يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۳
۲

مشاور کراوات‌پوش زیرآب خودکفایی را زد!

سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب: 401590
بنده بارها تاکید کرده‌ام که خودکفایی معنایی ندارد، هیچ کشوری خودکفا نیست اما قفل شدن روی ویژگی و خصوصیات یک کشور بسیار خوب و مفید است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمود سریع‌القلم، از استادان اصلاح‌طلب و چهره‌ای که گفته می‌شود مشاور رئیس جمهور است اخیراً در یک سخنرانی در جمع فعالان اتاق بازرگانی با بیان اینکه در بین سیاستمداران، روحانی نخستین فردی است که با آمار و ارقام صحبت می‌کند! گفته است: اگر ۱۰هزار خارجی در ایران زندگی می‌کردند، اکنون هوای آلوده نداشتیم زیرا آنها اجازه نمی‌دادند که هوای تهران آلوده باشد یا اگر ۲۶میلیون توریست و گردشگر خارجی داشتیم، خودرو پراید از کشور جمع‌آوری می‌شد!

به گزارش روزنامه تعادل، وی راهکار افزایش وحدت شیعه و سنی را در افزایش روابط اقتصادی دانسته و همچنین اظهار کرده است: بنده بارها تاکید کرده‌ام که خودکفایی معنایی ندارد، هیچ کشوری خودکفا نیست اما قفل شدن روی ویژگی و خصوصیات یک کشور بسیار خوب و مفید است، به‌عنوان مثال لهستان از جمله کشورهایی است این کار را به‌خوبی انجام داده و فرآیند جهانی شدن را به‌سرعت طی کرده است و این کشور خود را به آلمان قفل کرد زیرا می‌دانست این کشور از لحاظ علم و صنعت بسیار پیشرفته است.

صحبت سریع‌القلم مبنی بر «بی‌معنایی خودکفایی»! در تضادّ مصرّح با مفهوم اقتصاد مقاومتی است و شوربختانه آنکه در جمع فعالان اتاق بازرگانی، تفکری را ترویج می‌کند که بر مبنای آن کشور باید به بهانه لزوم حضور در دهکده جهانی، چشم به دست بیگانگان داشته باشد.

اندک مدتی قبل از تأکید اخیر سریع‌القلم بر «بی‌معنا بودن خودکفایی» بود که صادق زیباکلام و احمد شیرزاد نیز در یک سخنرانی مشترک به تقبیح برخورداری کشورمان از انرژی هسته‌ای پرداخته و این توانمندی را نکوهش کرده بودند.

سریع‌القلم همچنین در مقام نکوهش‌گر «خودکفا شدن کشور»! توضیحی نمی‌دهد که در سفرهای گسترده خود به ممالک راقیه آیا تأکید رسانه‌ها، مردم و مسئولان آن سرزمین‌ها را بر خودکفایی و استفاده تامّه از توانمندی‌های داخلی ندیده است؟!

او همچنین در بحث آلودگی هوا نیز در حالی از این می‌گوید که اگر ۱۰هزار خارجی در ایران زندگی می‌کردند، اکنون هوای آلوده نداشتیم! که چندی قبل گفته بود، راه کاهش آلودگی هوای تهران داشتن ارتباطات بین‌المللی است.

گفتنیست بیان صحبت‌های تملّق‌آمیز نسبت به رئیس ‌جمهور نیز کار صحیحی نیست که متأسفانه برخی از چهره‌ها گاهی مرتکب آن می‌شوند.

سریع‌القلم در روزهای آغازین روی کار آمدن رئیس‌جمهور روحانی نیز در مقاله‌هایی جداگانه در نشریه آسمان و روزنامه ایران، به مدح صفات رئیس‌جمهور روحانی پرداخته بود.

صحبت بعدی اشاره شده از وی مبنی بر نقش روابط اقتصادی در افزایش وحدت شیعه و سنی نیز باید به اقتراح خواص و اصحاب رسانه‌ها گذاشته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این تمجیدها بهای باقی ماندن در پست مشاوره است که ایشان با دست و دل بازی فراوان تقدیم میکنند.
Iran, Islamic Republic of
راستی از " ابگوشت بزباش و قورمه سبزی " چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟