يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱

افزایش اعتبارات ایمن سازی راهها

سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب: 397758
معاون وزیر راه و شهرسازی از پیش افزایش ۴۰ درصدی اعتبارات ایمن سازی راهها و بخش راهداری در سال آینده خبر داد.
به گزارش جهان، داود کشاورزیان در گفتگو با مهر گفت: در سال جاری اعتبارات ایمن سازی راهها با افزایش ۶۰ درصدی از ۲۴۳ میلیارد تومان به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است و پیش بینی می شود این میزان در سال آینده ۴۰ درصد بیشتر شود.

وی ایمن سازی راههای کشور را یکی از فعالیتهای مهم وزارت راه بیان کرد و گفت: ایمن سازی شامل خط کشی، نصب علائم، آشکارسازی نقاط حادثه خیز، اجرای طرح روشنایی و غیره می شود.

به گفته کشاورزیان، اصلاح شانه خاکی، شیب، ارتقای تردد و ایمنی جاده ها از دیگر وظایفی است که در طرح راهداری انجام می شود.

رئیس سازمان حمل و نقل و راهداری کشور به طرح نیروهای واکنش سریع برای مقابله با بجران های طبیعی اشاره کرد و گفت: با حمایت دولت دو هزار میلیارد تومان بودجه به سازمان راهداری کشور اختصاص داده شده است تا نسبت به بهسازی و تجهیز ماشین آلات راهداری اقدام کند.

کشاورزیان ادامه داد: بخشی از این اعتبار صرف صرف اکیپ ها و ماشین آلات فعال در راهداری می شود و بخش دیگر صرف خرید تجهیزات و ماشین آلاتی می شود که انجام وظایف روزمره راهداری جزو حوزه اختیاراتشان نخواهد بود بلکه در مواقع لزوم و بحران اقدام به امداد رسانی می کنند.

وی گفت: گروههای واکنش سریع در همه استانها تشکیل می شود و استانهای مجاور استان حادثه دیده نیز ملزم به حمایت و امدادرسانی در مواقع بحران خواهند بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *