چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

هشدار نسبت به مصرف شیرهای فله‌ای

جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 401981
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، در واکنش به مصرف شیرهای فله ای توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر رسول دیناروند در خصوص مصرف شیرهای فله ای، گفت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به شدت مصرف کنندگان را از استفاده از شيرهای فله ای، منع مي كنند.

وی افزود: متاسفانه به دليل اينكه شيرهای فله اي پاستوريزه نيستند به شدت مي توانند بيماری هایی مثل تب مالت را منتقل كنند. تاكيد ما بيشتر بر استفاده از شيرهاي باستوريزه است و به هيج عنوان شيرهاي فله اي را تایيد نمي كنيم.

دیناروند ادامه داد: در مورد لبنيات هم نظارت هاي سازمان غذا و دارو و ارگان هاي ديگر مرتبط وجود دارد. وضعيت ما امسال از نظر كيفيت و مشكلات و نگراني هايي كه مردم داشتند بسيار بهتر شده و جاي هيچگونه نگراني وجود ندارد.

وی گفت: مردم مطمئن باشند در خصوص فرآورده هاي لبني مي توانند از محصولات و توليد ات كارخانجات و صنايع كشور استفاده نمايند و خیالشان راحت باشد که دستگاه هاي نظارتي به خوبي به و ظايف خود عمل مي كنند.

ماجرای نمایشگاه عرب هلث

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به سئوالی مبنی بر عدم حضور نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی در نمایشگاه دارو و تجهیزات پزشکی عرب هلث، گفت: نظر به اینکه مدیریت نمایشگاه عرب هلث که در کشور امارات متحده عربی برگزار می شود از پذیرش شرکت های دارو سازی و تجهیزات پزشکی ایرانی جهت احداث غرفه پرهیز نموده و ایران را به بهانه تحریم های ظالمانه بین المللی از مشارکت فعال محروم داشته در حالی که موضوع دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم ها نمی شود و حضور مدیران و کارشناسان دانشگاه های علوم پزشکی به عنوان بازدید کننده در این نمایشگاه مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

وی ادامه داد: بنابراین از تمامی مدیران و کارشناسان دانشگاه های علوم پزشکی خواسته ایم از شرکت در این نمایشگاه به هر عنوان پرهیز نموده و مراتب اعتراض خود را نیز به طور مستقل به مدیریت نمایشگاه منعکس نمایند. اگر در فرصت باقی مانده امارات، شرکت های ایرانی را در احداث غرفه سهیم نماید حضور کارشناسان و مدیران دانشگاه های علوم پزشکی نیز در نمایشگاه بلامانع خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *