جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱

ظرفیت ۱۷۰۰نفری پایانه مسافربری مشهد

سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب: 397762
مدیرسازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد گفت: مجتمعی با ظرفیت ۱۷۰۰ تخت در پایانه امام رضا ویژه زائرین پیاده و نیز همچنین زواری که احیانا موفق به خرید بلیط نشده اند، تجهیز شده است.
به گزارش جهان، مهدی علوی مقدم در گفتگو با مهر در خصوص اقدامات این سازمان برای ایام شهادت امام رضا(ع) گفت: با توجه به اینکه وظیفه این سازمان فراهم نمودن زیر ساخت های لازم و ارائه خدمات به مسافران و رانندگان است اقدامات ویژه ای در این ایام در نظر گرفته ایم.

مدیرسازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش ناوگان و نیاز به تامین پارکینگ برای اتوبوس ها فضاهای ذخیره برای پارکینگ در نظر گرفته شده و ظرفیت پارک برای ۱۰۰۰ دستگاه خودرو فراهم شده است.

علوی مقدم افزود: به منظور برقراری امنیت ناوگان نیروهای سازمان در آماده باش بوده و هماهنگی هایی نیز با نیروهای انتظامی برای حضور خارج از ساعات اداری در پایانه انجام شده است.

وی تصریح کرد: به منظور ارائه خدمات رفاهی به رانندگان نیز مجتمع خدمات رفاهی و خوابگاهی پایانه که قبلا گنجایش ۲۰ نفر را داشت با افزایش ظرفیت ۱۰ برابری؛ برای پذیرایی از ۲۰۰ نفر آماده شده است.

مدیرسازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد اظهار کرد: همانند سنوات گذشته پایانه آمادگی اسکان اضطراری مسافران را نیز در شرایطی که این عزیزان به دلایلی مانند عدم تهیه بلیط مجبور به اقامت در مشهد شوند را دارد.

وی اعلام کرد: مجتمعی با ظرفیت ۴۰۰ تخت در پایانه امام رضا تجهیز شده است که در حال حاضر نیز تمام تخت های آن در اختیار زائرین است و در شرایط اضطراری با تجهیز سایر سالن ها و فضاهای عمومی امکان اسکان ۱۳۰۰ نفر دیگر را نیز در پایانه خواهیم داشت.

مدیر سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد اعلام کرد: به منظور اعزام هیات های مذهبی یکی از جایگاه های سواره در نظرگرفته شده است و امکان حضور ناوگان حمل ونقل عمومی در کنار آن نیز فراهم شده است.

علوی مقدم بیان کرد: به منظور رسیدگی به مشکلات مردم فضایی برای استقرار نماندگان سازمان های نظارتی و نظامی در سالن اصلی پایانه آماده شده است که در اسرع وقت مشکلات مردم رفع شود.

وی ادامه داد: با افزایش کانکس در ورودی ترمینال و استقرار نیروهای پلیس به منظور ثبت ساعت، شرایط کاهش زمان ورود و خروج اتوبوس ها فراهم شده است.

مدیر سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: برای روان سازی ترافیک در داخل و خارج از پایانه و هماهنگی های مربوط به کنترل تردد اتوبوس ها، نماینده این سازمان در سازمان ترافیک مستقر شده و دستورات ترافیکی با هماهنگی با پلیس به صورت مستقیم صادر می شود.

وی در مورد اقدامات فرهنگی در پایانه گفت: برگزاری نماز جماعت، برگزاری مراسم عزاداری و راه اندازی ایستگاه پذیرایی صلواتی از جمله اقدامات فرهنگی در پایانه است .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *