شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

انتقاداز دخالت پزشکان عمومی درحوزه پوست

سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 396593
دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره سالانه انجمن متخصصین پوست ایران گفت: بر اساس مصوبه‌ای مسئول فنی کلینیک تخصصی می‌تواند پزشک عمومی باشد که این دو عبارت جمع ضدین است. ورود پزشکان عمومی در درمان بیماری‌های پوستی مشکل‌آفرین شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد گلشنی دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره سالانه انجمن متخصصین پوست ایران در نشست خبری این کنگره اظهار کرد:‌ در زمان دکتر وحیدی دستجردی تصویب شد که بر اساس آن پزشکان عمومی و غیر متخصص می‌توانند مسئول فنی کلینیک‌های تخصصی شوند که این دو به هیچ‌وجه از نظر منطقی قابل جمع نیستند،‌چرا که چگونه یک پزشک عمومی می‌تواند مسئولیتی در یک کلینیک تخصصی داشته باشد.

وی تصریح کرد: این مشکل بیش از همه و به طور اخص دامنگیر حوزه پوست شده است، چرا که برخی پزشکان عمومی خود را در حوزه پوست صاحب‌نظر می‌دانند.

دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره سالانه انجمن متخصصان پوست ایران خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات حوزه پوست و متخصصان پوست دخالت برخی پزشکان عمومی در این حوزه است، در حالی که تعداد متخصصین پوست در کشور برای جراحی‌ها به تعداد کافی است و نیازی به دخالت سایر همکاران در این حوزه نیست،‌چرا که در صورت بروز عارضه همکاران رشته دیگر نمی‌توانند این عارضه را حل کنند چرا که متخصصان پوست ساختار پوست را می‌شناسند.

گلشنی تاکید کرد: انجمن متخصصین پوست مصراً خواستار اطلاق پزشک عمومی بر روی تابلوهای این پزشکان است، چرا که متأسفانه برخی پزشکان عمومی عنوان فلوشیپ جراحی پوست را در تابلوی خود قید کرده‌اند.

وی گفت: این در حالی است که برای گذراندن دوره فلوشیپ باید در رشته‌ای متخصص بود، اما متاسفانه نظارت سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت کافی نیست و در بسیاری موارد پزشک عمومی بر روی تابلوها درج نمی‌شود و عناوینی مجعول مانند عضو متخصصین زیبایی اروپا، عضو انجمن کاشت موی اروپا یا انجمن لیزر پزشکی ایران در تابلوها دیده می‌شود.

وی در رابطه با بحث تعرفه‌ها گفت: برای اعمال زیبایی نباید تعرفه گذاشت، چرا که در حقیقت کاری هنری محسوب می‌شود و در هیچ جای دنیا تعرفه ندارد هرچند که نباید ارقام این اقدامات غیر منطقی باشد.

گلشنی تاکید کرد: بحث تعیین تعرفه‌ها بسیار مناسب است چرا که با تعدیل تعرفه‌ها افراد غیر متخصص به علت درآمدزایی وارد سایر رشته‌های پزشکی نمی‌شوند ولی باید کار کارشناسی صورت بگیرد، ضمن اینکه انجمن پوست با تبدیل کتاب تعرفه کالیفرنیا به تعرفه نیویورک در ایران مشکلی ندارد.

چهاردهمین کنگره سالانه انجمن متخصصین پوست ایران سوم تا ۵ دی ماه در هتل المپیک برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *