رایانه ای به دلیل غفلت خانواده ها از بچه ها است.

کارشناس مباحث تربیتی رادیو معارف در ادامه یاد آورشد: یک سوم ایرانی ها روزی ۲ ساعت بازی انجام می دهند که از این تعداد۸۰ درصد آنها بین سنین ۸ تا ۱۵ ساله هستند و از این ۸۰ درصد ۶۰ درصد زیر ۱۲ سال هستند و ۴۰ درصد آنها دختر هستندکه این مهمترین زنگ خطر برای خانواده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *