چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۲
۵
یک جمعیت دانشجویی با انتشار نامه ای از میرزاده پرسید:

ماجرای تفاهم نامه خانوادگی دانشگاه آزاد با یک شرکت رایانه ای چیست؟!

چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 401755
اخیرا حسب دستور شما تفاهم نامه‌ای فی بین دانشگاه آزاد و یک شرکت رایانه‌ای به منظور خرید و پشتیبانی نرم افزار اداری به امضا رسیده است که دارای ابهامات بسیاری است ...
ماجرای تفاهم نامه خانوادگی دانشگاه آزاد با یک شرکت رایانه ای چیست؟!
گروه جامعه جهان نيوز: جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی طی نامه ای به دکتر حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد، سوالاتی را در رابطه با امضای یک تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و یک شرکت کامپیوتری مطرح کرده اند که متن این نامه به شرح ذیل است:

جناب میرزاده

رییس دانشگاه آزاد اسلامی

سلام

هرچند نامه ها، پرسش ها و مطالبات دانشجویی که بصورت خصوصی و رسانه ای به اطلاعتان رسید علیرغم تاکید مقام معظم رهبری نسبت به پاسخگویی مسئولان، متاسفانه بی پاسخ ماند و عایدش فقط هجمه، فشارهای غیرقانونی و تلاش برای تخریب منتقدین شد و باز بدتر از آن در برخی موارد انتقام از دانشجویان انقلابی در دستور کار یاران شما قرار گرفته است که گزارشی مفصل در این رابطه به اطلاعتان خواهد رسید.

اما این فریضه شرعی که به دستور مقام عظمای ولایت بر عهده دانشجویان و جوانان نهاده شده است تا رسیدن به حداقل های مدینه فاضله، در دانشگاه آزاد و آموزش عالی پایانی نخواهد داشت،و هیاهوهای رسانه ای و مظلوم نمایی های نخ نما شده و ارائه آمارهای غلط نیز منجر به توقف اقدامات انقلابی نخواهد شد.

پس بهتر است به مشاوران محترمتان بگویید بجای طرح نقشه برای ایجاد خفقان در دانشگاه و برخوردهای غیر دانشگاهی همچون برخورد با دانشجویان متحصن در مقابل دانشکده دندانپزشکی و برخورد با دانشجویان متحصن مقابل سازمان مرکزی ، به دنبال ارائه پاسخی مستدل و مستند باشند و یا حداقل در جهت اصلاح تلاش کنند

جناب رییس

اخیرا حسب دستور شما در هامش نامه شماره۲۶۹۴۱/۶۰/د/۰۹۴ مورخ ۹۳/۸/۲۴ تفاهم نامه ای فی مابین دانشگاه آزاد اسلامی و یک شرکت رایانه ای به منظور خرید و پشتیبانی نرم افزار اداری به امضا رسیده است که ابهامات بسیاری در این خصوص وجود دارد:

۱- نماینده شرکت مذکور با همراهی یکی از نزدیکان شما قبلا نرم افزار مورد نظر و سوابق شرکت را به معاونت سما دانشگاه آزاد ارائه کرده بود که بدلیل عدم کارایی شرکت ، موفق به عقد قرار داد نشده است.

۲- با توجه به اینکه دانشگاه آزاد دارای فارغ التحصیلان بسیاری در زمینه رایانه ، شبکه و IT میباشد بهتر نبود این پروژه طی یک فرایند قانونی به دانشجویان دانشگاه آزاد واگذار شود؟

۳_آیا میتوانید از نحوه انتخاب این شرکت رایانه ای و انجام تشریفات قانونی گزارشی ارائه کنید؟

۴-براساس برخی مستندات نماینده دانشگاه آزاد در این تفاهم نامه خانم "ز- ب" از بستگان نزدیک شما و از مسئولان دانشگاه آزاد میباشد آیا در صورت صحت این موضوع، در ذهن جامعه ایجاد شبهه و ابهام نمیکند؟

۵-برخی گزارشات نشان میدهد علاوه بر ارتباط نماینده دانشگاه با جنابعالی، شرکت مذکور نیز ارتباط نزدیک با بستگان شما دارد لذا چرا برای پایان دادن به ابهامات موجود این موضوع را تکذیب نمیکنید؟

۶- در بند ۱ ماده ۵ این تفاهم نامه دانشگاه موظف به "صدور مجوزهای لازم" برای انجام این پروژه شده است که از لحاظ حقوقی، این بند بسیار جامع و غیرکارشناسی است و از لحاظ حقوقی زمینه ساز بسیاری از سوءاستفاده ها خواهد شد.

۷- در ماده ۶ این تفاهم نامه که مربوط به تعهدات مجری میباشد هیچگونه ضمانت اجرایی برای تخلف احتمالی مجری قید نشده است و صرفا مجری موظف شده نیروهای خود را آموزش بدهد! که این بند ضمن آنکه اعتبار حقوقی و ضمانت اجرایی ندارد، در صورت بروز تخلف نیز هیچگونه جبران خسارتی توسط شرکت صورت نخواهد گرفت

۸- در تبصره ۴ ماده ۸ واحدها بصورت تفکیکی ملزم به عقد قرارداد با شرکت مذکور شده اند لکن با توجه به یک پارچه بودن اتوماسیون اداری ،نیازی به عقد جداگانه قرارداد نیست و این بند میتوان زمینه ساز سوءاستفاده های بسیاری قرار بگیرد.مضاف آنکه برای عقد جداگانه قرارداد نیز هیچگونه ضابطه و یا شاخصه و یا سقف نسبی در نظر گرفته نشده است لذا این بند به راحتی میتواند ضررهای جبران ناپذیری به دانشگاه وارد کند

۹- در ماده ۱۰ این تفاهم نامه "فرس ماژور" یکی از ادله های فسخ قرار داد ذکر شده است که از بدیهیات حقوقی است اما میزان نسبی جبران ضررهای احتمالی برای طرفین قید نشده است لذا ممکن است "فرس" از طرف شرکت مجری حادث شود ، پس چرا در صورت فسخ قرار داد توسط شرکت هیچگونه جبران ضرر و زیانی پیش بینی نشده است؟

۱۰- ارقام موجود در این تفاهم نامه بصورت مبهم درج گردیده است که در صورت عدم نظارت جمع قراردادها به مبالغی میلیاردی خواهد رسید، لذا باید سقف حداقلی و حداکثری مبلغ در تفاهم نامه قید شود.

۱۱- باتوجه به اینکه اطلاعات دانشگاه آزاد بعضا نیز دارای طبقه بندی میباشد و مربوط به سوابق اشخاص مختلف هست،آیا مراجع قانونی، صلاحیت این شرکت را برای دریافت اطلاعات تایید کرده اند؟

۱۲- آیا شرکت مذکور تاییدیه حراست دانشگاه آزاد را دارد؟

۱۳- آیا تفاهم نامه مذکور به تایید کمیسیون معاملات دانشگاه رسیده است؟

۱۴- آیا تشریفات اداری و قانونی و اعلام عمومی برای انتخاب این شرکت صورت پذیرفته است؟

منتظر پاسخ های شما هستیم

والسلام

جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی

در پایان لازم به ذکر است، متن این تفاهم‌نامه اینجا قابل دسترسی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ویشکا
آقایان دانشجو مجبورتون که نکردن برید به دانشگاه آزاد و عمرتون رو هدر دهید...خط بطلانی بر مدرک و پرستیژ صوری و بی فایده و عبث بکشید
عبدالله
پشت پرده تمام اين كارها ا-م است باهمكاري معاون دانشگاه س-ك كه اميدوارم رسيدگي شود
مهدی آزاد
دقیقا همینیه که شما میگین.من اطلاعات موثقی راجع به این قرارداد دارم که حرفای شمارو تایید میکنه و اینکه کارمندان دانشگاه از این نرم افزار اکثرا رضایت ندارند و مدعی هستند که اوماسیون قبلی جامعتر و کاملتر از چارگون میباشد.
عبیداله
درزمان دکترجاسبی،3 شرکت برای دانشگاه نرم افزار جامع نوشته اندهرکدام درجای خودبسیارعالی بوده،وبه نرم افزارهای قزوین،مشهد وسیدای بوشهر معروفند.وهمه این نرم افزارها درواحدهای مختلف درحال استفاده اند.اسامی مذکور همان واحدهای دانشگاهی تهیه کننده نرم افزاراست. پس چه لزومی داشت این نرم افزار مجددا خریده وراه اندازی شود.البته شرکتی هم نرم افزارمروارید رابه واحدهایدانشگاهی فروخته که درنوع خود تکمیل شده برنامه واحد قزوین است.اماهمین واحد قزوین دردنیارتبه اول ربوکاپ رادارد،چطورازپس چنین برنامه برنیاد؟؟؟.
کریمی
از اسمش پیداست که آزاده دیگه !!!!
آخه از دانشگاهی با مدیریت آزادی غیر اسلامی چه انتظاری دارین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دانشگاه آزاد : جولانگاه خانوادگیه
محلی برای اجرای هر چه خلاف قانونه چو آزاده
خانه امید افراطیون سکولار
پایگاه فتنه گران
ستاد برانامه ریزی برای فتنه بعد از انتخابات مجلس
محلی برای آموزش صوت و کف
جایی برای ملاقات اونایی که با کفش نماز جمعه میخانذند
کلاس آموزش رانت خواری و فسادهای اقتصادی
وووووووووووو