پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

انهدام باند ۴ نفره جرائم جنایی تهران

سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب: 401592
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۶۹ سارق حرفه‌ای طی بامداد امروز در تهران و ۸ شهر حاشیه‌ای تهران و انهدام باند ۴ نفره جرایم جنایی خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در نشست خبری با اعلام خبر دستگیری ۶۹ سارق به تشریح جزئیات این عملیات پرداخت و اظهارداشت: پلیس آگاهی تهران بزرگ سحرگاه سارقین را آشفته کرد و طی عملیاتی ضربتی بامداد امروز همزمان در تهران و ۸ شهر حاشیه تهران اقدام به دستگیری ۶۹ نفر از سارقین حرفه‌ای کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: با توجه به اقدامات پلیس در ۱۵ روز اخیر که در راستای شناسایی سارقان حرفه‌ای دارای سابقه کیفری و ارتکاب جرم مجدد، پلیس در راستای رصد این افراد سابقه‌دار این تعداد از سارقین حرفه‌ای مرتبط با منزل و خودرو، قطعات خودرو، سارقان زورگیر، کیف‌قاپ و باند ۴ نفره‌ای مرتبط با جرائم جنایی را دستگیر کرد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: این اشرار در قالب ۱۲ باند مختلف اقدام به سرقت در سطح شهر کرده و حتی تعدادی از آنها در شهرهای حاشیه‌ای سکونت داشتند و برای سرقت به تهران می‌آمدند که با توجه به رصد پلیس، محدوده سرقت مشخص شد همچنین محل سکونت و پاتوق آنها شناسایی شد که به دستگیری آنها انجامید.

سرهنگ محمدیان با بیان این مطلب که ۶ نفر از دستگیر شدگان مال‌خر اموال مسروقه بودند، گفت: مقدار زیادی از اموال کشف شده، نو بوده و داخل جعبه بودند چرا که گروهی از این سارقان سرقت به عنف انجام داده و با خفت‌گیری و تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت کالاها از موتورسیکلت‌ها و خودروهایی می‌کردند که آنها را به سمت باربری حمل می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: تعدادی از این سارقین نیز سارقان قطعات خودرو بخصوص کامپیوترهای خودرو (ECU) بودند که این قطعات قیمت بالایی دارند و تعداد محدودی از آن در بازار است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: عمده ECUها مربوط به خودروی ۲۰۶ بوده که قبل از انتقال به شهرستانها کشف و ضبط شد.

وی به دستگیری ۷ نفر از سارقان خودرو در روز گذشته اشاره کرد و افزود: این تعداد سارق که از شهرهای حاشیه تهران بودند اقدام به سرقت کامپیوترهای خودروها کرده و در کارگاهی که در اسلامشهر داشتند کامپیوترها را شستشو داده و بعد از جداکردن برچسب، هولوگرام جعلی به آن نصب می‌کردند تا در قالب ECU نو در شهرستانها به فروش برسانند که هنگام ددستگیری این تعداد کامپیوتر خودرو کشف و ضبط شد.

سرهنگ محمدیان در ادامه به دستگیری ۴ نفر تحت عنوان جرائم جنایی اشاره کرد و گفت: اطلاعات این گروه در اولین فرصت اطلاع‌رسانی می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی در مورد اموال کشف‌شده اظهارداشت: پلیس براساس اطلاعاتی که از اموال مسروقه شهروندان دارد به مالباختگان دسترسی دارد و خود از آنها دعوت خواهد کرد.

سرهنگ محمدیان به دستگیری یک سارق زن همراه با این سارقان اشاره کرد و افزود: این سارق زن دستگیر شده طلاجات سرقتی را در طلافروشی‌ها به فروش می‌رساند.

وی به صنف طلافروشان توصیه کرد که از زنان نیز بدون مطالبه فاکتور طلا نخرند.

وی خاطرنشان کرد: در این تیم ۶۹ نفره ۹ نفر مربتط با سرقت منزل هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *