يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱
۱

رئیس جمهور به پاکدشت سفر می‌کند

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۲۸
کد مطلب: 396274
فرماندار شهرستان پاکدشت از سفر رئیس جمهور به این شهرستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
به گزارش جهان، نسیم به‌ نقل از روابط‌ عمومی فرمانداری شهرستان پاکدشت، جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان پاکدشت به ریاست علیرضا قاسمی‌فرزاد فرماندار این شهرستان و حضور روسای ادارات پاکدشت در محل سالن اجتماعات فرمانداری پاکدشت برگزار شد.

فرماندار شهرستان پاکدشت در این جلسه با اشاره به تحویل به‌موقع بودجه سال ۹۴ به مجلس توسط دولت تدبیر و امید اظهار داشت: بودجه‌ریزی کشور و آینده نگری نسبت به مسائل مالی در بودجه سال ۹۴ توسط رئیس جمهور که همواره بر نظم مالی تاکید دارند دیده می‌شود همچنین در سال گذشته دولت در شرایط سختی که حاصل تحریم‌های ظالمانه بود بودجه سال ۹۳ را تقدیم مجلس کرد و امسال هم بودجه ۹۴ علی‌رغم مشکلات مالی به‌موقع تقدیم مجلس شد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه دولت توجه خاصی نسبت به مسائل توسعه‌ای و عمرانی داشته است، عنوان کرد: دولت با یک بودجه انقباضی سرحد توان خود را به این زمینه اختصاص داد که در این زمینه حوزه معاونت راهبردی ریاست جمهوری تلاش زیادی کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با موضوع مرتبط با شهرستان پاکدشت تاکید کرد: بخشی از اعتبارات سال گذشته محقق شد که در حدود ۲۷.۵ درصد بود گرچه نیمه دوم سال اعتبارات تخصیص پیدا می‌کند و با پیش‌بینی دولت بودجه ۹۳ امسال به شکل کامل محقق می‌شود و باید اعتبارات تخصیص یافته توسط ادارات پیگیری شود تا در جذب شهرستانی خللی ایجاد نشود.

فرماندار شهرستان پاکدشت با اشاره به اهمیت سفر رئیس جمهور به شهرستان پاکدشت اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در آینده‌ای نزدیک به استان تهران سفر خواهد کرد، بنابراین لازم است مقدمات کار فراهم شود و در بخش بودجه و پروژه‌هایی که با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رها شده‌اند در اولویت مطالبات قرار گیرد و به فرمانداری منعکس شود.

وی در این باره افزود: در سفر استانی دولت تدبیر و امید به غیر از پروژه‌های عمرانی باید به طرح‌های بهداشتی، درمانی، خدماتی، آموزش و رفاهی توجه بیشتری شود تا جزو مصوبات دولت قرار گیرند.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در بخش‌های مختلف به توفیقات خوبی دست یافته است از کاهش نرخ تورم ۴۵ درصد به ۱۵ درصد یاد کرد و گفت: با توجه به کاهش نزولی نرخ تورم، نرخ رشد یک سوم کاهش یافته است و این ماحصل اختصاص اعتبارات کم‌نظیر در بخش عمرانی و نیز اجرای طرح جامع سلامت است.

این مقام مسئول به اختصاص ۳ میلیارد تومان اعتبار در بخش جرائم راهنمایی و رانندگی و تسهیل در عبور و مرور و بهبود وضعیت خیابان و جدول‌گذاری در سطح روستاها اشاره کرد و گفت: رقم مشابهی در سال گذشته توسط دولت تخصیص داده و با نگاه متوازن بودجه سال گذشته تقسیم شد.

وی با اشاره به اقدامات خوب دهیاران و تلاش استانداری خاطر نشان کرد: عددی معادل حدود ۳.۵ میلیارد تومان توزیع شد که بازهم این اعتبار در جهت بهبود عبور و مرور و جدول‌گذاری در خیابان‌ها تخصیص یافت و اعتباری که دولت تدبیر و امید در بخش شهری و روستایی به شهرستان پاکدشت تزریق کرد تقریباً معادل ۸۵ تا ۹۰ درصد بودجه‌ای بود که در تملک دارایی در طول سال‌های گذشته واگذار شده بود و امسال هم این روند ادامه دارد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه این سفرها برای استان و شهرستان‌های محروم خیر و برکت‌های زیادی را به‌همراه دارد، افزود: در سال آینده جلسه مشترک با شورای برنامه‌ریزی استان برگزار می‌شود و اعتباراتی که از ردیف‌های مختلف بودجه تخصیص پیدا می‌کند قطعاً اعتبارات تملک دارایی ما را افزایش می‌دهد امیدواریم به این وسیله بتوانیم در راستای پیشرفت بیشتر شهرستان تلاش کنیم.

وی ادامه داد: آنچه که برای ما به‌عنوان ضرورت و اولویت در شهرستان مطرح است تکمیل بیمارستان ۱۳۰ تختخوابی شهدای پاکدشت که در مرحله پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد است گرچه اعتبار تکمیل نهایی و اعتبار تجهیزات آن تامین شده است بنابراین باید نگاه ریاست جمهوری و وزیر بهداشت درمان و آموزش را نسبت به این نقطه معطوف کنیم چرا که قرار است این بیمارستان خدمات بهداشتی و درمانی را به ۵۰۰ هزار شهروند پاکدشتی ارائه کند.

فرماندار شهرستان پاکدشت تصریح کرد: با توجه به اینکه زائران حرم حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) از این مسیر عبور می‌کنند متوسط روزانه ۶۰ تا ۷۰هزار خودرو ازاین محور می‌گذرند در ایام پیک سال این تعداد خودرو به ۱۱۰ هزار خودرو هم ازاین مسیر تردد می‌کنند بنابراین زائران در طول مسیر خود نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی دارند که باید این موضوع مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی به اولویت‌های اول شهرستان در سفر ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: موضوع کمربندی، محور شهید بابایی به پاکدشت، تجهیز مراکز اورژانسی و بیمارستان‌ها، بحث‌های آموزشی مدارس و مسائل مربوط به امنیت و انتظامی، کلانتری و مباحث مربوط به توسعه خدمات زیرساختی مثل آب، برق، گاز و مخابرات و بخش کشاورزی و تامین آب شرب و آب کشاورزی و توجه به صنعت و صنعت‌گران که شهرستان پاکدشت یکی از قطب‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود علاوه بر اینکه قطب کشاورزی و تولید گل و گیاه محسوب می‌شود این مجموعه اولویت‌هایی است که باید در این شهرستان مدنظر قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سرور
پروژه های دولت قبلی را افتتاح می کند و به آن فحاشی هم می کند.با این وضع از دولت 4 ساله فعلی به دولت بعدی هیچ پروژه تمام شده ای به ارث نخواهد رسید.متن سخنرانی وی هم که از قبل مشخص است.فرافکنی به خاطر گرانی و شکست هسته ای.
دولت تورم و رکود.