کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نامه جمعیت دانشجویان حامی عدالت به سازمان بازرسی:

آیا بر عملکرد مالی مدیران دانشگاه آزاد و آقازاده های دخیل در اداره این دانشگاه نظارت می شود؟!

14 دی 1393 ساعت 11:36

باتوجه به وظایف ذاتی سازمان بازرسی کل کشور، آیا گزارشی دقیق و جامع از نحوه عملکرد مالی دانشگاه آزاد اسلامی و آقازاده های مداخله گر به مراجع ذی صلاح ارایه کرده اید؟


گروه جامعه جهان نیوز: جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی طی نامه ای به سازمان بازرسی کل کشور، خواستار رسیدگی به شائبه تخلفات مالی در دانشگاه آزاد شده است. در متن این نامه آمده است:

ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور

سلام علیکم

همانگونه که مستحضر هستید با استناد به بند الف ماده ۱ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور مصوب ۱۳۶۰ و اصلاحات ۱۳۷۵، یکی از وظایف اصلی این سازمان، بازرسی و نظارت مستمر کلیه وزارتخانه ها,ادارات و نیروهای نظامی و انتظامی و موسسات و شرکت های دولتی و شهرداری ها و موسسات وابسته به آنها و دفاتر رسمی و "موسسات عام المنفعه" میباشد.

لکن دانشگاه آزاد اسلامی یکی از موسسات عمومی و عام المنفعه ایی است که اخیرا شائبه های زیادی در خصوص نحوه اداره مالی آن در ذهن اقشار جامعه خطور کرده است که برای تنویر افکار عمومی و قشر فرهیخته اساتید و دانشجویان، بازرسی های مستمر و ارایه گزارش های دقیق به مراجع مذکور در قانون را مطالبه میکند.

اما متاسفانه بنظر میرسد سازمان بازرسی کل کشور برای عمل به وظایف خود با موانع جدی و لابی های صاحبان قدرت مواجه است که منجر به ایجاد نگرانی های عظیم در ذهن جامعه گردیده است لذا:

اولا:

با توجه به گردش مالی ۵۰۰۰میلیاردی دانشگاه آزاد در سال، علت توقف عملیات بازرسی در سال گذشته چه بوده است؟ آیا عملکرد مالی مدیران دانشگاه آزاد و آقازاده های دخیل در اداره دانشگاه نظارت و بازرسی میشود؟

ثانیا:

روزنامه جمهوری اسلامی، سایت خبری الف و خبرگزاری ایسنا در خبری در مورخ ۷ دی ماه ۱۳۹۳ مدعی تصویب یک طرح به مبلغ ۷۵۰میلیارد تومان در یک دانشگاه غیر دولتی و غیر خصوصی شده اند که شواهد نشان میدهد آن دانشگاه مذکور دانشگاه آزاد اسلامی است لذا سوال پیش رو آن است که آیا این موضوع با آن مبلغ کذایی صحت دارد یا خیر؟

اگر صحت دارد باتوجه به مبلغ نجومی،غیر عقلایی و بسیار عجیب برای یک طرح پژوهشی ، آیا طرح مورد نظر مورد اشراف ، نظارت و بازرسی آن سازمان محترم میباشد؟

باتوجه به وظایف ذاتی سازمان بازرسی کل کشور، آیا گزارشی دقیق و جامع از نحوه عملکرد مالی دانشگاه آزاد اسلامی و آقازاده های مداخله گر به مراجع ذی صلاح ارایه کرده اید؟

ثالثا:

انتظار میرود سازمان بازرسی کل کشور با توجه به گردش مالی کهکشانی در دانشگاه آزاد، شایعه های فراوان در خصوص اتلاف بیت المال و احتمال هزینه کرد دسترنج مستضعفین در مباحث جناحی و سیاسی و همچنین حساسیت و مطالبه مردمی، دقت و بازرسی بیشتری نسبت به این نهاد علمی و فرهنگی داشته باشد و نتیجه گزارشات بعمل آمده را در اختیار مراجع ذی صلاح قرار دهد.


کد مطلب: 399788

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/399788/آیا-عملکرد-مالی-مدیران-دانشگاه-آزاد-آقازاده-های-دخیل-اداره-این-نظارت-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com