شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۱

آهای پرسپولیسی‌ها عمو مرتضی رفت

چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 397860
صبح امروز پیکر مرتضی احمدی، هنرمند پیشکسوت ایرانی در مقابل تالار وحدت تشییع شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم پیکر مرتضی احمدی، هنزمند پیشکشوت سینما و تلویزیون امروز صبح در میان خیل پرتعدادی از هنرمندان و مردم تشییع شد.

در این مراسم حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی، علی مرادخانی، معاونت هنری وزارت ارشاد، بهزاد فراهانی، مرضیه برومند، از هنرمندان تئاتر و تلویزیون و افشین پیروانی، مربی و فوتبالیست تیم پرسپولیس سخنرانی کردند.

ایوبی در سخنرانی کوتاهش گفت: مرتضی احمدی نام نیکی است که همواره در ایران عزیز خواهد ماند. امسال پاییز دردناک و خزان غم آوری داشتیم. امیدوارم ادب، آداب و بزرگ منشی این مرد بزرگ الگوی همه ما باشد. امروز ما یک الگو را به خاک می‌سپاریم.

مرادخانی هم در سخنان کوتاهی به جنبه «تهران‌شناسی» مرحوم احمدی اشاره کرد و گفت: ‌او زوایایی از تهران را می‌شناخت که کمتر کسی آنها را می‌دانست یا بیان کرده بود.مرحوم احمدی در حوزه تهران شناسی و موسیقی فعالیت‌های گسترده و قابل‌توجهی داشت .معاون هنری وزیر ارشاد با خواندن فاتحه در پایان گفت: ‌حیف است چنین مرد بزرگ و استادی را بدون دعا و فاتحه راهی بهشت زهرا کنیم.

سخنرانی کوتاه بهرنگ بقایی نوه مرحوم احمدی هم از نکات قابل‌توجه مراسم بود. صابر ابر مجری و گرداننده مراسم بود.

پس از مراسم تشییع ، نماز میت توسط حجت‌الاسلام دعایی بر پیکر مرتضی احمدی خوانده شد و پیکر مرحوم احمدی برای خاکسپاری در قطعه هنرمندان روانه بهشت زهرا(س) شد.

مراسم هفتم زنده یاد احمدی توسط باشگاه پرسپولیس در قالب یک مراسم یادبود برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دیگه لوس نکنید یه چیزیرو انقدر هی تیتر می زنی عمو مرتضی بچه پرسپلیسی 20 بار فقط تیتر کردی
از حد بگذرونی آدم اقش میاد.