چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰

صرفه‌جویی‌های نابخردانه afc

شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب: 399518
عباس ترابیان در یادداشتی نسبت به صرفه‌جویی‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا انتقادهایی را مطرح کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، عباس ترابیان در یادداشتی نسبت به عملکرد اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا انتقادهایی انجام داد که در زیر می‌خوانیم:

ضرب‌المثل «از آن طرف پشت بام افتادن» را همه شنیده‌ایم که در واقع به نوعی افراط و تفریط در عملکرد انسان‌ها اشاره دارد. این خاصیت انکار ناپذیر اخیرا و درست از زمانی‌ که محمد بن همام قطری رئیس قبلی کنفدراسیون فوتبال آسیا جای خود را به شیخ سلمان بحرینی داد به شکل محسوسی در عملکرد AFC نمایان شده است. مخصوصا در مورد هزینه کردن و تخصیص بودجه به امور مختلف توسط کنفدراسیون خساست‌های کم‌نظیری را شاهد هستیم. AFC در آخرین قرارداد تجاری خود که با شرکت WSG منعقد کرد رشد بیش از ۲۰ درصدی در درآمدزایی را نسبت به سال‌های گذشته را داشت که همه توقع داشتند کنفدراسیون در برخورد با فدراسیون‌های تابعه و اتفاقات فوتبالی مربوط به آن‌ها یک دست و دلبازی قابل توجهی اعمال کند چرا که قرارداد تا سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت و سالانه یک میلیارد دلار درآمد به این کنفدراسیون خواهد آمد اما دیدیم که بر خلاف این تصور AFC تحت عنوان صرفه جویی و جلوگیری از ریخت و پاش‌ها! تعداد جلسات کمیته‌ها را کاهش داد، برنامه‌های «برندساز» همانند شب اهدای جوایز را کمرنگ کرد و بسیاری از جوایز را غیابا اهدا کرد. متاسفانه با توجه به عدم حضور نماینده‌ای از ایران در کمیته اجرایی AFC، ما از کم و کیف این صرفه‌جویی‌ها بی اطلاع هستیم. معلوم نیست این تصمیمات بر اساس کدام عقل سلیم اتخاذ شده است!

یکی از جالب‌ترین تصمیمات اخیر AFC در قالب صرفه‌جویی حذف مسابقات مقدماتی ورود به جام جهانی است که مقرر شده با انجام مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، دوازده تیم از آسیا جهت انجام دور نهایی به منظور ورود به مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مشخص می‌شوند. این در حالی است که در کنفدراسیون‌های دیگر نقاط جهان مراحل مقدماتی جهت ورود به مسابقات جام جهانی را حداقل دو سه سال به طول می‌انجامد تا تیم‌ها از مواهب مسابقات رو در رو، درآمدزایی از طریق حق پخش رقابت‌ها، تبلیغات محیطی، بلیت‌فروشی که همه آنها در دور مقدماتی به فدراسیون‌ها تعلق پیدا می‌کنند برخوردار شوند و همچنین به برگزاری بازی‌های دوستانه با دیگر کشورها بهره‌مند می‌‌شوند که درآمد قابل توجهی از این موضوع اختصاص پیدا خواهند کرد.

AFC اخیراً جدول روزهای مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا را ارسال کرده که صرف نظر از مرحله ابتدایی اول جام ملت‌ها که تیم‌های زیر رده ۳۲ تا ۴۷ آسیا مسابقات خود را برگزار می کنند مرحله دوم با ۸ گروه ۴ تیمی تنظیم شده و مرحله سوم که در واقع ورود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قرار داده است.

روزهای اعلام شده مرحله سوم عبارت است از:

روز اول-۲۱ خرداد -۱۳۹۴

روز دوم-۲۶خرداد -۱۳۹۴

روز سوم-۱۲شهریور-۱۳۹۴

روز چهارم-۱۷شهریور-۱۳۹۴

روز پنجم-۱۶مهر-۱۳۹۴

روز ششم-۲۱مهر-۱۳۹۴

روز هفتم-۲۱آبان-۱۳۹۴

روز هشتم-۲۶آبان-۱۳۹۴

روز نهم-۵فروردین-۱۳۹۵

روز دهم- ۱۰ فروردین-۱۳۹۴

قرعه‌کشی در تاریخ ۲۸ فروردین ۹۴ انجام و تیم‌ها هم‌گروهی‌های خود را خواهند شناخت که پس از آن ۱۲ تیم انتخاب و مسابقات را ادامه خواهند داد. متعاقباً مسابقات تیم‌های حاضر در جام ملت‌های ۲۰۱۹ و جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نمایندگان خود را خواهند شناخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *