جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۲
۱

'دلبری‌های سیاسی ظریف یادآور داستان‌های لیلی و مجنون است'

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 403065
منصور حقیقت پور با بیان اینکه اقدامات اخیر وزیر امور خارجه به‌ویژه سفر ظریف به پاریس و پیاده روی با جان کری در خیابان های ژنو بسیار اشتباه و نابجا بود ، گفت: قطعا حفظ صلابت انقلابی در مذاکرات هسته‌ای با غرب، دارای ارزش والایی است و این‌گونه دلبری های سیاسی هیچ ارزشی ندارد.
به گزارش جهان، منصور حقیقت پور عضو شورای مرکزی و هیات رئیسه فراکسیون اکثریت مجلس (اصولگرایان رهروان ولایت) در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اتفاقات اخیر در حاشیه مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا، گفت: به نظر اقدام اخیر ظریف وزیر امور خارجه در قبول پیشنهاد جان کری وزیر خارجه آمریکا و سفر به پاریس همزمان با اقدامات توهین‌آمیز نشریات فرانسوی به رسول اکرم(ص) کار نابجا و اشتباهی بزرگ بود.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: قطعا دلیلی نداشت که ظریف در زمان اوج توهین افراد معلوم الحال و برخی کشورهای غربی به پیامبر اسلام (ص) به پاریس سفر کند، از این‌رو به نظر من این سفر بسیار نسنجیده بوده است.

وی با اشاره به اقدام دیگر وزیر امور خارجه در پیاده روی با جان کری وزیر خارجه آمریکا در ژنو، تصریح کرد: به‌طور حتم این اقدام ظریف نیز در شرایط کنونی هیچ جایگاهی نداشت و این اقدام یادآور داستان‌های لیلی و مجنون است.

حقیقت‌پور ادامه داد: ظریف که در شرایط کنونی مسئولیت وزارت امور خارجه را برعهده گرفته است، مدت‌ها در کشورهای غربی مانند آمریکا زندگی کرده و با برخی از حساسیت‌های ملت ایران آشنا نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: قطعا حفظ صلابت انقلابی در مذاکرات هسته‌ای با غرب دارای ارزش والایی است و این‌گونه دلبری های سیاسی هیچ ارزشی ندارد.

وی با اعلام اینکه دشمنی آمریکا با ملت ایران به هیچ وجه فراموش‌شدنی نیست، تصریح کرد: در شرایط کنونی هم این دشمنی در سیاست‌های کاخ سفید به وضوح آشکار است، از این‌رو مسئولان دستگاه دیپلماسی نباید به لبخندهای مقامات غربی و آمریکایی دلخوش کنند، از طرف دیگر این موضوع بارها تأکید شده که جمهوری اسلامی در جریان مذاکرات به‌جز مسئله هسته‌ای در هیچ موضوع دیگری مذاکره نمی کند و این سیاست غیرقابل تغییر است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با اعلام اینکه مجلس شورای اسلامی به دقت تحرکات و اقدامات مقامات غربی و آمریکایی را رصد می‌کند، افزود:‌ مجلس همواره منافع ملی نظام را مدنظر دارد و در راستای نمایندگان از هر موضوعی برای احقاق حقوق ملت کوتاهی نمی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ک.م
سلام

مسولان وزارت خارجه اقتدار سیاسی و صلابت و غیرت دینی را با عشوه های لیلی و مجنونی اشتباه گرفته اند!! کاش شب شعری تشکیل می شد تا این ها خودشان را بیشتر عرضه می کردند!!