دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

ثبت هنر مهر و حکاکی در هنرهای ملی

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 396696
ثبت ملی هنر مهر و حکاکی عصر امروز در مراسم رونمایی از تمبر و «دانشنامه مهر و حکاکی» اعلام شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مراسم رونمایی از تمبر و دانشنامه مهر و حکاکی ایران عصر امروز با حضور علی معلم دامغانی رئیس فرهنگستان هنر، محمد رجبی دوانی رئیس کتابخانه موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، محمد جواد جدّی مؤلف «دانشنامه مُهر و حکاکی در ایران»، فرهاد نظری مدیر کل ثبت آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور و جمعی از اساتید و علاقمندان به هنر در فرهنگستان هنر برگزار شد.

علی معلم دامغانی در این مراسم اظهارداشت: این کتاب از کتابهای ارجمند و گرانمایه جهان است و اشارات کتاب از بشارات آن نیز بیشتر است.

وی ادامه داد: این یک جلد کتاب است که می‌تواند شاید بیشتر از ۱۰ تا ۱۲ مجلد نیز بشود و ارزش این را هم دارد که این اتفاق هم بیفتد بخصوص اینکه برخی از مهرها نیز د این دانشنامه به میان نیامده است.

در ادامه این مراسم فرهاد نظری ضمن بیان دلایل بسیاری برای ثبت ملی آثار و حفظ و احیای معنوی و طبیعی این میراث به اهمیت ثبت ملی هنر مهر و حکاکی تاکید کرد و ثبت این هنر را رسماً در این مراسم اعلام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *