چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

پنج مواجهه جدی ایران و آمریکا پس از انقلاب از نظر زاکانی

چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 397806
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و در این مدت پنج مواجهه جدی با آمریکا داشته ایم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علیرضا زاکانی عصر سه شنبه در جمع مردم شهر خورموج با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام رضا(ع) اظهار داشت: اسلام در بدو شروع یک نهضت بود که رسول گرامی ۱۳ سال در سخت ترین شرایط هدایت کرد و بعد از ورود پیامبر اعظم به مدینه پایه حکومت و بنیان شکل گرفت و این حکومت پیامش جهانی بود.

وی افزود: بعد از رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام حکومت تبدیل به خلافت شد و همه آن ۲۵ سال خانه نشینی علی(ع) بود و بعد از رحلت نبی مکرم اسلام تا شهادت امام حسن عسکری (ع) ۲۵۰ سال طول کشید این فرصتی است که توجه به تمام رفتار منش و چیزهایی که از طرف امامان صادر شده بتواند انسان را با یک وجود عمیق از اسلام ناب آشنا کند.

زاکانی یادآور شد: مقام معظم رهبری اشاره فرمودند که امام (ره) از سال ۴۲تا۵۷ همان مسیری رفت که امام حسین(ع) برای اصلاح شروع کرد ولی نتیجه این قیام به لطف الهی و به برکت حضور مردم در صحنه بر پایه ارزش‌های دینی پیروزی حکومت بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: جریانی که در سال ۴۱ هجری جدا شده بود به عنوان یک نهضت در سال ۵۷ شمسی تبدیل به حکومت شد این همان حکومتی است که ایران شکل گرفت و مثل مدینه النبی پیامش جهانی است و چون پیامش، پیام جهانی است به هیچ وجه حاضر نیستند که این حکومت را بپذیرند.

در دوران انقلاب اسلامی ۵ مواجهه جدی با آمریکا داشته‌ایم

وی با اشاره به اینکه اصل حکومت و شرایطی که ایجاد می کند قابل پذیرش نظام سلطه نیست، افزود: نظام سلطه نیز با دسیسه‌های مختلف با ما برخورد کرد و حاکمان گذشته در طول دوره با امامان معصوم مواجه شدند روشهای مختلفی به کار بردند.

زاکانی تصریح کرد: امروز ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و در این مدت پنج مواجهه جدی با آمریکا داشته ایم و در ۱۰ سال اول آمریکا با ما نبرد سخت کرده یعنی تلاش کرده با ما برخورد سخت انجام بده که در این مسیر موفق نشد.

وی افزود: در سال ۶۷ رویکرد جدیدی انتخاب کرد و پی برد که مردم ایران مسلح به تقوا و بینش عمیق دینی هستند و صاحب معرفت و بصیرت و دشمن شناسی مبتنی بر الگو و معیار دقیق وانقلابی خودشان نمی تواند طرف شوند اعلام کردند که باید این باور و هویت را از ملت بگیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مرحله بعد زمانی بود که از همان سال ۷۸ پایه ریزی شد برای یک فتنه بزرگتری که در سال ۸۸ رقم خورد و به شیوه انقلاب‌های مخملی بود. اینها وقتی فهمیدند که نمی توانند راس حاکمیت که به‌واسطه انسجامی که در بین محور ولایت شکل گرفته دچار دوگانگی کنند آمدند بطن جامعه را در مقابل همدیگر قرار دادند.

نبرد ما با نظام سلطه یکی نبرد پایان ناپذیر است

وی با اشاره به اینکه نبرد ما با نظام سلطه یکی نبرد پایان ناپذیر است، بیان داشت: همان طور که امامان ما در دوران ۲۵۰ ساله خودشان این نبرد را در ابعاد مختلف داشتند آنها هیچ هدفی جز ریشه کن کردن ما ندارند البته امروز شرایط جهانی ما بسیار بالا است و قابلیت های بسیار بالایی ما داریم.

زاکانی گفت: هم اکنون نیز شرایط منطقه ای فوق العاده ای داریم ما هیچ وقت شرایط امروز منطقه را نداشته ایم.

نماینده مردم تهران عنوان داشت: امروز در کوچه های عراق می بینید حرفشان این بود اگر ایران نبود داعشی‌ها همان بلایی که سر زن و بچه های مسلمان آورده بودند در کربلا و نجف هم می آوردند لذا از نظر منطقه ای فوق العاده بالا هستیم.

وی گفت: این حکومت بر پایه ارزش‌های دینی شکل گرفته و بر دوش و دست مردم و رای آنها قوام گرفته و با هدایت گریهای رهبری به این قله افتخار نزدیک شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *