دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۱

از لاله میلیاردی ارشاد چه خبر؟

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 400406
محمدمهدی طباطبایی‌نژاد در خصوص آخرین وضعیت فیلم سینمایی «لاله» گفت: هر کاری قاعده مشخصی دارد و باید حقوق و موارد قانونی کار را رعایت کرد، منتظر بازگشت اسدالله نیک‌نژاد به ایران هستیم یا اینکه سازمان بازرسی کل کشور یک دستوری را اعلام کند ما براساس آن دستور عمل می‌کنیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدمهدی طباطبایی‌نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در رابطه با اهداف نخستین گردهم‏آیی بین‌المللی سینمای مستند و باستان‏شناسی ایران گفت: مهم ترین مباحث حوزه فعالیت مستند به نظر من حوزه باستان شناسی است، برای اینکه کشف هویت و کشف سابقه های تاریخی وهویتی وانعکاس آن از طریق رسانه مخصوصا رسانه موثری مثل سینمای مستند بسیار می تواند در ارتقای سهم فرهنگی جامعه موثر باشد.

وی افزود: این که ما گذشته مان را به درستی بشناسیم و نسبت به آن آگاه باشیم طبیعی است که چراغ راه آینده ما خواهد بود وسینمای مستند از ابتدای به وجود آمدنش همواره با موضوع باستان شناسی مرتبط بوده و بخش عمده ای از آثار تولید شده در سازمان سینمایی گسترش در این زمینه است، این موانثت و مجاورت دیرین لازم بود که از یک منظر و نگاه دقیق و علمی تری مورد توجه قرار بگیرد.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: سال هاست که سینمای مستند در حوزه باستان شناسی فعالیت می کند، اینکه یک تعامل معنادار و علمی و سنجیده در این حوزه اتفاق افتاده و مبانی آن ترمیم شده باشد پیش نیامده است. در واقع این نخستین گردهمایی حمایت معاونت پژوهش مرکز و موزه، پژوهشگاه میراث فرهنگی است که امیدوارم همواره امتداد داشته باشد. و هر ساله بتوانیم این گردهمایی را دایر کنیم، مباحث فکری و نظری سینما مستند و باستان شناسی و حوزه های تخصصی آن باهم در ارتباطند و فیلمسازان حوزه مستند به مفاهیم سینمایی و شرایط کاری ما اطلاع بهتری پیدا کند امیدوارم این همراهی به نتیجه بالنده و ارزشمندی تبدیل شود.

این مدیر سینمایی در مورد اعتراضات کارگردان فیلم اولی که آثارشان در بخش اصلی حضور ندارد، گفت: همواره اعتراضات در این انتخابات صورت می‌گیرد که کاملا طبیعی است ولی یک مجموعه حرفه ای این آثار راتماشا کردند و مهم ترین نکته این هست که مقایسه کردند و انتخاب کردند. امکان این که خیلی از فیلم های خوب هم به جمع یازده فیلم راه پیدا نکرده باشد ولی این آثار سینمای مقایسه شدند از مجموعه فیلم‌های که فرم حضور در بخش «نگاه نو»را پرکرده بودند و نهایت این گروه انتخاب ،این فیلم ها را لایق حضور در بخش نگاه نو می دانند.

وی تاکید کرد: متاسفانه امسال هیچکدام از آثار فیلم اولی‌ها به بخش «سودای سیمرغ» راه پیدا نکردند ولی به نظرم می شد چند فیلم را برای بخش سودای سیمرغ در نظر گرفت این خودش باعث دلگرمی برای این فیلمساز‌ها می‌شد، حضور فیلم اولی‌ها در بخش سودای سیمرغ معایب و محاسنی دارد که فکر می کنم معایب بیشتری نسبت محاسنش دارد.

وی با اشاره به بودجه محدود سازمان گسترش مستند تجربی و حمایت از کارگردان های که قصد ساخت فیلم اول خود را دارند هم گفت: کتابچه سیاست های سازمان سینمایی که در سال ۹۳ منتشر شده است، همان راهنمای ما برای حمایت از جوانان فیلمساز است ولی فیلم های رسیده، نقد و بررسی و ضمنا مقایسه هم می شود. توان مالی سازمان مشخص است و برخلاف میل باطنی ام ازتعداد محدودی می توانیم حمایت کنیم.

رییس سازمان گسترش و مستند تجربی در پایان در رابطه با پروژه سینمایی «لاله» به خبرنگار سینمایی فارس گفت: هرکاری قاعده ای مشخصی دارد و باید حقوق و موارد قانونی کار را رعایت کرد، منتظر بازگشت اسدالله نیک نژاد به ایران هستیم یا اینکه سازمان بازرسی کل کشور یک دستوری را اعلام کند ما براساس آن دستور عمل می کنیم، کار به لحاظ تصمیم گیری نهایی به بازرسی کل کشور واگذار شده است ولی امیدوارم که اسدالله نیک نژاد قبل از اینکه یک برخورد قهری و حقوقی صورت بگیرد خودش بپذیرد و فیلم را به پایان برساند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بهتره بگی از لاله میلیاردی احمدی نژاد چه خبر