سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

صدور کارت سلامت برای خانواده‌های ایرانی

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۰
کد مطلب: 396429
معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: برنامه ریزی برای تشکیل پرونده ســــلامت برای خانواده های ایرانی در دست اقدام است که تا سال آینده نهایی می شود.
به گزارش جهان، دکتر سیاری درحاشیه همایش رویکرد سیاستهای جمعیتی کشور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: درطرح تحول نظام سلامت برای هر ۴۰۰۰ نفر یک کارشناس مراقب سلامت پیش بینی شده که یکی از بسته های خدمتی این کارشناسان مراقبت از مادران است.

وی افزود: یکی دیگر از بسته های سلامت، مراقبت از کودکان است که ۱۵ برنامه از جمله مراقبت از نوزاد سالم و بیمار را در خود جای داده است.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با بیان این که در حال حاضر برنامه های آموزشی این بسته ها فراهم شده است افزود: گام بعدی، آموزش برای اجرایی شدن این بسته هاست که گروهی از کارکنان وزارت بهداشت و گروهی دیگر از بخش خصوصی آموزش را برعهده خواهند داشت.

وی گفت: بر اساس این بسته های بهداشتی؛ کارشناسان برای اعضای هر خانواده کارت سلامت صادر می کنند و همچنین برای آنان پرونده سلامت تشکیل خواهند داد که از این طریق مادران و برنامه های مراقبت از آنان و فرزندانشان برای هر گروه ثبت خواهد شد.

دکتر سیاری با اشاره به این که تا پایان سال بخش زیادی از این برنامه اجرایی خواهد شد افزود: در حال حاضر این برنامه در تبریز و مشهد اجرایی شده است ضمن این که دیروز نیز در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی دستورات اجرایی آن ابلاغ و اعتبارات آن نیز پیش بینی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *