شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

روابط اسراییل و امارات دوستانه می‌شود!

چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب: 399143
یک پایگاه خبری از پروازهای منظم هفتگی میان امارات و تل‌آویو خبر می‌دهد و به افشای سطح روابط این کشور با رژیم صهیونیستی می‌پردازد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اطلاعات افشا شده توسط مقامات آگاه نشان می‌دهد یک هواپیما به صورت منظم هفته‌ای دو بار میان ابوظبی و تل‌آویو پرواز دارد.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «ساسه پست»، اعلام کنندگان این خبر از بُعد محرمانه روابط بسیار عمیق و حیاتی میان امارات و رژیم صهیونیستی خبر دادند و افزودند این ارتباطات به دلیل ترس از پیامدهای افشای آن در منطقه مخفی مانده است.

بنا براین گزارش هواپیمایی از شرکت « PrivatAir» این پروازهای منظم را انجام می‌دهد. جدیدترین پرواز مربوط به این شرکت در تاریخ ۱۸ ماه جاری (دسامبر) است.

هواپیمایی به شماره پرواز «۱۲۴PTG ۱۲۴» در تاریخ مذکور از فرودگاه «بن گوریون» تل‌آویو بلند می‌شود و اعلام می‌شود که مقصد آن اردن است در حالی که اینچنین پروازی در لیست فرودگاه «ملکه علیاء» اردن ثبت نشده است (اردن تنها دولت عربی است که روابط دیپلماتیک کمی با اسرائیل دارد). رادارها نشان می‌دهند که پرواز مذکور مدت کوتاهی در اردن توقف دارد و پس از آن به سمت ابوظبی پرواز می‌کند. این هواپیما مجددا به سمت بن‌گوریون بازمی‌گردد.

قرارداد ۸۰۰ ملیون دلاری فروش تکنولوژی پیشرفته اسرائیل به امارات

« AGT» یکی از پیشرفته‌ترین شرکت های بین المللی در زمینه امنیتی است. اطلاعات فرانسه در سال ۲۰۱۲ گزارشی منتشر و اعلام کرد شرکت مذکور قراردادی به ارزش ۸۰۰ ملیون دلار با امارات بسته است تا این کشور را به تکنولوژی پیشرفته در زمینه دوربین‌های مراقبتی، دستگاه‌های حسگر برای نظارت بر زیرساخت‌های حساس و چاه‌های نفت و دیوارهای الکترونیکی مجهز کند. AGT دو مرکز رسمی در زوریخ و ابوظبی و شعبات متعددی در کشورهای دیگر دارد.

روزنامه فرانسوی «فیگارو» در آن زمان صفحه بزرگی از روزنامه خود را به بررسی و معرفی سرمایه گذاری رژیم صهیونیستی در خلیج فارس اختصاص داد. در این مقاله آمده بود امارات عربی متحده که از تهدید ایران نگران است، درمورد استفاده از تکنولوژی اسرائیلی برای محافظت از مرزها و چاه های نفت خود تردید نمی کنند. یکی از مسئولین سابق ارتش امارات گفته بود اگر کویت در سال ۱۹۹۰ به ابزار پیشرفته مجهز بود به این صورت با حمله صدام حسین غافلگیر نمی شد.

بر اساس این گزارش، «کوخافی» بازرگان اسرائیلی از فعال‌ترین بازرگانان در امارات است. مقاله فیگارو پس از شرح چگونگی روابط این شرکت با امارات، می نویسد که تنش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین در کرانه خلیج فارس بازتابی ندارد و امارات، از اسرائیل پرهیزی ندارند. چنانچه می بینیم در اوج عملیات خونین ارتش رژیم صهیونیستی علیه حماس در غزه، ابوظبی تردیدی برای تحویل دو هواپیمای پیشرفته اطلاعاتی اسرائیلی به خرج نداد. ابوظبی با این هواپیماها می تواند به شنود مکالمات در آب های خلیج فارس بپردازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *